اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱شهریور

اینفوگرافیک | نتیجه مذاکره

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه، در تاریخ ۱۳۹۳/۵/۲۲ رابطه و مذاکره با آمریکا را اقدامی بی‌نفع و با ضرر دانستند و برای بی‌فایده بودن تعامل با آمریکا و ضررهایی که در جریان این مذاکرات متوجه کشور می شود، مصادیقی را بیان کردند. در این اینفوگرافیک شواهدی بر بی فایده و مضر بودن تعامل با آمریکا مرور شده است.

 

برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید.

نتیجه یک سال مذاکره

 

منبع: http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=27573#222550

م. هوشیار
۳۰شهریور

در عظمت شخصیت آقا نورالدین همین بس که، وقتی به مناسبت هفتادمین سالگرد رحلت ایشان در اراک مجلس با شکوهی با حضور مسئولین، رؤسا ، روحانیّون، فضلا، شعرا و نظامیون منعقد گردید و حجت الاسلام واعظی در آن سخنرانی فرمودند، در ضمنِ صحبت ها به این اشاره کردند که، وقتی به آیت الله العظمی اراکی مدظله گفتم: آقا! چنین مجلس یادبودی برای مرحوم آقانورالدّین منعقد است. شما چه نظر و مطالبی راجع به ایشان دارید؟ فرمودند مرحوم آیت الله آقا نورالدّین کسی است که آقا امام زمان (ع) را زیارت کرده است وامام زمان (عج) با تبسمی ملیح، به ایشان فرموده است : تو اویس زمانی! با این وصف ، من که هستم که بخواهم راجع به آقا نورالدّین مطلبی بگویم.

برای مطالعه بیشتر در مورد شخصیت و کرامات ایشان به کتاب اویس زمان و نور عالمان نوشته داود نعیمی مراجعه کنید.

اویس

 

لینک مرتبط: آقانورالدین عراقی - اویس زمان

م. هوشیار
۳۰شهریور

دحوالارض

براى روز دحوالارض (25 ذی القعده ) اعمالى نقل شده است:

الف) در روایتى از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است: اوّل رحمتى که از آسمان به زمین نازل شد، روز بیست و پنجم ذى القعده بود؛ بنابراین اگر کسى آن روز را روزه بگیرد، و آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت یکصد سال را دارد.

همچنین فرمود: در آن روز، اگر گروهى به ذکر خدا بپردازند، خداوند حاجتشان را پیش از آن که متفرّق شوند برآورده سازد؛

م. هوشیار
۲۹شهریور

در انتهایی‌ترین قسمت قبرستان قدیمی اراک (۱۰۰ متری شمال غرب مصلای شهر اراک) مقبره‌ای قرار دارد که 90 سال پیش شخصیتی در آن آرام گرفت که در آن دوران به اویس زمان شهرت یافت.

مقبره آقانورالدین

آقا نورالدین که پدربزرگها و مادربزرگهای اراکی سخنان زیادی از کرامات وی نقل می کنند در زمان خود و به گفته عالمان هم عصر وی و آنچه در کتاب "اویس زمان نور عالمان" آورده شده است از ناحیه مقدسه امام زمان لقب "اویس زمان" گرفت.

پدر و اجدادش از سادات معروف و دانشمند کرهرود اراک هستند که سلسله نسب شان به امام سجاد علیه السلام می رسد.

م. هوشیار
۲۸شهریور

تمدن اسلامی

داعیه‌ی ما ایجاد تمدنی است متکی به معنویت، متکی به خدا، متکی به وحی الهی، متکی به تعلیم الهی، متکی به هدایت الهی. امروز اگر یک چنین تمدنی را ملتهای اسلامی - که بحمدالله بسیاری از ملتهای اسلامی بیدار شده‌اند و به پا خاسته‌اند - بتوانند پایه‌گذاری کنند، بشر سعادتمند خواهد شد. داعیه‌ی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این است؛ ما دنبال یک چنین تمدنی هستیم. این را شما جوانهای عزیز به خاطر بسپارید، این را شاخص و معیار قرار بدهید.

بیانات رهبر انقلاب - 1391/04/31

 

م. هوشیار