اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱شهریور

شهید خرازی

مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد. همواره سعی‌مان این باشد که خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یک الگو در نظر داشته باشیم که شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند که در این راه شهید شدند.

شهید حاج حسین خرازی

م. هوشیار
۳۰شهریور

عید غدیر خم

دلـم بـا یـاعـلی هـر بـار جـانـی تـازه مـیگیـرد..


کـتـاب عشـق بـا نـام عـلی شـیـرازه مـیگیـرد..


مـن از الـیـوم اکـملـت لـکم ایـنگونـه فـهمیـدم..


خـدا بـا مَـهـر او دیــن مـرا انــدازه مــیگیـرد..

 

برگرفته شده از وبلاگ حرف دل

م. هوشیار
۲۹شهریور

تصور کنید یک کارگر مست افغانستانی در حال رانندگی در خیابان های تهران یک خانم هنرپیشه را زیر بگیرد و او در دم جان ببازد؟چه خواهد شد؟

 

 سراسر رسانه ها سیاه پوش می شوند، کمپین های متعددی در ابراز همدردی با جان باختگان حوادث رانندگی و اخراج مهاجران افغانستانی به راه می افتد، بازیگران و هنرمندان صدها مصاحبه می کنند درباره ی وضعیت تصادفات و تعداد بالای جان باختگان در ایران، آواتار صفحات مجازی تا مدتها به عکس خانم هنرپیشه ی مذکور تغییر می کند، بی بی سی و من و تو از سوابق سیاسی هنرپیشه فقید در اعتراض به جمهوری اسلامی چندین برنامه تلویزیونی می سازند، سینماها پرده سیاه می آویزند، روزنامه های اپوزوسیون از مصرف بالای الکل در ایران گزارش های متعدد منتشر می کنند، رییس جمهور پیام تسلیت و قول پیگیری سریع می دهد، و...

م. هوشیار
۲۸شهریور

دوسالگی

سلام

با لطف خدا و کمک دوستان وبلاگ اندیشه های تمدن ساز از دو ساله شد.

در این مدت سعی شد حتما روزی یک مطلب منتشر شود.

 

م. هوشیار
۲۷شهریور

امام صادق

آری او به نام «رفیق امام صادق» معروف شده بود، و در آن روز او مانند همیشه همراه امام بود و با هم داخل بازار کفشدوزها شدند.

غلام سیاه پوستش هم در آن روز با او بود و از پشت سرش حرکت می کرد. در وسط بازار ناگهان به پشت سر نگاه کرد، غلام را ندید. سه بار صدایش کرد، برای مرتبه ی چهارم که سر خود را به عقب برگرداند غلام را دید، با خشم به وی گفت:

«مادر فلان! کجا بودی؟»

تا این جمله از دهانش خارج شد، امام صادق به علامت تعجب دست خود را بلند کرد و محکم به پیشانی خویش زد و فرمود:

«سبحان اللَّه! به مادرش دشنام می دهی؟! به مادرش نسبت کار ناروا می دهی؟!

م. هوشیار
۲۶شهریور

انتظار فرج

کاش از دلبر نشانی داشتیم
بر سر کویش مکانی داشتیم
از برای مهدی صاحب الزمان
کاش در دل، جمکرانی داشتیم ..

 

م. هوشیار
۲۵شهریور

شهید عبداله میثمی

سه تایى با هم یک حجره گرفتند; عبداللّه، رحمت اللّه و مصطفى. حجره شان معروف بود به حجره ى سیاسى ها. آن روزها مى گفتند «طلبه را چه به کارهاى سیاسى؟ سیاست پدر و مادر ندارد. آدم را بى دین مى کند. هر کس برود دنبالش، از عبادت کم مى آورد.»

م. هوشیار
۲۴شهریور

امام خمینی

افسار گسیختگی انسان

انسان اولش یک حیوانی است، بدتر از حیوانات. اگر سر خود‏ باشد انسان، همین طور بار بیاید، هیچ حیوانی مثل انسان نیست در‏‎ ‎‏اینکه در شهوت، در درندگی، در شیطنت. حیوانات دیگر حدود‏‎ ‎‏شیطنتشان محدود است. حدود شهواتشان محدود است. حدود‏‎ ‎‏آن سبعیتشان. انسان چون یک موجودی است که به حسب خلقت‏‎ ‎‏از همۀ موجودات بالاتر هست.

