اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰مهر
م. هوشیار
۲۹مهر

عصر انتظار

قابل ذکر است عکس صحنه پردازی شده عصر انتظار با اقتباس از مینیاتور عصر عاشورای استاد فرشچیان توسط سید احسان باقری تولید شده است.

برای دیدن اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید.

م. هوشیار
۲۸مهر

رهبری و دانشجویان

سوال دانشجوی منتقد از رهبری:

چرا همه ی مشکلات را به گردن نیروهای خارجی (امریکای بیچاره!) می اندازید. رهبر کشور، خود باید پاسخگوی مشکلات کشورش باشد، نه یک کشور بیگانه ...

پاسخ رهبری:


کاملاً درست است. اولاً امریکا خیلی هم بیچاره نیست؛ آنچنان هم که بعضی خیال می کنند، باچاره نیست! یک چیز میانه ای است. ما همه ی مشکلات را به گردن امریکا نمی اندازیم - مشکلات ما از خودمان است - منتها دشمن می خواهد از این مشکلات حداکثر استفاده را بکند و پدر کشور و ملت را دربیاورد؛ این را هم نگوییم؟!

ما نمی گوییم اگر تورم هست، تقصیر امریکاست؛ نه، اگر تورم و کاهش قدرت خرید و کمبود اشتغال هست، چه کسی گفته تقصیر امریکاست؟ این تقصیر خود ماست، تقصیر مسؤولان است؛ اما اگر اسم امریکا را می آوریم، می خواهیم بگوییم گرگی کمین گرفته و پشت خم کرده تا به شما حمله کند؛ از این غافل نباشید. به مسؤولان می گوییم ضعفها را برطرف کنید؛ به شما می گوییم متوجه این دشمن باشید تا به شما حمله نکند. وقتی دزدی کمین کرده است، وقتی حیوان وحشییی در کمین انسان است، وقتی دشمن سلطه گری در کمین یک ملت است، یکی از وظایف اساسی و مهم مسؤولان و رهبری کشور این است که به مردم بگویند توجه کنید؛ و نیز کارهایی که میدانند جلوی آسیب دشمن را می گیرد، به مردم بگویند و از آنها بخواهند؛ والّا نخیر، ما مشکلات داخلی کشور را به گردن امریکا نمی اندازیم.

اما اینکه رهبر باید پاسخگوی مشکلات کشور باشد، البته همینطور است و شکی در این نیست؛

م. هوشیار
۲۷مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

لبیک یا خامنه ای

لبیک یا خامنه ای

گویند زیر پرچم حسین سیاست صلاح نیست
هیات فقط سینه زنی ست! سیاست چه صیغه ای ست؟!
گویند ای روضه خوان رجزی بخوان حیدری
ما را چکار به شهدا و انقلاب و رهبری
گویند ما سگ زینبیم، مست ابوتراب!
ما را چکار به مبانی انقلاب
گویند ما گریه می کنیم برا غربت بقیع!
ما قمه زنیم ما را چکار به ولایت فقیه!
غفلت موج می زند این رسم، رسم نوکری ست؟
این حرف که حرف همان ابوموسی اشعری ست
حساسیت به اوج خودش رسیده است
دشمن برای ما نقشه کشیده است!

 

بیانات مهم رهبرانقلاب در دیدار اعضاى ستاد مرکزى هیئت رزمندگان اسلام‌:

هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنى علاقه‌‌مند به اسلام سیاسى است،

م. هوشیار
۲۶مهر

قربانیان خواهر خود را قبول کن محمد سهرابی

گیرم که رد کنی دل ما را، خدا که هست

باشد محل نده، قسمِ مرتضی که هست

وقتی قسم به معجر زینب قبول نیست

چادر نمازِ حضرت خیر النسا که هست

یک گوشه می نشینم و حرفی نمی زنم

بیرون مکن مرا تو از این خانه، جا که هست

از درد گریه تکیه نده سر به نیزه ات

زینب نمرده شانهِ دارالشفا که هست

م. هوشیار
۲۵مهر

اسب و شمشیر کافی نیست

رهبری فرمان می‌دهد: به فکر ازدیاد جمعیت باشید و ما فریاد می‌زنیم: ما همه سرباز توایم خامنه‌ای...
رهبری اشاره می‌کند: به فکر خانه‌ای پر مهر و تربیت فرزندانی صالح باشید و ما نعره می‌کشیم: خونی که در رگ ماست...
رهبری خواهش می‌کند: به فکر آینده اسلام باشید؛ و ما پیش از شنیدن دستوراتش، از شوق دیدار، غش کرده‌ایم.
بهانه این متن طویل، دیدن دانشجویی بود که جای خواهری، همه چیزش تمام بود: از تحصیلات عالیه و حضور فعال دانشجویی گرفته تا سیر مطالعاتی و شرکت در دعا و نماز جمعه. فقط یک مشکل داشت: اسب و شمشیرش را می‌داد ولی حاضر نبود به دستور «امام» عمل کند.

