اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱خرداد

حجت الاسلام ماندگاری در مراسم بزرگداشت شهدای غواص در مشهد:

در دوران اصلاحات هم شهدا با دست بسته آمدند/«هیهات منّا الذّله» را به مسؤولان یاد بدهیم

ماندگاری حسینیه قرآن و عترت

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا پیام این شهدا به مسؤولان را احساس ضعف نکردن در برابر دشمن دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اجاز مذاکره داده اند و وظیفه همه ما است که مسؤولان را دعا کنیم اما اجازه ذلت نمی دهیم، چون ملتی که 230 هزار شهید داده است، اجازه ندارد تن به ذلت دهد.

م. هوشیار
۳۰خرداد

بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن

در اولین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶
در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله

دست رهبری و قرآن

تلاوت قرآن با صوت خوش و با لحن خوب و با آداب و رسوم تلاوت، مقدّمهای است برای نفوذ مفاهیم قرآن در دلها. اگر این فایده را [از آن] بگیریم و به تلاوت قرآن بهعنوان یک خوش صدایی و یک آوازهخوانی فقط نگاه کنیم، مطمئنّاً از این رتبهی والا سقوط خواهد کرد. اینهمه تأکید بر اینکه قرآن را با صوت خوش بخوانند و با آداب بخوانند و با الحان مطلوب بخوانند، برای این است که مفاهیم قرآن در دلها اثر کند، با قرآن انس بگیریم، به رنگ قرآن و به خُلق قرآن و به شکل قرآن در بیاییم. اگر این مقصود است، پس یک شرایطی دارد، یک آدابی دارد. اوّلین ادب، این است که خوانندهی قرآن و تلاوتگر قرآن، با اذعان به قرآن، با باور مفاهیم قرآن، باورِ آن مفاهیمی که دارد تلاوت میکند، تلاوت کند. اگر ندانیم چه داریم میخوانیم، مفهوم را درک نکنیم، در عمق جانمان اثر نداشته باشد، [آن وقت] تأثیر تلاوتمان بر روی دیگران و بر روی خودمان کم خواهد بود

م. هوشیار
۲۹خرداد
ابولقاسم طالبی
ابوالقاسم طالبی

نکند جام زهر دیگری در کار است‎؟

نکند نگران شدید جام زهر دیگری در کار است. چرا آمدید؟ الان چه موقع آمدن بود آخر؟
 
 همزمان با تشییع پیکر ۱۷۵ شهید ابوالقاسم طالبی که در حال ساخت فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» است یادداشتی را منتشر کرد که متن آن در ذیل آمده است:
 
“سلام داش مشتی‌های سپاه روح الله قدم به چشم.
 
کاش نیامده بودید در این دوره که برای غسل تان باید از شمر زمان آب بگیریم، البته می گویند شمر امان نامه داده و آدم مودب و هوشمندی است.
م. هوشیار
۲۸خرداد
پیام رهبری برای شهدای غواص
در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه‌ی پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.
 
و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید‌ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید.
و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به‌درستی می‌شناسید و می‌نیوشید و پاسخ می‌گویید.
م. هوشیار
۲۷خرداد

اون خانوم بهم گفت چقدر ساپورت بهت می اومده

ساپورت

م. هوشیار
۲۶خرداد

شهدای غواص

یک پرستو کرد جانش را نثار آبها

آمد امروز آن پرستو از تبار آبها

 

یک پرستو همچنان صدها پرستوی دگر

ساخت از اروند گویی لاله زار آبها

 

آب اروند است گویی لاله گون از خونشان

خون آنها برد بالاتر عیار آبها

م. هوشیار
۲۵خرداد

اگر انسان خودش را ساخته بود، هیچ بدش نمی آمد که یک رعیتی هم به او انتقاد کند

امام خمینی

امام خمینی ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ در دیدار با هیات دولت، آقایان رجایی، عارفی و بهزاد نبوی درباره انتظار ملت از دولت فرمودند: . آنچه که خطر برای هر انسانی و هر متصدی امری هست حب نفْس است. رأس همه خطاهایی که انسان می‌کند، حب نفْس است. هر بلایی سر انسان خودش می‌آید یا جامعه از دست قدرتمندان می‌بیند این در اثر هوای نفْس و خودخواهی است.

م. هوشیار
۲۴خرداد

بنده گفتم کرسی آزادفکری را در دانشگاه‌ها به وجود بیاورید. خوب، شما جوانها چرا به وجود نیاوردید؟ شما کرسی آزادفکری سیاسی را، کرسی آزاد فکری معرفتی را تو همین دانشگاه تهران، تو همین دانشگاه شریف، تو همین دانشگاه امیرکبیر به وجود بیاورید. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همدیگر را نقد کنند، با همدیگر مجادله کنند. حق، آنجا خودش را نمایان خواهد کرد. حق اینجوری نمایان نمی شود که کسی یک انتقادی را پرتاب بکند. اینجوری که حق درست فهمیده نمی شود. ایجاد فضای آشفته‌ی ذهنی با لفاظی ها هیچ کمکی به پیشرفت کشور نمی کند. شما تجربه‌ی این پدر پیرتان را در این زمینه داشته باشید. آنی که کمک می کند به پیشرفت کشور، آزادی واقعىِ فکرهاست؛ یعنی آزادانه فکر کردن، آزادانه مطرح کردن، از هو و جنجال نترسیدن، به تشویق و تحریض این و آن هم نگاه نکردن.

