چرا شهید مطهری
اینکه «چه منبعی را به عنوان مرجع فکری خود قرار دهیم؟» پاسخ اطمینانآوری میطلبد. تأیید دو شخصیت علمی برجسته روزگار ما یعنی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) پشتوانه محکمی برای اعتماد به اندیشه و آثار استاد مطهری محسوب میگردد.
توصیه و تأکید بر مطالعه آثار استاد مطهری به معنای نفی دیگر شخصیتها نیست. معتقدیم استاد مطهری و آثار او از ویژگیهایی برخوردار است که میتوان با اطمینان آن را نقطه آغاز مطالعات دینی قرار داد.
امام خمینی، مطهری را اینگونه معرفی میکند: «او با قلمى روان و فکرى توانا در تحلیل مسائل اسلامى و توضیح حقایق فلسفى با زبان مردم و بىقلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بىاستثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبى سرشار از ایمان و عقیدت نشأت مىگرفت، براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست.»
علامه طباطبایی نیز در وصف استاد میگوید: «مرحوم مطهری یک هوش فوق العاده ای داشت و حرف از او ضایع نمیشد. حرفی که میگفتیم، میگرفت و به مغزش میرسید. علاوه بر مسأله تقوا و انسانیت و جهات اخلاقی که انصافا داشت؛ یک هوش فراوانی هم داشت و هر چه میگفتم هدر نمیرفت؛ مطمئن بودم که هدر نمیرود. – این عبارت، عبارت خوبی نیست- بنده وقتی که ایشان به درسم میآمدند، حالت رقص پیدا میکردم از شوق و شعف، به جهت اینکه انسان میداند هر چه بگوید هدر نمیرود و محفوظ است.» (مصلح بیدار،ص۲۷۷) راستی که مطهری جامع حقّین بود.
دانلود جزوه: