اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰آبان

قدرت اراده

ترک سیگار

شهید مطهری می نویسند: «مرحوم آیت الله حجت یک سیگاری بود که تا کنون نظیر او را ندیده بودم گاهی سیگار او از سیگار دیگر بریده نمی شد بعضی از اوقات هم که می برید بسیار مدتش کوتاه بود طولی نمی کشید که مجددا سیگاری را آتش می زد در اوقات بیماری اکثر وقتشان صرف کشیدن سیگار می گشت. وقتی مریض شدند و او را برای معالجه به تهران بردند، در تهران اطباء گفتند چون بیماری ریوی دارید باید سیگار را ترک کنید و به سینه تان ضرر دارد ایشان ابتدا به شوخی فرموده بودند: من این سینه را برای کشیدن سیگار می خواهم اگر سیگار نباشد سینه را می خواهم چه کنم؟» عرض کردند به هر حال سیگار برایتان ضرر دارد و واقعاً مضر است، ایشان فرموده بودند واقعاً مضر است؟ گفته بودند بلی واقعاً همینطور است. فرموده بودند دیگرنمی کشم. یک کلمه نمی کشم کار را یکسره نمود یک حرف و یک تصمیم این مرد را به صورت یک مهاجر از عادت قرار داد.»
مرتضی مطهری، گفتارهای معنوی مقاله هجرت و جهاد ص 255.

م. هوشیار
۲۹آبان

انتظار

عمریست که از حضور او جا ماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم
"
او منتظر است تا که ما بر گردیم "
"
ماییم " که در غیبت کبری ماندیم...

م. هوشیار
۲۸آبان

پناهیان

نکات و توصیه های مهم و کلیدی استاد پناهیان برای کسانی که علاقه مند به کار فرهنگی هستند.

دریافت فایل صوتی با حجم 2 مگابایت

م. هوشیار
۲۷آبان

شهید صیاد شیرازی

اوایل جنگ بود. در جلسه ای بنی صدر بدون «بسم الله» شروع کرد به حرف زدن. نوبت که به صیاد رسید به نشانه ی اعتراض به بنی صدر که آن زمان فرمانده ی کل قوا بود، گفت: «من در جلسه ای که اولین سخنرانش بی آنکه نامی از خدا ببرد، حرف بزند، هیچ سخنی نمی گویم.»

م. هوشیار
۲۶آبان

فراز هایی از سخنان شهید زین الدین

شهادت: 27 آبان ماه

شهید مهدی زین الدین

همیشه دوستان و برادرانش را با متانت و مهربانی اینگونه توصیه می‌کردند:
 
ما باید حسین‌وار بجنگیم؛ 
حسین‌وار جنگیدن یعنی مقاومت تا آخرین لحظه؛ 
حسین‌وار جنگیدن یعنی دست از همه چیز کشیدن در زندگی؛ 
ای کاش جانها می‌داشتیم و در راه امام حسین(ع) فدا می‌کردیم؛ 
اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است.

هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد.

اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است.

من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن.

در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج).

خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد.


از هم رزمانش سبقت گرفت و صادقانه به آنچه معتقد بود و می‌گفت عمل کرد و عاشقانه به دیدار حق شتافت. 

م. هوشیار
۲۵آبان
سخنرانی خواندنی استاد رحیم‌پور ازغدی در واکنش به فضاسازی های اخیر تشیع لندنی:

تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک و هدفش احمق نشان دادن شیعه است/ اگر مداح‌ها نبودند، قضیه کربلا فراموش می‌شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است. امروز اینها شبکه‌های ماهواره‌ای راه انداخته‌اند و در مشهد و قم و اصفهان و نجف در حال تربیت طلبه‌اند.

رحیم پور ازغدی

حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیروز درباره شیعیان حقیقی و کسانی که ادعای شیعه بودن دارند سخن گفته است. وی در این سخنان به نکات زیر اشاره کرده است:
 
به گزارش مهر، روایات اهل بیت در توصیف شیعیان دو گونه است؛ یک دسته روایاتی که می‌گویند شیعیان چه کسانی هستند و دسته دیگر روایاتی که می‌گویند چه کسانی شیعه نیستند. کسانی که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند ادعای شیعه بودن داشتند.
 
