اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰آذر

ما منتظر صبح شب یلداییم
آماده برای فرج فرداییم
روزی که عزیز فاطمه می آید
با خامنه ای به کربلا می آییم.

م. هوشیار
۲۹آذر

شصت ثانیه از عمر دراز شب یلدا
باعث شده تا صبح به یادش بنشینیم
ده قرن ز عمر پسر فاطمه بگذشت
یک شب نشد از داغ فراقش بنشینیم!!!

م. هوشیار
۲۸آذر

وحید جلیلی: بعضی مسئولین اموی زندگی می‌کنند و ادعای علوی دارند/ باید به کسانی که 50 میلیون حقوق می‌گیرند و خود را ذخیره نظام می‌دانند تودهنی زد/صداوسیما در موضوع تجمل گرایی خلاف حرف رهبر انقلاب عمل کرده است

در سال‌های بعد از جنگ یک مسابقه‌ای طراحی شده که خط پایانی ندارد، یعنی همه باید پولدار شوند، در حالی که این اتفاق نمی‌افتد. یک مسابقه‌ای اتفاق افتاد که خیلی سال پیش از این طرف می‌توانست با بیت‌المال زن و بچه خود را سوار بر هلی‌کوپتر بیت‌المال کند و او را به لب سد ببرد که قایق‌سواری کنند و برگردند! این مسابقه به اجزای پایین جامعه هم تسری پیدا می‌کند. مسابقه تعویض ماشین، لباس مارک خریدن، اینکه سفر کجا رفتید، شما تا حالا خارج نرفتید، این مسابقه بالاخره کار دست ما می‌دهد.

 

این فعال فرهنگی با طرح این پرسش که «چه کسی از خانواده شهدا برای این انقلاب ذخیره‌تر هستند و برای این انقلاب فداکاری بیشتری کرده است» تأکید کرد: در چنین جامعه‌ای اگر یک عده پیدا شوند و با وقاحت بگویند که ماهی 56 میلیون حقوق می‌ گیریم و ذخیره انقلاب هم هستیم باید به اینها تودهنی زد.

م. هوشیار
۲۷آذر
انتقاد شدید آیت‌الله جنتی از "قانونی" خواندن پرداخت‌های نجومی توسط دولتی‌ها:

کدام قانون اجازه داده از جیب مردم محروم و بیکار حقوق‌های این چنین بردارند؟!/ مگر می‌شود با «دنیاگرایی» مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاد؟

کجای این دریافتها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت ها می شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداختها هم راضی بودند!
 
دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از پدیده فیش‌های نجومی گفت: مسأله صنار و سه شاهی نیست؛ ظاهراً حقوق‌های ۵۰ میلیونی فقط پرداخت‌های رسمی است و برخی افراد، به طور غیر رسمی، دریافت‌های کلان بسیاری داشته‌اند و اکنون هم برخی توجیه می‌کنند که این پرداخت‌ها، غیرقانونی نبوده است.
م. هوشیار
۲۶آذر

سالروز فرمان تاریخی امام خمینی

سال1362 به دلیل تحریم‌ها و فشارهای جنگ، بندرهای جنوبی ایران تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شده بودند. از طرفی کشتی‌های زیادی به بندرهای نیمه تعطیل رسیده و منتظر تخلیه بار بودند و این تاخیر در تخلیه، روزانه ضرر هنگفتی را به کشور وارد می‌کرد.

م. هوشیار
۲۵آذر

مادر شوهر

سحر محبت (مادرشوهرت را بکش)

«دختری بعد از ازدواج نمی توانست با مادرشوهرش کنار بیاید. هر روز با او جر و بحث می کرد. عاقبت دختر نزد داروسازی که دوست صمیمی پدرش بود رفت و از او تقاضا کرد سمّی به او بدهد تا بتواند مادر شوهرش را بکشد! داروساز گفت: اگر سمّ خطرناکی به او بدهد و مادرشوهرش بمیرد، همه به او شک خواهند کرد، پس معجونی به دختر داد و گفت: هر روز مقداری از آن را در غذای مادرشوهر بریزد تا سمّ معجون کم کم در او اثر کند و او را بکشد. در این مدت با مادرشوهر مدارا کند تا کسی به تو شک نبرد. دختر معجون را گرفت و

م. هوشیار
۲۴آذر

پرچم ایران

نگذارید وطن به دست نااهلان بیفتد. نگذارید دشمن به خاک ما تعرض کند. استقامت، ‌تنها راه نجات ملت ماست. بگذارید کشته شویم، اسیر شویم؛ ولی سرافرازی ملت به اسارت نیفتد.

