اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

ماجرای ویلای لواسان با همه ی تلخی ها و اثرات بدی که داشت، مصداق خوبی برای ارزیابی سطح آزادی بیان و امکان مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی و دوران قبل از آن و حتی سایر رژیم های سیاسی است. 
 
یک تشکل دانشجویی بدون وابستگی سیاسی و جناحی به قدرت و بدون هرگونه ترس و دلهره، به ماجرای ویلای یکی از عالی ترین مقامات نظامی ورود می کند و پس از مدت کوتاهی ویلا پس گرفته می شود. این مسئله را مقایسه کنید با دوران پیش از انقلاب که حتی تصور انتقاد به مسئولی آن هم با این سابقه و درجه محال بود، چه مانده به اینکه یک تشکل مستقل بخواهد اولتیماتوم بدهد گه اگر ویلا را تخلیه نکنید، فلان کار را انجام می دهیم. 
 
شاید گفته شود؛ اصلا در نظام اسلامی نباید چنین اتفاقی رخ دهد و ما انقلاب کردیم که چنین مناسباتی از بین برود؛  نکته درستی است! اما فعلا روی سخنم با کسانی است که دائم جمهوری اسلامی را با قبل از آن مقایسه می کنند و می گویند چه فرقی بین زمان طاغوت با جمهوری اسلامی است؟  آن زمان فساد بود الان هم فساد هست!
 
 نکته اینجاست که در آن زمان هم فساد بود و  هم خفقان و هم اینکه راس رژیم و حکومت خودش فاسد بود و این فساد به صورت رسمی و سیستمی از بالا به پایین توصیه و تزریق می شد. اما در جمهوری اسلامی اگر فسادی رخ می دهد، فردی است و  اولین کسانی که دست به افشای آن می زنند و به مبارزه علمی و عملی می پردازند، همین بدنه ی اجتماعی و معتقد به نظام هستند. ضمن اینکه برعکس دوران طاغوت که فساد از بالا به پایین تمامی دستگاه ها و سیستم حکومتی را فرا می گرفت، اکنون انگیزه و شوق مبارزه با فساد است که از راس حکومت به بدنه ی جوان و دانشجو و سیستم حکمرانی تزریق می شود و این کلیدی ترین نکته ای است که امید به اصلاح را در دلهای معتقدین به نظام اسلامی زنده نگه می دارد و اساسا جنبش عدالتخواه که امروز پرچمدار عدالتخواهی دانشجویی است، بر اساس دغدغه ها و مطالبات رهبری درخصوص مبارزه با مفاسد و تزریق همین روحیه از راس حکومت به بدنه ی اجتماعی شکل گرفته است.
 
یعنی سربازان و دلبستگان رهبری انقلاب پیشرو تر از همه ی جناح ها و تشکل ها و جریانات چپ و راست در خط مقدم مبارزه با مفاسد قرار دارند و اتفاقا مطالبه از فردی که روزی عالی ترین مقام نظامی و یکی از منصوبین رهبرانقلاب بوده و هست نیز طبق فرمایش خود رهبری صورت گرفته که می فرمایند:«هیچ کس به عذر به انتساب به رهبری از حساب کشی مصون نیست» و این اصلی ترین تفاوت نظام سیاسی مبتنی بر فقاهت و عدالت با سایر نظام های سیاسی است، که اساسا امکان فساد سیستمی و حکومتی را در جمهوری اسلامی منتفی می سازد.
 
*دبیر اسبق جنبش عدالتخواه*
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۵
م. هوشیار

فساد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">