* حرف‌هایی را بنده زدم که عده‌ای جاهل و عده‌ای که اسلام‌شان اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است درباره آن جنجال به راه انداختند. به جای آن که حرف‌ها را به طور کامل از صداوسیما پیگیری کنند تکه‌های گزینش شده‌ای از آن حرف ها را در شبکه‌های ماهواره ای پخش کردند. البته باید گفت 90 درصد هیأت ها برای خدا و عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و اگر مداح ها نبودند قضیه کربلا فراموش می‌شد.. اما مجالسی هست که آبروی شیعه را می برد که ان شاالله ریشه این هیأت ها خشک شود.
 
* برخی از مداحان برای یک دهه عزاداری سی، چهل میلیون پول می‌گیرند. اینها اگر روز عاشورا بودند به صحنه نمی‌آمدند. اینهایی که در مجالس‌شان می گویند من رقاصه عباسم هیچکدام حاضر نیستند با داعش بجنگند. امام حسین(ع) فرمود الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم... فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون. هنگامی که باید از جان و آبرو بگذرند فرار می‌کنند. آن کسانی به اباعبدالله(ع) و حضرت محسن ارادت واقعی داشتند که در بدر و خیبر و زیر آتش و بمباران ایستادگی کردند و جنگیدند نه شما شیعه‌های انگلیسی که کمک می کنید به وهابیت و فیلم عزاداری‌های‌تان را در شبکه های ماهواره‌ای پخش می‌کنند. شماها طرفدار حضرت محسن نیستید. کاسب اید.
 
* هدف دشمن و وهابیت این است که نشان دهند شیعه احمق است و جنگ داخلی راه بیندازند. بنده این افتخار را دارم که توسط وهابیت تهدید به ترور شدم و احتمالاً توسط این شیعه‌های انگلیسی نوکر لندن نیز این افتخار نصیبم خواهد شد.
 
* چندی پیش هم 2 تن از مراجع ما گفتند که آن چه به ما رسیده دهه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است و اگر بخواهید دهه های عزاداری دیگری درست کنید عزاداری عاشورا تحت الشعاع قرار می گیرد. ما باید 365 روز سال تابع و محب اهل بیت باشیم ولی نباید عزاداری اهل بیت عادی شود و رغبت به آن از بین برود. به همان مراجع هم حمله کردند و آنها را مراجع بی ولایت نامیدند.
م. هوشیار
۲۴آبان

سفر رهبری به اراک 1379

ملت ما ملت مؤمنی است. عدّه‌ای دوست می دارند جوانان این کشور را به لاابالی گری متّهم کنند. من موافق نیستم؛ من این را قبول نمیکنم. ممکن است در یک گوشه‌ای یک جوان، دو جوان، صد جوان حرکاتی هم داشته باشند که نشان‌دهنده احیاناً نوعی خطاکاری باشد؛ اما خطاکاری از جوانان ما را نباید در این حدود و آن‌چنان بزرگ شمرد که نسل جوان با ایمانِ با احساس مسؤولیتِ این کشور را کسی به بی دینی متّهم کند. عدّه‌ای جوانان ما را به ضعف ایمان دینی متّهم می کنند و از این بابت متأسّفند. عدّه‌ای هم آنها را به ضعف ایمان دینی متّهم می کنند و از این بابت خوشحالند! هر دو گروه اشتباه می کنند. شما اگر نگاه کنید در آن‌جایی که جای نشان دادن ایمان مذهبی و جای ابراز عشق به معنویت است؛ می بینید بیشترین جمعیت و پُرشمارترین و پُراحساس‌ترین انسانها را نسل جوان پرشور تشکیل می دهند.

من معتقدم در قضاوت درباره جوانان نه باید افراط کرد، نه باید تفریط نمود. بعضی هستند جوان را متهم می کنندبه لاابالیگری؛ من موافق نیستم. بعضی سعی می کنند این‌طور بگویند که جوان ما هیچ خطایی ندارد؛ با این هم موافق نیستم. با جوان بایستی صمیمی و صادقانه سخن گفت. جوانان ما جوانانی هستند با ایمان، علاقه‌مند، دارای دلهای پاک؛ البته خطاها و اشتباهاتی هم ممکن است داشته باشند.