شهید محمد جواد تندگویان

م. هوشیار
۲۳آذر

باقری با اشاره به این که حامیان برجام، رفع «ایران هراسی» را از مهمترین دستاوردهای برجام معرفی می کنند، گفت: آیا فضاسازی مستمر سیاسی و رسانه ای امریکا علیه ایران به بهانه حمایت از تروریسم، یاوه سرایی های پیرزن جزیره در بحرین علیه ایران و بیانیه های سراسر دروغ و تهمت شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران ترویج ایران هراسی نیست؟

دکتر علی باقری در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد:

می گویند برجام با هماهنگی رهبر انقلاب بوده ولی در واقع نتیجه رویکردی است که «عاشورا» را نماد «مذاکره» می داند، نه تفکری که «عاشورا» را مظهر «مبارزه» می داند!

باقری با اشاره به این که حامیان برجام، رفع «ایران هراسی» را از مهمترین دستاوردهای برجام معرفی می کنند، گفت: آیا فضاسازی مستمر سیاسی و رسانه ای امریکا علیه ایران به بهانه حمایت از تروریسم، یاوه سرایی های پیرزن جزیره در بحرین علیه ایران و بیانیه های سراسر دروغ و تهمت شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران ترویج ایران هراسی نیست؟
 
علی باقری عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته ای کشورمان درجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: 16 آذر در تقویم دانشگاهی ایران نماد «دشمن شناسی» و «دشمن ستیزی» است.
م. هوشیار
۲۲آذر
بازخوانی نامه رهبر انقلاب به حسن روحانی و پاسخ رئیس جمهور

وقتی نامه‌ها سخن از نیت‌ها و اعمال می‌گویند/ روحانی 30 مهر 1394: برچیده شدن تمام تحریم‌ها به عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی آمریکا و اروپا منتشر شده است!

تلاش برای فرار از مسئولیت تصویب و اجرای آنچه به اصرار دولت "برجام" نامیده می‌شود پس از سخنرانی 16 آذر ریاست محترم جمهور در دانشگاه تهران به یکی از موضوعات بحث بر انگیز روزهای اخیر تبدیل شده که نگاه دوباره به برخی اسناد منتشر شده در این خصوص روشنگر ابعاد جالبی از این موضوع خواهد بود.

م. هوشیار
۲۱آذر

نقدی بر فرهنگ سازی غربی در صدا و سیما

افسران - نقدی بر فرهنگ سازی غربی در صدا و سیما

نقد و تحلیل آگهی های بازرگانی صدا و سیما
مردی خوش تیپ و خوش چهره از ماشین زیبایش پیاده و وارد خانه می شود، خانه ای بزرگ، لوکس، زیبا و مجلل، سپس دو بچه ی ناز و زیبا به سمتش می آیند و او را در آغوش می کشند بعد دوربین مادر خانواده را نشان می دهد که درحال آشپزی در یک آشپزخانه بسیار مدرن با فلان روغن است، بعد دوربین روی آن روغن زوم می کند و گوینده خوش صدای تبلیغ نام آن روغن را میگوید و تبلیغ به اتمام میرسد.

م. هوشیار
۲۰آذر

دکتر حسن روحانی (16آذر95): "در مسأله تحریم، جز در مسأله بانکی که اشاره می‌کنم،‌ بقیه تحریم‌ها به طور کامل و 100 درصد برداشته شده است. در مسأله بانک‌ها، ما امروز با بانک‌های کوچک دنیا کار می‌کنیم، یعنی اگر بخواهیم چیزی را صادر و وارد کنیم، در دوران تحریم ناچار بودیم با صرافی‌ها کار بکنیم، خطراتی هم در آن بود. می‌بایست هزینه بالایی هم پرداخت می‌کردیم ، این هزینه پرداخت نمی‌شود و داریم با بانک‌های کوچک و متوسط کار می‌کنیم، یک تعداد بانک‌ها هستند که می‌ترسند."

