اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱مرداد
نفوذ امریکا
 
بسته بودن راه نفوذ دشمن در ایران موضو عی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، بر آن تاکید کردند:
آنها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای -این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا؛ هم اینجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول، هم آنجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول- نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛
م. هوشیار
۳۰مرداد

آتش زدن مسجدالاقصی

مسجد اقصى را آتش زدند. ما فریاد مى‏ کنیم که بگذارید مسجد اقصى به همین حال نیمسوخته باقى باشد؛ این جرم را از بین نبرید؛ ولى رژیم شاه حساب باز مى‏ کند و صندوق مى‏ گذارد، و به اسم بناى مسجد اقصى از مردم پول مى‏ گیرند تا بتوانند از این راه استفاده نمایند و جیب خود را پر کنند؛ و ضمناً آثار جرم اسرائیل را از بین ببرند!

م. هوشیار
۲۹مرداد

امام خمینی

اگر این تشریفات پر خرج سلطنتى و این ریخت و پاشها و اختلاسها نبود، بودجه مملکت کسر نمى ‏آورد تا در برابر امریکا و انگلیس خاضع شوند و تقاضاى قرض و کمک کنند.

م. هوشیار
۲۸مرداد
دیالمه و مصدق
تاریخ انقلاب - سید صادق کاشانی- مشهد مقدس از مهترین کانون های فکری انقلاب اسلامی بوده و هست. از مهمترین فعالان فکری و انقلابی دهه ۵۰ در مشهد دانشجویی تهرانی بود که دانشجوی دکتری داروسازی در دانشگاه فردوسی مشهد شده بود. سخنرانی ها و فعالیت های دیالمه باعث شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات اسفند ماه ۱۳۵۸ وی یکی از نمایندگان شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی شود. مردم مشهد در شرایطی که مشهد پر بود از نیروهای فکری و سیاسی، جوانی ۲۵ ساله که متولد و بزرگ شده تهران بود و کسی را در مشهد نداشت به نمایندگی خود انتخاب کردند. اما دیالمه در دوره یک ساله نمایندگی خود ثابت کرد که مردم و جوانان مشهد یکی از بصیرترین و شایسته ترین نمایندگان تاریخ ایران را به مجلس فرستاده بودند. 
م. هوشیار
۲۷مرداد
بسیجی جبهه
پدرش اجازه نمی‌داد برود. یک روز آمد و گفت: «پدر جان! می‌خواهیم با چند تا از بچه‌ها برویم دیدن یک مجروح جنگی.» پدرش خیلی خوشحال شد. سیصد تومان هم داد تا چیزی بخرند و ببرند.
م. هوشیار
۲۶مرداد

اقتصاد مقاومتی

خب بنده، امسال، سال گذشته، سال قبل، سال قبل [از آن‌]، اوّل سال راجع به اقتصاد صحبت کردم؛ مسئولین هم انصافاً تلاش می کنند. من تصدیق میکنم که تلاشهایی دارد انجام میگیرد - در طول این سالها همیشه تلاشهایی شده است - لکن کافی نیست. آنچه ما میخواهیم بگوییم، این است که باید یک نفَس جدیدی به این کار داده بشود.
امروز بیست‌ونهم بهمن است. سال گذشته بیست‌ونهم بهمن، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردیم؛ امروز یک‌سال گذشته. اقتصاد مقاومتی برای کشور ضروری است؛ تحریم باشد هم لازم است، تحریم نباشد هم لازم است. آن‌روزی که تحریمی هم در این کشور وجود نداشته باشد، اقتصاد مقاومتی برای این کشور ضروری است، لازم است. اقتصاد مقاومتی یعنی ما بنای اقتصادی کشور را جوری تنظیم کنیم و ترتیب بدهیم که تکانه‌های جهانی در آن اثر نگذارد. یک‌روز عزا نگیریم که نفت از ۱۰۰ دلار رسید به ۴۵ دلار؛ یک‌روز عزا نگیریم که آمریکایی‌ها ما را تهدید می کنند که فلان‌چیز و فلان‌چیز و فلان‌چیز را تحریم میکنیم یا عملاً تحریم بکنند؛ عزا نگیریم که اروپایی‌ها کشتی‌رانیِ ما را تحریم کردند. اگر در کشور اقتصاد مقاومتی باشد، هیچ‌کدام از این تکانه‌های بین‌المللی نمیتواند به زندگی مردم آسیب وارد کند. اقتصاد مقاومتی یعنی این؛ یعنی در داخل کشور، ساختِ اقتصادی و بنای اقتصادی جوری باشد که از نیروهای مردم استفاده بشود، کمک واقعی گرفته بشود، برنامه‌ریزی بشود، بنای اقتصادی استحکام پیدا کند - که من حالا مواردی را ذکر خواهم کرد که این کارها باید انجام بگیرد - تکیه‌ی مسئولان کشور بر این باشد که حرکت اقتصادی کشور را این‌جوری قرار بدهند. اگر این شد، شکوفایی خواهد شد؛ اگر این شد، از تهدید دشمن دیگر نمی ترسیم، از تحریم دیگر تنمان نمی لرزد، از پایین افتادن قیمت نفت عزا نمیگیریم؛ این اقتصاد مقاومتی است. تکیه‌ی عمده‌ی اقتصاد مقاومتی هم باز روی مردم است؛ روی تولید داخلی است.