م. هوشیار
۲۳شهریور

 نیروی دفاعی هیچ‌گاه از دستور کار این کشورها خارج نشده بطوریکه هزینه‌های دفاعی همیشه در دستور کار آنان بوده است و موضوع دفاع برای آن‌ها آنقدر اهمیت دارد که در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان 4/39 و ژاپن 9/40میلیارد دلار بوده است که هرکدام سه برابر بودجه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

نامه سرگشاده سعید قاسمی در مورد سخنان خائنانه هاشمی/

انصاف نیست که هاشمی برای حفاظت از خودش از بیت‌المال هزینه کند ولی یک ملت بزرگ 80 میلیونی در برابر دشمنانش بی‌دفاع بماند/ در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان و ژاپن سه برابر بودجه دفاعی ایران بوده است

نیروی دفاعی هیچ‌گاه از دستور کار این کشورها خارج نشده بطوریکه هزینه‌های دفاعی همیشه در دستور کار آنان بوده است و موضوع دفاع برای آن‌ها آنقدر اهمیت دارد که در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان 4/39 و ژاپن 9/40میلیارد دلار بوده است که هرکدام سه برابر بودجه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملت ایران در مورد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت.
 
سردار سعید قاسمی یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملت ایران در مورد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت.
م. هوشیار
۲۲شهریور

یکی از کارهایی که در آموزه های دینی از آن نهی شده، کسالت و تنبلی است و ائمه (ع) از این خصلت نکوهیده به خداوند پناه می بردند.

در روایات متعددی از ائمه معصومین بر دوری و پرهیز از تنبلی و تن‌پروری سفارش شده است و این صفت را شایسته یک انسان مومن ندانسته‌اند.

در احادیث و روایات اسلامی بر پرهیز از دو خصلت "بی‏‌حوصلگی و تنبلی" توصیه شده زیرا اگر کم‏ حوصله باشی بر حق شکیبایی نکنی و اگر سست و تنبل باشی حقّی را ادا نکنی.

م. هوشیار
۲۱شهریور

قرائتی

دوری از تکلّف در ازدواج

ازدواجمان قرآنی باشد. یک داماد امشب بنا است بله برون بیاید. حاج آقا قرآن چه می گوید؟ قرآن... بسم الله الرحمن الرحیم. می گوید: در مراسم بله برون حضرت شعیب، به موسای جوان گفت: من دخترم را به تو می دهم، هر طور که آسانت است. «وَمَا أُرِ یدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ» (قصص/27) «وَمَا أُرِ یدُ» یعنی من اراده نکردم، بنا ندارم. «أَشُقَّ عَلَیْکَ» تو به مشقت بیفتی. من نمی خواهم به مشقت بیفتی، چند مثقال طلا می توانی بخری؟ می توانی تالار اجاره کنی یا نمی توانی؟ می توانی پیراهن عروس بگیری، بگیر. نمی توانی از یکی از دوستان قرض کن. مگر اشکالی دارد؟ هر طوری آسان است. «وَمَا أُرِ یدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ» این کد پدر در مراسم بله برون است. «وَمَا أُرِ یدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ» نمی خواهم به تو سخت بگذرد. به خودتان گیر ندهید، سخت نگذرانید، آسان بگیرید. قرآن می گوید: آدم هایی را که دوستشان داریم، اهل تقوا هستند، یک کاری می کنیم که خودشان را آسان بگیرند. یعنی گیر نباشند. «فَسَنُیَسِّرُ هُ لِلْیُسْرَ ى» (لیل/7) روانش می کنیم.

م. هوشیار
۲۰شهریور

در هجوم فرهنگی‌ای که غرب و شرق برای ما ترسیم کرده، ما می‌خواهیم با ابزار فرهنگی دشمن کار بکنیم و ابزار فرهنگی دشمن را استفاده کردن به معنی این است که دشمن دارد ما را دور می‌زند. ابزار فرهنگی مثل ابزار نظامی نیست که مثلا بگوییم ما یک تانک از آنها گرفتیم و دقیقا یک ساعت قبل این در دست دشمن بوده و الان که دست ماست از آن علیه دشمن استفاده می‌کنیم. ابزار فرهنگی پیام خاص خود را هم دنبال خودش می‌آورد.