***

سفر رهبری به اراک 1379

من به جوانان چند توصیه دارم؛ اولین توصیه خود را عرض می کنم: جوانان عزیز! این نیروی جوانی، این نشاط جوانی و این قدرتی را که یک کشور میتواند به آن ببالد، کسی که باید حفظ کند، در درجه اوّل شما هستید. البته مسؤولان - بخصوص مسؤولان فرهنگی کشور - هم مسؤولیت دارند. اگرچه من از عملکرد بعضی از مسؤولان فرهنگی کشور هیچ رضایتی ندارم و معتقدم کاری را که باید انجام بدهند، انجام ندادند؛ بعضی از آن کارهایی را که نباید انجام بدهند، انجام دادند! آری؛ دولت هم مسؤولیت دارد؛ اما خودِ شما جوانان هم در درجه اول مسؤولیت دارید.

م. هوشیار
۲۳آبان

 عشق و دین

استاد حسین انصاریان

 راوى از امام صادق علیه السلام معناى دین را مى‏پرسد. دین یعنى چه؟ صد و بیست و چهار هزار پیامبر آمدند و فرهنگى به نام فرهنگ خدا ارائه دادند، این چیست؟

 امام باقر علیه السلام مى‏فرماید:

 « هل الدین الا الحب »(الکافى: 79/8، حدیث 35  - وسائل الشیعة: 171/16، باب 15، حدیث 21265)

 شما در تمام موارد دین دقت کنید، ببینید دین به جز عشق و محبت چیز دیگرى هم هست؟ شما هر حلال و حرامى را که در قرآن مى‏بینید بر اساس عشق و محبت است(وسائل الشیعة: 168/16، باب 15، حدیث 21255) حرام است براى چه؟ براى اینکه دوستت دارم، عاشقت هستم، نمى‏خواهم ضرر عقلى و ضرر جسمى و ضرر روانى بکنى.

 تمام آنچه بر تو حرام کردم یا جدى ضرر اندیشه‏اى دارد یا ضرر روانى دارد یا ضرر جسمى دارد یا دو تا ضرر دارد، یا سه تا ضرر دارد، یا همه‏اش ضرر است، براى همه شئون حیات مواردش هم روشن است، حالا من یک موردش را مى‏گویم که هنوزم هست.

ابلیس شبى رفت به بالین جوانى

آراسته با شکل مهیبى سر و بر را

م. هوشیار
۲۲آبان

از شنبه درون خود تلنبار شدیم/ تا آخر پنجشنبه تکرار شدیم
خیر سرمان منتظر دیداریم/ جمعه شد و لنگ ظهر بیدار شدیم!

م. هوشیار
۲۱آبان

احترام و خوش‌رویی هنگام بخشش

آقانورالدین

احترام به کسی که از بخشش آدمی برخوردار می‌گردد، نشانه‌ی بزرگ منشی و عُلوّ همت و مروت دینی ست. از سوی دیگر، معذرت خواهی از طرف مقابل به هنگام اعطای وجوه، بیانگر کم شمردن بخشش از سوی بخشنده است و این نکات ارزنده در همه یافت نمی‌شود. چه بسیار کمک‌ها که به واسطه منت و تحقیر و ...، از ارزش حقیقی‌اش تهی می‌گردد.

م. هوشیار
۲۰آبان

خون شهید

اگر دهها سال دیگر هم بگذرد، آنچه باید به عنوان بالاترین ارزشها محسوب بشود، همین ارزش شهادت و فداکاری شهیدان عزیز ماست. زمان، همه چیز را کهنه می کند؛ مگر خون شهید را. ببینید از زمان شهادت سیدالشهداء (علیه‌الصّلاةوالسّلام) قرنها گذشته است؛ اما یاد شهیدان و خون شهیدان، روزبه‌روز اثرش برجسته‌تر شده است.