روضه آن آدم را شنیده‌ای که امام حسین(ع) شخصاً به سراغش می‌روند و او را برای یاری دعوت می‌کنند؟ حتماً شنیده‌ای که طرف بهانه می‌آورد و دست آخر می‌گوید اسب و شمشیر خوبی دارد و حاضر است برای یاری دین خدا، آن‌ها را به امام بدهد... و شنیده‌ای که امام پاسخ می‌دهند: ما اسب و شمشیر نمی‌خواهیم، ما خودت را می‌خواهیم. نمی‌دانم پای این روضه بوده‌ای یا نه؟ و نمی‌دانم تو هم مثل من به حال چنین شیعه‌ای تأسف خورده‌ای یا نه؟ این را داشته باش تا برایت یک محاسبه ساده بکنم.

م. هوشیار
۲۴مهر

شعر پرطرفدار برقعی

 

عصر یک جمعهء دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم

که چرا عشق به انسان نرسیده است؟

چرا آب به گلدان نرسیده است؟

چرا لحظهء باران نرسیده است؟

م. هوشیار
۲۳مهر
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیگار کشیدن و پوشش نامناسب بازیگران اهمیت چندانی ندارد!

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیگار کشیدن یک پیشکسوت و یا نوع پوشش بازیگران در این مراسمات اهمیت چندانی ندارد بلکه مهم کیفیت و محتوای برنامه است.

م. هوشیار
۲۲مهر

من کمبودها را نفی نمی کنم؛ بیشتر از خیلی از منتقدین، بنده کمبودها را می دانم؛ منتها راه رفع کمبودها، این چیزهائی که تصور می شود، نیست که حالا بیا اعلام کن که مثلاً فلان جا فلان‌جور چه جوری است؛ نه، خیلی چیزها با اعلام درست نمی شود، با کار درست می شود. با حرف درست نمی شود؛ حرف، جنجال‌سازىِ تبلیغاتی و لفاظی هیچ کمکی به حل مشکلات نمی کند؛ همچنانی که شما دیدید. تو همین قضایای انتخابات، خوب، تبلیغات انتخاباتی مثلاً باید یک ماه یا بیست روز قبل از شروع انتخابات انجام بگیرد؛ اما از پیش از عید نوروز تبلیغات انتخاباتی شروع شد! همین تلویزیونی هم که مورد انتقاد بعضی از دوستان است، متأسفانه منعکس می کرد. بنده موافق هم نبودم. این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب می کنم، همه‌ی برنامه‌های صدا و سیما را می‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلی از برنامه‌های صدا و سیما بنده راضی هم نیستم

م. هوشیار
۲۱مهر

ده ذی الحجه سرزمین منا

 گشت از مکر شمر کرببلا

 

ناگهان شاه نابکار حجاز

 راه را بست بر جماعت باز

 

شمر گر آب بست این ره بست

حرمت کعبه و منا بشکست

 

این همان مردمان دلگیرند

 به کدامین گناه می میرند؟

م. هوشیار
۲۰مهر

سید یاسر جبرائیلی

جبرائیلی: طرح مجلس، "برجام به علاوه یک" است / کارشناس سیاسی در گفتگو با «نسیم» گفت: طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" نه تنها گزارش عادلانه و منصفانه کمسیون برجام را نادیده گرفته،‌ بلکه برخی خواسته‌های غرب که در برجام نیامده بود را به آن اضافه کرده است.

م. هوشیار
۱۹مهر

شمر زمانت را بشناس

اگر می‏ خواهیم‏ به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‏ خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش‏ بدهیم، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می‏ گفت برای‏ من عزاداری کنید، می ‏گفت چه شعاری بدهید؟

... اگر پیغمبر اسلام زنده می‏ بود، امروز چه می‏ کرد؟ درباره چه مسئله‏ ای‏ می‏‌اندیشید؟ والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏ لرزد. این یک مسئله دو دو تا چهار تاست. اگر کسی نگوید، گناه کرده است، من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده ‏ام، هر خطیب و واعظی اگر نگوید، مرتکب گناه شده است. گذشته از جنبه اسلامی، فلسطین چه‏ تاریخچه‏ ای دارد؟ قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولت‌های اسلامی هم نیست‏، مربوط به یک ملت است، ملتی که او را به زور از خانه‏ اش بیرون‏ کرده‏‌اند...

والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم. به خدا قسم مسئولیت داریم. به خدا قسم ما غافل هستیم. و الله قضیه ‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است، این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده، این قضیه است. اگر می‏ خواهیم‏ به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‏ خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش‏ بدهیم، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می ‏گفت برای‏ من عزاداری کنید، می‏ گفت چه شعاری بدهید؟ آیا می ‏گفت بخوانید: نوجوان اکبر من یا می‏ گفت بگویید: زینب مضطرم الوداع، الوداع، چیزهایی که من امام حسین در عمرم هرگز به این جور شعارهای پست و کثیف ذلت آور تن ندادم و یک کلمه از این حرفها نگفتم؟! اگر حسین بن‏ علی بود، می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان است. شمر ۱۳۰۰ سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس.