م. هوشیار
۱۹شهریور

در دیار ما که هر کالا، به هر جا، درهم است،
خوب و بد، معیوب و سالم، زشت و زیبا، درهم است
گر خریداری کند کالای خوب از بد جدا
با تشر گوید فروشنده که آقا درهم است!

م. هوشیار
۱۸شهریور

امام خمینی

پیام امام خمینی(ره) به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت اللَّه الحرام برای برائت از مشرکان

زمان: 6 مرداد 1366/ 1 ذی الحجه 1407
موضوع: برائت از مشرکان و تبیین وظایف مسلمین و مشکلات جهان اسلام‌
 
اگر مسلمانان در خانه ناس و خانه خدا از دشمنان خدا اظهار برائت نکنند، پس در کجا می‌توانند اظهار نمایند؟ و اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب، سنگر و پشتیبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیا نیست، پس مأمن و پناهگاه آنان در کجاست؟
قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌
وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللَّه وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوتُ فَقَدْ وَقَعَ اجرُهُ عَلَی اللَّهِ الحَمْدُ للَّهِ عَلی‌ آلائِهِ و الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلی‌ أَنبیائِهِ سیّما خاتَمِهِم وَ أَفْضَلِهِم وَ عَلی‌ أَوْلِیائه وَ خاصَّةِ عِبادِهِ سیّما خاتَمِهِم وَ قائِمِهِمْ ارْواحُ العالَمینَ لِمَقْدَمِهِ الفِداء.
م. هوشیار
۱۷شهریور
یادداشت دکترکچویان با عنوان"حقوق نجومی در دام اقدامات ریشه‌ای"

انتظار برخورد یا برکناری مدیری دیگر از خاطیان منتفی است/ نوبخت با استناد به سخنان رهبر انقلاب موضوع حقوق‌های نجومی را به فراموشی سپرد!/ بحث مبارزه ریشه‌ای در "حقیقت" معنایی جز دعوت به بی‌عملی در مواجهه با فساد نیست

ورود قوه قضائیه با مشکل شرط تصریحی یا تلویحی رئیس‌جمهور محترم و سخنگو روبروست که اثبات وقوع جرم را لازم دارد! وقتی صریح ماده هفتاد و چهار قانون خدمات کشوری که هر نوع تغییر در حقوق و دستمز را به تصویب در شورای حقوق و دستمزد و سپس تأیید رئیس ‌جمهور مشروط ساخته، نادیده گرفته و از عدم وقوع هر نوع تخلف قانونی سخن گفته می‌شود، معلوم است که چه مشکلاتی بعد از خوان اول به انتظار نشسته است.
 
حسین کچویان، استاد دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی دریادداشتی نوشت: در هفته گذشته اخبار و گزارشهایی از اظهارات و موضع‌گیری‌های مسئولین مختلف قوه مجریه و قوه قضائیه انتشار یافت که نکات جدیدی را دربرداشت. طلیعه این اخبار و گزارشها، نقل بحث و گفت‌وگوهایی بود که در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته پیش از آن اتفاق افتاده بود. در آن جلسه بنده به عنوان نطق پیش از دستور، با ارجاع به نظرات مقام معظم رهبری در مورد آثار سوء نگاه طعمه‌ای مدیران خاطی به مسئولیت‌ها و تاثیر آن در هجوم به ارزشها و اعتماد و باور مردم به نظام انقلابی، قضیه فیش‌ها را بیش از هر چیزی موضوعی فرهنگی قلمداد کردم و از آقای روحانی خواستم حداقل اینجانب را به عنوان فردی که مورد سوال مردم، به ویژه دانشجویان و اساتید، قرار می‌گیرم روشن سازند تا بدانیم آیا دولت به وقوع جرم و فساد مدیران خاطی معتقد است؟ و یا اینکه چرا دولت برعکس مواضع رئیس‌جمهور در تقبیح حقوق‌های نجومی و عذرخواهی از مردم، در برخورد با مدیران خاطی مماشات کرده و برای حل و فصل نهایی مشکل، تعلل و وقت‌کشی می‌کند.
م. هوشیار
۱۶شهریور

در شرایطی که اقتصاد جهانی برای از بین بردن استقلال اقتصادی کشورها به هر شیوه و طرفندی متوسل شده، ترویج فرهنگ استفاده از کالای ساخت وطن بیش از هر چیزی ضروری است؛ اقدامی که در غرفه «خانه ایرانی» به خوبی صورت گرفته است.