همه‌ی شهیدان عزیزند. در همه‌ی زمانها، شهید ذی قیمت است؛ اما بعضی از شهیدان عزیزترند. شهیدان عزیزتر چه کسانی هستند؟ آن کسانی که در مقاطع حساس به داد اسلام رسیدند و خودشان را فدا کردند. اگر این حساب درست باشد، به نظر من شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، از جمله‌ی عزیزترین شهدای طول تاریخند. چرا؟

م. هوشیار
۱۹آبان
م. هوشیار
۱۸آبان

عظمت شهدای کربلا به این است! یعنی برای احساس تکلیف، که همان جهاد در راه خدا و دین بود، از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عده ی خود را مجوزی برای گریختن از مقابل دشمن قرار نداند. این است که یک آدم را، یک رهبر را، یک ملت را عظمت می بخشد: نترسیدن از عظمت پوشالی دشمن.
رهبر انقلاب - 10/4/1371

م. هوشیار
۱۷آبان

تازه‌ترین شعر ضداستکباری «علی محمد مودب»

مرا مفاهمه با دیوها نیازی نیست؛ که چسب بر سر این زخم، امتیازی نیست/

من این جماعت پر حیله را حریف ترم؛ که در مذاکره از دوستان ظریف ترم

علی محمد مودب

«علی محمد مودب» -شاعر برجسته‌ی جبهه‌ی فرهنگی انقلاب و مدیر موسسه‌ی شهرستان ادب- در وبلاگ خود پیرامون این شعر چنین نوشته است:

م. هوشیار
۱۶آبان

هرچند که بیمار تو هستیم همه
دیوانه دیدار تو هستیم همه
بین خودمان بماند آقا، عمری است
انگار طلبکار تو هستیم همه

م. هوشیار
۱۵آبان

مرگ بر امریکا

این‌که می بینید ملت ما بعد از بیست‌وشش سال «مرگ بر امریکا» را فراموش نمیکند، به‌خاطر این است که غفلت از توطئه‌ی استکبار جهانی همان، و اسیر توطئه شدن همان. در واقع «مرگ بر امریکا»یی که مردم ما می گویند، مثل همان «اعوذ باللَّه من الشّیطان الرّجیم» است که اول هر سوره‌ی قرآن قبل از «بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم» گفته می شود. استعاذه‌ی به خدا از شیطان رجیم برای چیست؟ برای این است که انسان مؤمن یک لحظه حضور شیطان را فراموش نکند؛ یک لحظه از یاد نبرد که شیطان آماده‌ی حمله به او و انهدام حصار معنوی و ایمانىِ اوست. «مرگ بر امریکا» هم برای این است که ملت فراموش نکند سلطه‌گران جهانی منافع سرشاری که در این کشور داشته‌اند و دست آنها کوتاه شده، از یاد نبرده‌اند.

م. هوشیار
۱۴آبان

پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز، با یادآوری جایگاه مهم اجتماعی «مسجد» و تاکید بر اینکه «میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌ئی برقرار گردد»، افزودند: «زمزمه‌ی محبت متولیان و مدیران و امنای مساجد، باید دلهای پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند».


م. هوشیار
۱۳آبان

هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم (درمکتب امام)

امام خمینی

کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند![...] که اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای ‌دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم.
صحیفه امام؛ ج۲۱؛ ص۹۸- ۲۹ تیر ۱۳۶۷؛
پیام سالگرد کشتار خونین مکه

 برگرفته از روزنامه کیهان

م. هوشیار
۱۲آبان

شعری زیبا در مورد رد کردن امان نامه توسط حضرت ابوالفضل

امان نامه

خطری می کنم از فتنه ی شیطان احساس

خطر خار جحیمی به روان گل یاس

در دل آل پیمبر همه افتاده هراس

شمر آورده امان‌ نامه برای عباس

م. هوشیار
۱۱آبان

به هنگام پیری مرانم ز پیش * که صرف تو کردم جوانی خویش
من از کودکی عاشقت بوده ام * قبولم نما گرچه آلوده ام
غمت حاصل زندگانی من * به راه تو طی شد جوانی من
مبادا برانی مرا از درت * به بازوی بشکسته مادرت

ابوالفضل

به گزارش اویس، عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن کودکی با دستمال کاغذی قصد دارد خون ابروی حضرت عباس (ع) را پاک کند.

م. هوشیار