 

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹

م. هوشیار
۲۵مرداد

میان خاک، سر از آسمان درآوردیم
چقدر قمری بی‌آشیان درآوردیم


وجب‌وجب تن این خاک مرده را کندیم
چقدر خاطره نیمه‌جان درآوردیم

م. هوشیار
۲۴مرداد

حضرت معصومه

تمامِ پنجره را غرقِ حُسنِ یوسف کن
دل اهالیِ این کوچه را تصرّف کن
قدم بزن وسطِ شهر، با صدای بلند-
به عابرانِ پیاده غزل تعارف کن

م. هوشیار
۲۳مرداد

موسیقی

ضررهای موسیقی از دیدگاه برخی دانشمندان جهان
1. علامه محمدتقی جعفری (ره) در تحقیقی که به عمل آورده اند می فرمایند که موسیقی ضررهای زیادی دارد از جمله: ایجاد عدم تعادل بین اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک، مرض مانی (نوعی جنون است)، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، عامل فحشاء، هیجان، سلب اراده، سلب غیرت، عامل جنایت، تهییج عشق، جوانمرگی، افسردگی و خمودگی.

م. هوشیار
۲۲مرداد

آبشار

آب تماشایی است چه وقتی که فواره می شود و بالامی رود، چه وقتی که آبشار می شود و فرو می ریزد،چه وقتی هم که در جوی یا نهری جاری می شود. صدای آب خیلی آرام بخش است و به انسان آرامش می دهد به شرطی که آب صاف و زلال باشد. آبی که گل آلود هست اصلا تماشایی نیست. وقتی که سیل آب می آید و گل آلود است هیچ تماشایی ندارد، صدای خوشی هم ندارد. صدای آب گل آلود نه تنها به شما آرامش نمی دهد بلکه خیلی هم کسل کننده و خسته کننده است.

م. هوشیار
۲۱مرداد

آقای دکتر عراقچی معاون محترم وزارت امور خارجه که در برنامه دوشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما شرکت کرده بود، در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است برجام به صورت لایحه به مجلس ارائه شود یا نه؟» اظهاراتی داشت که درباره آن گفتنی‌هایی هست.
الف: ایشان با تاکید بر این که «برجام» از سوی دو طرف به صورت داوطلبانه اجرا می‌شود آن را مشمول اصل 77 قانون اساسی ندانسته و گفت: «طبق اصل 77 قانون اساسی تمامی معاهدات، موافقت‌نامه‌ها و قراردادها باید برای تصویب به مجلس ارسال شود و نتیجه گرفت که «برجام» از نوع معاهده و توافقنامه و قرارداد نیست که نیازی به تصویب مجلس داشته باشد! این برداشت

م. هوشیار
۲۰مرداد

خامنه ای و مشکینی

یک جمله‌ای را یکی از عزیزان و دانشجویان مطرح کردند، گفتند از شعار کاری ساخته نیست؛ بله، اگر چنانچه این [شعار] به این معنا باشد که ما دائم شعار بدهیم امّا دنبالش عمل نباشد، بله راست است، کاری از صِرف شعار ساخته نیست؛ لکن شعار را چیز کم‌خاصیّتی ندانید؛ شعارها مهمّند. من یادم نمی رود، سالها قبل از انقلاب در مشهد، یک جلسه‌ی دانشجویی داشتیم که من تفسیر می گفتم. یک‌عدّه دانشجو که نسبت به جمعیّت‌های آن‌روز جمعیّت زیادی بود و بنده تفسیر می گفتم؛ حالا تفاصیلش زیاد است. یکی در آن جلسه شعار داد؛ بنده آن جلسه را با یک

م. هوشیار
۱۹مرداد

مادر شهید

داستانکی با الهام از پیام رهبر انقلاب به عوامل فیلم شیار 143

نوع کار پیرمرد، ساعت کار او را تعیین می کرد. نمی توانست مثل بقیه وسط روز برود درِ خانه کسی را بزند، پیغام بدهد. کاری که از جوانترها ساخته نبود. بی حوصله وسایلش را جمع کرد دفترچه جلد چرمی اش را برداشت، با خودکار قرمز کنار آخرین نشانی علامت زد. عکسی از وسط دفترچه افتاد. خم شد آنرا برداشت، عکس پسرش رض که کنار یک تانک ایستاده بود و به تازگی یکی از همرزمانش برای پیرمرد آورده بود. خیره آن را نگریست. دفترچه را بست و توی جیب اورکت گذاشت. دفترچه ای که با خط خوش روی آن نوشته بود نشانی بهشت.