در شرایطی که اقتصاد جهانی برای از بین بردن استقلال اقتصادی کشورها به هر شیوه و طرفندی متوسل شده، ترویج فرهنگ استفاده از کالای ساخت وطن بیش از هر چیزی ضروری است؛ اقدامی که در غرفه «خانه ایرانی» به خوبی صورت گرفته است.
 
گروه اجتماعی رجانیوز - مریم نجیمی:  قطعا برای هر کدام از ما در عمر چندین و چند ساله مان پیش آمده که در خرید وسائل مورد نیاز خود از کوچکترین تا بزرگ ترین آن دچار تردید شویم و برای انتخاب بهترین گزینه ساعت ها روانه بازار و سرگردان میان برندهای مختلف اجناس گوناگون باشیم. بدون شک انتخاب و خرید مایحتاج زندگی از خوراک و پوشاک گرفته تا لوازم خانگی و مبلمان و تجهیزات منزل، کاری بس دشوار است و می طلبد برای رسیدن به مقصود کفش آهنی به پا کرد و ساعتها وقت به آن اختصاص داد. در این میان آنچه به نظر می رسد در وهله اول از همه مهمتر باشد کیفیت است که به اتفاق اکثر آرا نمی توان فدای قیمتش کرد و البته تنوع و گزینه های مختلف خارجی و داخلی هنگام خرید باز هم کار را دشوارتر می کند.
 
اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم و بازارهای مختلف را از نظر گذرانده و موقعیت کشورمان در شرایط حساس کنونی را سنجیده باشیم بدون شک آنچه به عنوان یک ایرانی در ذهنمان ماندگار می شود حفظ و تثبیت جایگاه تولیدات داخلی در بازار رقابت با محصولات خارجی است و این امر محقق نمی شود مگر با حمایت از تولید کننده داخلی و افزایش کیفیت محصولات و فروش و صادرات آنها.
م. هوشیار
۱۵شهریور

شهید شاه آبادی

شهید شاه آبادی اهمیت بسیار زیادی برای مسجد و نماز جماعت قایل بودند ، به طوری که حتی در جلسات مهم مملکتی که با حضور شخصیت های برجسته انقلاب تشکیل می شد، قبل از اذان ، جلسه را ترک می کرد و راهی مسجد می شد تا نماز جماعت را اقامه کند.
می گفت: من این قدر به مسجد و نماز جماعت اهمیت می دهم که حاضرم از آن طرف شهر بلند شوم و بیایم و نماز را بخوانم و دو باره به جلسه برگردم.

م. هوشیار
۱۴شهریور

هاشمی جهالت یا خیانت

به گزارش عمارنامه، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هاشمی رفسنجانی طی سخنانی می گوید آلمان و ژاپن پس از جنگ دوم نیروهای نظامی شان را تعطیل کردند و همین باعث شد منابعشان برای توسعه اقتصادی آزاد شود؛ و بعد ادامه می دهد اکنون در ایران هم این راه باز شده است.

م. هوشیار
۱۳شهریور

توقف ممنوع

جمعِ بین کار و زندگی

جوانانی که مشغول کاری در راه خدا هستند، با گرفتن همسر، با ازدواج، نباید کارشان را متوقف کنند.
ما به مردها همیشه سفارش می‌کنیم وقتی کار دارند، اشتغال دارند، از خانه و زندگی قهر نکنند. بعضی ها صبح اول وقت می‌روند بیرون تا ساعت 10 شب.

م. هوشیار
۱۲شهریور
مهدی محمدی
مهدی محمدی؛
 
یکی از پروژه‌های احتمالی،‌ فروبردن جامعه ایرانی در سیلابی از دوقطبی‌های فرهنگی و اجتماعی است برای تولید آنچه در ادبیات امنیتی امریکا "لجاجت ملی" در ایران خوانده می‌شود تا به این ترتیب بدون عمل به برجام یا حتی هرگونه شیرین سازی، فضای جامعه ایرانی را به نفع امریکا مهندسی کنند.

به گزارش عمارنامه، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

٤ پروژه اصلی برای مهندسی انتخابات در ایران

م. هوشیار