م. هوشیار
۲۳خرداد

ده روز با رَه بر

کتاب داستان سیستان، یادداشت های شخصی رضا امیرخانی است که به سفر رهبری به سیستان و بلوچستان در سال 1381 مربوط می شود. سعی می کنیم در چند قسمت نکات جالب این کتاب منتشر کنیم که هم استفاده کنید و هم ترغیب بشوید که کتاب را بخرید و بخوانید.

کتاب داستان سیستان

نویسنده در مورد غذا چند جا گلایه می کند از جمله:

«مسؤول تدارکات مژده می دهد که امروز برای اولین بار در سفر، با اجازه ی آقا دو نوع غذا داریم. باز هم کمی جای امیدواری هست.

مسؤول تدارکات که غذا را می آورد، متوجه می شویم که چه رکبی خورده ایم. دو نوع درست است. ایراد از دو نیست، ایراد از نوع است! شام نصفِ کنسرو تن ماهی است با نفری دو عدد کوکوی سیب زمینی با مساحتی کمی بیش تر از سکه ی بیست و پنج تومانی! این هم از سفره ی رنگارنگ سفر!

م. هوشیار
۲۲خرداد
سیدحسن نصرالله درکنفرانس اجتهاد و نوآوری دراندیشه رهبری:

امام خامنه‌ ای تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند/ امام خامنه ای زیر فشار جوسازی ها زانو خم نمی کنند

رهبری و سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان در دومین کنفرانس تجدد و اجتهاد از نگاه رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که امام خامنه‌ای دارای قدرت بالای مدیریتی و تشخیص دوست و دشمن هستند.
م. هوشیار
۲۱خرداد

مهدی هاشمی

در سیره عملی رسول خدا (ص) آمده است که زنی از قبیله ای سرشناس (بنی مخزوم) مرتکب گناهی شد و آن حضرت دستور اجرای حد داد. اسامه بن زید نزد پیامبر آمد و درخواست بخشش کرد. پیامبر(ص) فرمود: به خدا سوگند اگر دخترم دزدی کند، دست او را قطع می کنم و در اجرای حدود و قانون الهی هیچ فرقی میان مردم نمی گذارم. آن حضرت در ادامه، سیاست های نادرست و قانون گریزی امت های پیشین را نکوهید و چنین فرمود: بدبختی امت های پیشین در این بود که اگر فرد بلند پایه ای از آنان دزدی می کرد او را می بخشودند و اگر

م. هوشیار
۲۰خرداد

عزت وارفته باز آید به ایران، غم مخور
می رود اوضاع ایران رو به سامان، غم مخور

گفته ایم گَر امرِ تحریم و توافق حل شود
می شود لوت و کویر همچون گلستان، غم مخور

 

تحریم

م. هوشیار
۱۹خرداد

فتح الفتوح

اصلى‌ترین محور پیشرفت کشور، همین است. امام بزرگوار ما در.... در قضیه‌ى یکى از عملیات که پیروزى‌اى به دست رزمندگان آمده بود، یک پیامى دادند. در آن پیام این نکته وجود داشت که فتح‌الفتوح‌ انقلاب اسلامى، تربیت این جوانهاست. همه توقع داشتند که امام بگوید این پیروزى‌اى که شما به دست آوردید، فتح‌الفتوح‌ است؛ از آن پیروزى ستایش کند؛ امام نه، از رزمندگان تشکر کردند. اما گفتند فتح‌الفتوح‌ انقلاب ما تربیت این جوانهاست؛ که در آن شرائط دشوارى که همه‌ى دنیا در مقابل ما با چهره‌ى دژم و سلاحِ آماده‌ى شلیک ایستاده بودند، اینها توانستند یک چنین پیروزى بزرگى را به دست آورند؛ عملیات طریق‌القدس بود.

من همین را تکرار مى‌کنم: فتح‌الفتوح‌ انقلاب اسلامى اینهاست. پیشرفت واقعى این است که جوانهاى ما، نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ براى خودشان دیدگاه تعریف کنند؛ براى کشور آینده‌اى را تصویر کنند و مجسم کنند و احساس کنند و این احساس را اظهار کنند؛ که آماده‌اند براى رسیدن به این آینده، تلاش کنند.

م. هوشیار
۱۸خرداد

سوالی که باید از خودمان بپرسیم.....

 

 

م. هوشیار
۱۷خرداد

ده روز با رَه بر

کتاب داستان سیستان، یادداشت های شخصی رضا امیرخانی است که به سفر رهبری به سیستان و بلوچستان در سال 1381 مربوط می شود. سعی می کنیم در چند قسمت نکات جالب این کتاب منتشر کنیم که هم استفاده کنید و هم ترغیب بشوید که کتاب را بخرید و بخوانید.

لبخند رهبری

(تصویر تزیینی است...!)

عبدالحسینی به یکی از پوسترهای ستادِ تبلیغاتی اشاره می کند و می گوید:

- این هم کارِ من است!

نگاه می کنیم، یکی از عکس های ره بر است در حال تبسم. پوستری است بسیار جذاب. عبدالحسینی گله می کند که حتا یک نسخه از این پوستر را نیز ندارد. معلوم می شود که به واسطه ی امانت داری در همه ی سفرها نگاتیو را نیز به بیت می دهد. عبدالحسینی می خندد و می گوید:

- این عکس قصه قشنگی دارد. رفتیم خدمت آقا و همین جور که مشغول کار بودند، قرار شد که عکس بگیریم. داشتند چیزی می خواندند. چند تا عکس گرفتم، اما راضی نشدم. عاقبت دل به دریا زدم و گفتم، آقا! این عکس هایی که ما از شما گرفتیم، همه اش اشداء علی الکفار می شود،

م. هوشیار
۱۶خرداد

در سالهای اخیر مشاهده می شود که برخی از نکات برجسته سیره فردی و سیاسی امام، توسط جریاناتی که مورد تحریف یا شبهه قرار گرفته است. از جمله آنکه امام از ابتدا به حکومت اسلامی معتقد نبوده است و یا ایشان در تصمیم‌گیری‌های خطیر، به‌ویژه در پایان عمر، تحت تأثیر دیگران از جمله اطرافیان خویش بوده‌اند.

امام خمینی
 

م. هوشیار
۱۵خرداد

اگر اشکالی در سیاستها و عملکردها باشد، آیا باید آن را ابراز کرد؟ چگونه می توان این کار را کرد که متهم به مخالفت با فرمایش شما در حمایت از دولت نشویم؟

رهبری

من البته هیچ‌وقت جلوِ انتقاد را نگرفته‌ام و کسی را منع نکرده‌ام. انتقاد صحیح و دلسوزانه ضرری ندارد؛ اما این انتقاد بایستی به تخریب نینجامد. بعضی ها طوری انتقاد می کنند که تخریب است؛ این مصلحت نیست. کسی که مسؤولیت سنگینی در کشور بر دوشش هست و از او توقع داریم که فلان کار را بکند - اقتصاد را درست کند و... - اگر ما او را تقویت نکنیم؛ اگر یک وقت ضعفی هم پیدا شد، آن را نپوشانیم؛ آیا می توانیم چنین توقعی داشته باشیم؟ باز هم می توانیم امیدوار باشیم که آنچه که ما می خواهیم، انجام خواهد گرفت و آنچه که وظیفه اوست، انجام می گیرد؟ به نظر من، وظیفه همه است که به مسؤولان کشور کمک کنند و آنها را یاری نمایند؛ البته تا وقتی که در خط مستقیم اسلام و امام حرکت می کنند. اگر کسی از خط مستقیم اسلام و امام منحرف شود - هر کسی باشد - او درخور حمایت نیست. این فرق هم نمی کند؛ از بالا تا پایین همه یکسان هستند؛ خود من هم همین‌طور هستم.

م. هوشیار
۱۴خرداد

امر به معروف و نهی از منکر در حکومت دینی و از جانب حاکمان در امر حکومت تا چه اندازه قابل پذیرش است؟

باید مسلمان این طور باشد که اگر هر که می خواهد باشد، خلیفه ی مسلمین و هر که باشد اگر دید پایش را کج گذاشت، شمشیرش را بکشد که پایش را راست بگذارد.

م. هوشیار
۱۳خرداد

امام و رهبری

از دیدگاه مقام معظم رهبری ویژگی های مهم امام خمینی(ره) چیست؟
ویژگی‌های مهم حضرت امام (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری اینگونه تبیین شده است:
1. امام بزرگوار ما، مجسمه ای از ارزش های انقلاب ما بود... او اسلام انقلابی مجسّم، اسلام ناب مجسّم در زندگی و اخلاق و احساسات و تصمیم گیری ها و نیز فانی برای خدا بود. خدای متعال هم به او پاداش داد. کاری که به دست این بزرگوار در این دوران انجام گرفت ، کاری بی نظیر بود.[1]
2. رهبر حکیم و فقیه که عبد صالح و الگوی مسلمانی بود، خود پیشاهنگ این حرکت «منظور حرکت به سوی استقرار شریعت» در ایمان و عمل شد و این ایمان، جان او را چنان لبریز کرده بود، که توانست دل های بی ایمان و ظرف های تهی را از فیضان ایمان خود در صحنه های عمل، لبریز و سیراب کند و فروغ ایمان و امید او، دیوارهای قطور یأس و بی ایمانی را بشکافد و فضای مبارزه و عمل را پُر کند.[2]

م. هوشیار
۱۲خرداد

مهدی

یک عمر تو زخم های ما را بستی

هر روز کشیدی به سر ما دستی

شعبان که به نیمه می رسد، آقا جان!

ما تازه به یادمان می آید هستی

م. هوشیار