****************

رهبر معظم انقلاب (25خرداد 95): "خب وظیفه‌ی طرف مقابل این بود که تحریمها را برطرف کند، برطرف نکرده؛ تحریمها برطرف نشده. بخشی از تحریمها را اینها به یک نحوی برداشته‌اند، منتها در عمل برداشته نشده. خب میدانید آنچه محلّ بحث بود تحریمهای ثانویّه بود. تحریمهای اوّلیّه را اینها با کمال قدرت حفظ کردند و این بر روی تحریمهای ثانویّه اثر میگذارد. من خواهش میکنم کسانی که دست‌اندرکارند توجّه کنند، دقّت کنند؛ مدام نگوییم تحریمها برداشته شده؛ نه، مسئله‌ی معامله‌ی بانکها حل نشده و بانکهای بزرگ معامله نمیکنند.

م. هوشیار
۱۹آذر

لذا پر واضح است که مسئولیت تصنعی شدن صنعت هسته‌ای کشور در قبال آن‌چه که رئیس بانک مرکزی روحانی "تقریباً هیچ" می‌خواندش، تنها و تنها بر عهده رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای است؛ چرا که با " قراردادن تخم‌مرغ‌های خود در سبد جلب اعتماد دشمن" خسارت محضی آفریدند.  

لذا پر واضح است که مسئولیت تصنعی شدن صنعت هسته‌ای کشور در قبال آن‌چه که رئیس بانک مرکزی روحانی "تقریباً هیچ" می‌خواندش، تنها و تنها بر عهده رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای است؛ چرا که با " قراردادن تخم‌مرغ‌های خود در سبد جلب اعتماد دشمن" خسارت محضی آفریدند.
 
 این روزها و درست زمانی که برجام در حال نشان دادن چهره واقعی خود به مردم است و با فررسیدن موعد پاسخ‌گویی، حسن روحانی در سخنانی که کاملاً فرار به جلو محسوب می‌شود تلاش کرد تا مسئولیت مذاکرات را به طور کامل به گردن رهبر معظم انقلاب بیاندازد تا به این ترتیب اولاً از میزان فشارها و انتقادات بر روی خود بکاهد ثانیاً بار مسئولیت ایرادات و اشکالات فراوان و ضعف‌های برجام را از دوش خود بردارد.
م. هوشیار
۱۸آذر

صدشاخه گل محمدی با صلوات
تقدیم امام عسگری در عتبات
جز حضرت مهدی نبود نائب او
آغاز امامتش درود و صلوات

م. هوشیار
۱۷آذر

رئیس جمهور خوبی نبودید، چون انقلابی نبودید! انقلابی نبودید، چون به مذاکره با آمریکا خوشبین بودید! چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجیح دادید! و چون جنجال‌های رسانه‌ای را بر حل مشکلات مردم تقدم دادید! آری! انقلابی نبودید و از همین رو، کشور را با خسارات سنگین و گسترده مواجه ساختید.
م. هوشیار
۱۷آذر
افسران - تاریخی که یتیم است!

 

فیلم را بخاطر ایران ببینید. این فیلم مثلث و مربع عشقی ندارد، بازیگر رنگ و لعابدار ندارد ولی گذشته ما ایرانیان است، گذشته ای که اگر فراموش کنیم، آینده مان را از ما خواهند گرفت!

◄◄◄ لطـــفــا ایــن فــیـلــم را بـخــاطـــر ایــــــران ببـینیــد ►►►

تاریخی که یتیم است!

  •  فیلم "سیصد" که ساخته شد، اهل فرهنگ و هنر زبان به گله گشودند و مردم ناراحت از ساخت فیلمی ضد ایرانی. اتفاقی که در فیلم "پرسپولیس" و یا "آرگو" تکرار شد.
م. هوشیار
۱۶آذر

لبخند رهبری

یک مسئله‌ای که اخیراً مطرح کردند، مسئله‌ی ازدواج جوانها بود که خب، همه -پسر و دختر- مطمئنّاً علاقه‌مندند. من همین‌جا به توصیه‌ی این جوان عزیزی که از من خواستند به پدر و مادرها تذکّر بدهم، به پدرها و مادرها تذکّر میدهم؛ من خواهش میکنم و تقاضا میکنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‌گیری میکنند؛ هیچ سخت‌گیری لازم نیست.