همیشه چند بار نشانی ها را

م. هوشیار
۱۸مرداد

تحریف امام

یکی از نشانه های این تلاش، طرح مجدد و چند جانبه ی امام رحمانی در مقابل امام ایستاده بر اصول اعتقادی و انقلابی می باشد. البته مقام معظم رهبری پس از مدتی مجددا این طرح را در قالبی دیگر مورد حمله قرار داده و شاخه های جدید آن را نیز خشکاندند.


پایگاه تحلیلی خبری البرزبان : موضوع تحریف شخصیت امام خمینی (ره) که به عنوان یکی از پروژه های جدی دشمنان انقلاب اسلامی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مهمی نیز در خصوص آن صورت پذیرفت، در اوج فعالیت کارگزاران آن توسط مقام معظم رهبری، در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، و در مرقد مطهر آن امام همام برملا شد.

م. هوشیار
۱۷مرداد

شهید دیالمه

* اولین دعای کمیل دانشگاه های ایران را وحید در دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد راه انداخت.

* با کوچکترین کج روی فکری و اعتقادی بسیار سخت گیرانه برخورد می کرد. اعتقاد داشت عدم شناخت اصول در بزنگاه های سخت مبارزه، هر انسان پرادعایی را دچار لغزش می کند. رُک و راست روبروی طرف می ایستاد و حرف اش را می زد.

م. هوشیار
۱۶مرداد
شهید مصطفی ردانی پور

دست از دامان امام زمان و نوکرانش نکشید که اینان عمال اسلامند و اسلام اصیل راباید از امثال غفاری ها، سعیدی ها، مطهری ها، بهشتی ها، صدوقی ها، مدنی ها، دستغیبی ها و امثالهم گرفت.

 بدانید اسلام منهای روحانیت اسلام نیست و این سد دشمن شکن را نگذارید بشکند.

 

م. هوشیار
۱۵مرداد

شهید بابایی

تلویزیون رنگی
شهید بابائی در منزل یک تلویزیون ۱۴ اینچ سیاه و سفید داشت. دکتر روحانی ، جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از این موضوع آگاه بود. ایشان به منظور ارج نهادن به زحمات سرهنگ بابائی در زمانی که ایشان در خانه نبودند، یک دستگاه تلویزیون رنگی به منزلشان می فرستد.

م. هوشیار
۱۴مرداد

شهید آیت در حزب جمهوری

دکتر محمد جواد سالاری:

در شورای مرکزی حزب، شهید آیت گاهی با شهید بهشتی درگیر می­شد. یکی از این درگیری ها، مسئله پیشنهاد میرحسین موسوی بود که او را به شورای مرکزی حزب آورده بودند و بعد هم سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی شد. شهید آیت شدیداً مخالف بود و می­ گفت این آقا اصلا معلوم نیست کجا بوده، نه سابقه انقلابی و نه سابقه اسلامی دارد. همیشه به موسوی و همسرش بدبین بود. می گفت اینها یک روز جلوی انقلاب خواهند ایستاد. بعداً حزب یک مقدار هم از بنی صدر حمایت کرد که دیگر آیت نزدیک بود دست به یقه بشود! می­ گفت:«شما از فقه و اصول و اینها یک چیزهایی می­دانید ولی از سیاست هیچ چیز نمی­دانید. شما دارید مار در آستین پرورش می­­دهید، بنی صدر خیانت خواهد کرد، خواهید دید.». شهید آیت در مورد بنی صدر خیلی بدبین بود و بنی صدر را جاسوس می دانست. یک بار یک جمعی بودیم، داشتیم از تلویزیون فیلم ورود امام را نگاه می کردیم، تا بنی صدر روی پله های هواپیما آمد، آیت گفت:«این آمده رئیس جمهور بشه».

م. هوشیار
۱۳مرداد

پرسش: رابطه بین حکومت دینی با جمهوریت و دموکراسی بر چه اساسی است؟ آیا حکومت دینی با جمهوریت و دموکراسی تعارض دارد؟

«جمهوریت» با «حکومت دینی» هیچ گونه تعارضی ندارد. جمهوریت شکلی از حکومت است که با حکومت های مختلف، از نظر محتوایی سازگاری دارد. حکومت دینی را نیز به شکل هایی مختلف می توان سامان داد که یکی از صورت های مناسب آن –به ویژه در عصر حاضر- شکل جمهوری است.

م. هوشیار
۱۲مرداد
قرائتی
قرائتی:

سواد، مردم را به خدا نزدیک نمی‌کند/ نمازخوان تربیت کنید

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: وضع نماز در جامعه ما خوب نیست. تارک الصلاة ها باید در خروجی آموزش و پروش ما نمازخوان بار بیایند. سواد، مردم را به خدا نزدیک نمی کند.

م. هوشیار