اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۷تیر

لبخند رهبری

مهمترین تفاوت "ما" و "آقا"

فکر می کنید مهمترین تفاوت میان ما و رهبرانقلاب چیست؟ بصیرت؟ پیش بینی؟ اطلاعات روز؟ دشمن شناسی؟ همه این ها هست و دهها عنوان دیگر که می شود به آنها اضافه کرد. اما موضوع دیگری وجود دارد که جمع این عناوین است.
 
محسن مهدیان: فکر می کنید مهمترین تفاوت میان ما و رهبر انقلاب چیست؟ بصیرت؟ پیش بینی؟ اطلاعات روز؟ دشمن شناسی؟ همه این ها هست و دهها عنوان دیگر که می شود به آنها اضافه کرد. اما موضوع دیگری وجود دارد که جمع این عناوین است.

اما کدام اختلاف است که سبک تحلیلی بخشی از جریان متدین و انقلابی را از رهبری انقلاب دور کرده است؟ پاسخ در کلید واژه "امید" است. رهبری انقلاب به غایت به آینده امیدوارست و اما ما....

امیدوار بودن تنها "مثبت اندیشی ساختگی" و "تلقین تصنعی روشن نگری" نیست. امیدوار بودن باید تبدیل به یک "باورتوحیدی" و "اعتقادایمانی" شود. اعتقادی که از یک بینش و ایقان الهی برآمده است. رهبری انقلاب با نگاه به نظم قهری و طبیعی سنن الهی، باور دارند که حرکت مومنین مورد رحمت و نصرت الهی است و در "لینصرن" حتمیت و قطعیت نهفته است.

در این باره حرف بسیار است؛ اما آثار این تفاوت کجا خودش را نشان می دهد؟ چنین اختلافی چه اثری در سبک سیاست ورزی ما و رهبری دارد؟

10 مورد ذیل را با هم مرور کنیم؛
م. هوشیار
۰۵تیر

ماجرای ویلای لواسان با همه ی تلخی ها و اثرات بدی که داشت، مصداق خوبی برای ارزیابی سطح آزادی بیان و امکان مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی و دوران قبل از آن و حتی سایر رژیم های سیاسی است. 
 
یک تشکل دانشجویی بدون وابستگی سیاسی و جناحی به قدرت و بدون هرگونه ترس و دلهره، به ماجرای ویلای یکی از عالی ترین مقامات نظامی ورود می کند و پس از مدت کوتاهی ویلا پس گرفته می شود. این مسئله را مقایسه کنید با دوران پیش از انقلاب که حتی تصور انتقاد به مسئولی آن هم با این سابقه و درجه محال بود، چه مانده به اینکه یک تشکل مستقل بخواهد اولتیماتوم بدهد گه اگر ویلا را تخلیه نکنید، فلان کار را انجام می دهیم. 
م. هوشیار
۰۴تیر

دغدغه فرهنگی

«خب، در زمینه‌‌ى فرهنگ ؛ به کارهای سطحی نباید اکتفاء کرد. به کارهای عمیق‌‌تر، کارهای بنیانی تر، کارهائی که از یکی شان دهها کار صادر می شود و نشئت می گیرد، توجه کنید. من یک وقتی نسخه‌‌ای از آن کارهای عمیقِ لازم را به آقای رئیس‌‌جمهور دادم؛ همانها باید دنبال شود و باید دنبال می شد. در باب فرهنگ باید بشدت مراقبت شود که ما به «فرهنگ مهاجم» کمک نکنیم. فرهنگ مهاجم خطرناک است. اگر ما فرهنگ عمومی کشور و فرهنگی که نخبگان و مردم و قشرهای گوناگون را به سمت یک هدفی هدایت میکند، نتوانیم از آسیب دشمن محفوظ بداریم، کار خیلی مشکل خواهد شد؛ هرچه هم شما تصمیم بگیرید، اینها میآیند خرابش میکنند و جور دیگری منعکس خواهد شد

بیانات رهبری در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیات دولت‌ ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

م. هوشیار