م. هوشیار
۱۵آذر

مهدی محمدی

مهدی محمدی: اگر بخواهیم اقدامات و مقرراتی را که آمریکایی ها بعد از اجرای برجام، علیه ما انجام داده اند بشماریم این اقدامات بیش از 20 یا 30 مورد بوده اما دوستان ما تقریبا هیچ واکنشی نشان نداده اند.

محمدی با تاکید بر اینکه هزینه نقض برجام برای آمریکا، تقریبا صفر بوده است گفت: کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری نیز بیان می کنند که برجام در حال تبدیل شدن به عاملی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران شده است در حالیکه نظام با این هدف از خودگذشتگی کرد و برجام را پذیرفت که تحریم ها سبک شود.

مهدی محمدی کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به قانون داماتو، اظهار کرد:‌ این قانون در سال 2010 عمدتا بر روی بحث بنزین و گازوئیل متمرکز شده بود و در سال 2012 این قانون توسعه یافت و موارد متنوعی را شامل می شود.

م. هوشیار
۱۴آذر

سید یاسر جبرائیلی

سید یاسر جبرائیلی: اینکه آقای ابوطالبی گفته‌اند اجماع حاصل شود و ناقضان برجام منزوی شوند، منظورشان این است که ایران و اروپا توافق را ادامه دهند، به نقض آمریکا توجه نکنند و در نهایت یک بیانیه مشترک علیه تحریم‌های جدید بدهند که «آمریکا! خیلی کار بدی کردی»(!) این موضع‌گیری کودکانه، حقیقتا مایه شگفتی است. به این برادر بزرگوار باید گفت شما بودید که آمریکا را در جایگاه کدخدا نشاندید. مدعی شدید با مذاکره دوجانبه می‌توان سوءتفاهم‌ها را رفع کرد و به برد- برد رسید. اگر بنای‌تان بر انزوای آمریکا بود و انتظاری درباره لغو تحریم‌ها و اعمال نشدن تحریم‌های جدید نداشتید، با دیگران توافق می‌کردید تا آمریکا در انزوا ‌بماند. آمریکا همه آن چیزی را که از مذاکره می‌خواست، خود مذاکره بود تا به جهان بگوید «ایران هم پای میز آمد». شما از عزت ملت هزینه کردید تا تحریم‌ها را رفع کنید؛ اکنون که با لغو نشدن تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید مواجه هستید، می‌گویید توافق را با دیگران ادامه دهیم تا آمریکا منزوی شود؟!!

 

به گزارش عمارنامه، تصویب قانون تحریم‌های ایران(ISA) به مدت 10 سال در کنگره آمریکا، واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج کشور در پی داشته است. هر چند اکثر صاحبنظران، این اقدام را نقض صریح تعهد آمریکا در ماده 26 برجام مبنی بر خودداری از وضع تحریم‌های جدید هسته‌ای می‌دانند اما کسانی نیز معتقدند دولت آمریکا متعهد به اجرا نکردن قوانین تحریم است و حتی اگر ISA توسط آقای اوباما امضا شود نیز اثر اجرایی ندارد. از جمله آقای دکتر ظریف اخیرا گفته‌اند: «همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند، اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد. کاری که کنگره آمریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد».(1)

م. هوشیار
۱۳آذر

رهبری

توصیه‌ی ما، هم به رئیس جمهور محترم، هم به هیئت دولتی که ان‌شاءالله به توفیق الهی در آینده‌ی نزدیکی از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت، این است که کارها را با صبر و بدون شتابزدگی انجام دهند؛ گامها را محکم و مطمئن بردارند.
هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد.

م. هوشیار
۱۲آذر

مهدی

آقا نگاهت جای آهو هاست، می دانم
دستان پاکت مثل من تنهاست، می دانم
آقا دلت در هیچ ظرفی جا نمی گیرد
جای دل تو وسعت دریاست ، می دانم

م. هوشیار