م. هوشیار
۱۸مهر

امام خمینی

تصفیه حوزه ها

حوزه هاى روحانیت محل تدریس و تعلیم و تبلیغ و رهبرى مسلمانان است. جاى فقهاى عادل و فضلا و مدرسین و طلاب است. جاى آنهاست که امانتدار و جانشین پیغمبران هستند. محل امانتدارى است؛ و بدیهى است که امانت الهى را نمی توان به دست هر کس داد. آن آدمى که می خواهد چنین منصب مهمى را به عهده بگیرد و ولىّ امر مسلمین و نایب امیر المؤمنین باشد و در اعراض، اموال و نفوس مردم، مغانم، حدود و امثال آن، دخالت کند، باید منزه بوده دنیا طلب نباشد.

م. هوشیار
۱۷مهر

مادر شوهر

مادر شوهرت را بکُش

از محبت تلخ ها شیرین ‏شود ***وز محبت مس ها زرین شود.
از محبت خارها گل مى ‏شود***از محبت سرکه‏ ها مُل مى ‏شود

این شعر شورانگیز را در خاطرتان دارید؛ آدمی، مفتون مهر و کشته محبت است. قرآن می فرماید در روابط خود به جای ستیز، پرخاش و مقابله به مثل، گذشت و بخشش کنید، ناباورانه ببینید که دشمن دیرینه شما دوستی دلسوز می شود. «إِدْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِیمٌ؛ برخوردهاى مثبت و منفى هرگز یکسان نیست. بدى را با شیوه هایی که نیکوتر است دفع کن که ناگاه خواهى دید همان که میان تو و او دشمنى بود، چون دوستى صمیمى گشته است.»

م. هوشیار
۱۶مهر

گاهى در کتابها و روزنامه‏ هایشان مى‏ نویسند که احکام جزایى اسلام احکام خشنى است! حتى یک نفر با کمال بى‏ آبرویى نوشته بود احکام خشنى است که از اعراب پیدا شده‏ است! این خشونت عرب است که این گونه احکام آورده است! من تعجب مى‏ کنم اینها چگونه فکر مى ‏کنند! از طرفى اگر براى ده گرم هروئین چندین نفر را بکشند مى‏ گویند قانون است! ... وقتى این قوانین خلاف انسانى جعل مى‏ شود، به نام اینکه مى‏ خواهند جلو فساد را بگیرند، خشونت ندارد! من نمى‏ گویم هروئین بفروشند، لکن مجازاتش این نیست.

م. هوشیار
۱۵مهر
تصادفا یکی از مشکلات را هم حل کنید!
این نوع از دیپلماسی، خود مدلی ویژه است. در حالی که تروریسم پشت مرز کشورها پا بر زمین می‌کوبد، در حالی که 400 جنازه ایرانی در صحرای تفتیده منا روی زمین مانده، این نوع خاص از دیپلمات‌ها، آستانه کاخ سفید را می‌نگرند تا شاید معجزه‌ای نمایان شود.

م. هوشیار
۱۴مهر
رهبرم من مصطفای دیگرم فرمان بده
تا چراغی در میان این شبستان روشن است
تا تنور نان گرمِ مرد چوپان روشن است
شک نکن قصد پلنگ تیز دندان روشن است
امشب از داغی دوباره چشم ایران روشن است
یوسفی رفته است آری وضعِ کنعان روشن است
م. هوشیار
۱۳مهر

بررسی پدیده عرب ستیزی در میان ایرانیان؛

فاجعه ای بدتر از منا

اینکه در کجای تاریخ فرهنگی ایران، عرب ستیزی جای گرفته است، جای تحقیق دارد اما دیده می شود عده ای به هر بهانه ای نژادپرستی را برای لعن و نفرین دیگران برمی گزینند.

به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، آیا ایرانیان نژاد پرست هستند؟ برخورد طنز یا تمسخرآمیز با قومیت ها در قالب نژاد است یا قوم گرایی؟ چرا برخی نفرت از اعراب را در میان مردم ترویج می دهند و آیا این موضوع پرژوه ای برای شکل بخشیدن به منازعات همیشگی نژادی میان ایرانیان و اعراب است یا ریشه در فرهنگ دارد؟

م. هوشیار
۱۲مهر
علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، گزارش نهایی این کمیسیون را پس از حدود ۴۰ روز تحقیق و ارزیابی توافق هسته ای ایران با ۱+۵ به عنوان سند کارشناسی قوه مقننه به صحن علنی مجلس فرستاد.

گروه سیاسی - رجانیوز: با گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز فعالیت کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس،برگزاری جلسات کاری فشرده و متعدد با حضور مسئولان تیم هسته ای، کارشناسان و صاحبنظران و منتقدان، نهایتاً گزارش این کمیسیون به عنوان سند کارشناسی قوه مقننه با امضای دکتر علیرضا زاکانی رئیس این کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال شد تا نمایندگان ملت بر اساس این گزارش، نظر خود را درباره برجام اعلام کنند

م. هوشیار
۱۱مهر
افسران - عصایت قوت قلب ماست

عصایت قوت قلب ماست

تیغ و سپر به دست بگیرد چه می شود؟
جانانه حربه دست بگیرد چه می شود؟

تازه عصا به دست گرفته چنین شده
شمشیر اگر به دست بگیرد چه می شود؟

م. هوشیار