اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰آبان

برخورد با دشمن ناآگاه
 

امام سجاد

هنگامى که اهل بیت امام حسین(ع) را به عنوان اسیر وارد شهر شام کردند و در بین ایشان حضرت سجّاد (ع) نیز با حالتى ناجور و دلخراش حضور داشت، مردم شام با تبلیغات سوئى که توسّط مامورین یزید لعنة اللّه علیه شده بود، با شادمانى و سرور براى استقبال از اسیران آمده بودند.
در بین مردم پیرمردى بود، جلو آمد و گفت: شکر خداى را که مردان شما را کشت و آتش فتنه خاموش شد؛ و سپس به آن عزیزان دل شکسته، بسیار دشنام و ناسزا گفت .
امام (ع) در همان وضعیّتى که بود، فرمود: اى پیرمرد! آنچه تو گفتى ، من گوش کردم و چیزى نگفتم تا آن که سخن تو تمام شد؛ و آنچه خواستى گفتى، اکنون ساکت باش تا من نیز سخنى گویم .
پیرمرد گفت: آنچه مى خواهى بیان کن.

م. هوشیار
۲۹آبان

کاش این جمعه به چشمان خودم میدیدم. . .
از دعایم فرجِ عشقِ تو حاصل شده است. . .

م. هوشیار
۲۸آبان

شبکه اجتماعی سلام

آغاز فعالیت شبکه اجتماعی ایرانی «سلام»

نرم افزار شبکه اجتماعی پیام رسان (اپلیکیشن) صددرصد ایرانی «سلام» به عنوان شبکه اجتماعی جوانان ایرانی فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد.

شبکه اجتماعی موبایلی کاملا ایرانی «سلام»حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است که تاکنون هفت نسخه آن تست شده و نسخه هفتم و آماده به کار آن امروز همزمان با بزرگداشت سلمان فارسی فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد.

براساس همین گزارش "سلام" با قابلیت گرافیکی بالا، سرعت ارسال داده ها اعم از عکس و فیلم و پیام، به صورت توامان توانایی های تلگرام و اینستاگرام را دار می باشد.

م. هوشیار
۲۷آبان

کتاب دیالمه

* هر چه در خانه بود مال همه بود. رسم دانگی و سهمی خرج کردن دانشجویان در خانه وحید معنا نداشت؛ یعنی او اجازه نمی داد. هرکس هر چه خرج می کرد باید پولش را می گرفت.

* بیشتر غذایش را انواع تخم مرغ تشکیل می داد: نیم رو، آب پز، خاگینه و ... می گفت همین ده دقیقه را که می خواهم غذا درست کنم می گذارم برای کتاب خواندن یا جلسات. زندگی ساده وحید را هر کس می دید تصور نمی کرد که خانواده پول داری داشته باشد.

م. هوشیار
۲۶آبان

امام خمینی

امام خمینی و توصیه ها

از هیچ کس نترسید الّا خدا، به هیچ کس دل نبندید الّا خدای تبارک و تعالی.(صحیفه امام، جلد13، صفحه 139)

 

غفلت از حق کدورت قلب را زیاد کند و نفس و شیطان را بر انسان چیره کند. (شرح چهل حدیث، صفحه 291)

 

آموزش تنها فایده ای ندارد گاهی هم مضر است.(صحیفه امام، جلد19، صفحه 189)

م. هوشیار
۲۵آبان

حضرت رقیه

ابر مستی تیره گون شد باز بی حد گریه کرد 

با غمت گاهی نباید ساخت باید گریه کرد

 

امتحان کردم ببینم سنگ میفهمد تو را 

از تو گفتم با دلم کوتاه آمد گریه کرد

 

ای که از بوی طعام خانه ها خوابت نبرد 

مادرم نذر تو را هر وقت «هم زد» گریه کرد

 

با تمام این اسیران فرق داری قصه چیست ؟ 

هر کسی آمد به احوالت بخندد گریه کرد

م. هوشیار
۲۴آبان

علامه طباطبایی و مطهری

بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم.

اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى کند.

بیانات رهبر معظم انقلاب دیدار دانشجویان شرکت‏ کننده در اردوى آموزشى-پرورشى بسیج دانشجویى (۱۳۷۸/۰۶/۱۳)

 

سالگرد وفات عالم بزرگوار علامه محمد حسین طباطبایی

م. هوشیار
۲۴آبان

سفارش شهید ادواردو آنیلی : مراقب باشید که مشهد را تنها با نام امام رضا(ع) بشناسند

در بازگشت از حرم امام رضا(ع) از او پرسیده بودند که از امام چه خواستی؟ وی گفته بود: «از او خواستم قلب پدرم را نسبت به من مهربان کند.» در سفر مشهد دوستانش او را به کوه‌سنگی هم می‌برند. ادواردو پس از مشاهده تفریحگاه‌های بسیار در مشهد می‌گوید: «در ایتالیا شهری بود که به عنوان مرکزی مذهبی شناخته می‌شد، کسانی که مخالف آن محل مذهبی بودند، کوشیدند تا با پدید آوران تفریحگاه‌های بسیار پیرامون شهر، چهره شهر را دگرگون کنند و شما مراقب باشید که مشهد را تنها با نام امام رضا(ع) بشناسند.»
م. هوشیار
۲۳آبان

شهید ادواردو آنیلی

«ادواردو آنیلی» در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ درنیویورک از پدری ایتالیایی و مادری یهودی پا به عرصه دنیا گذاشت. مادر وی «مارلا کاراچولو»، یک پرنسس یهودی بود و پدرش سناتور «جیووانی آنیلی»، مرد ثروتمند و معروف ایتالیایی بود.

وی مالک کارخانه‌جات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو و آیوکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ “لاستامپا” و “کوریره دلاسرا”، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود.

م. هوشیار
۲۲آبان
آیت‌الله صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران:

در جنگ یک شخصیت را می‌کشند اما فکر رئیس‌جمهوری را با نفوذ عوض می‌کنند

صدیقی

حجت الاسلام صدیقی گفت: رئیس‌جمهور نباید عصبی و نیش‌دار صحبت کند. بد است که انسان در برابر بیگانگان رعایت جوانب را بکند، اما در مورد خودی‌ها جور دیگری صحبت کند، این ادبیات در شأن رئیس‌جمهور نیست.

م. هوشیار
۲۱آبان
حاج حسین یکتا در همایش ملی هیات فعال در عرصه اربعین:
یکتا با بیان اینکه ارزش های حسینی هر روز بیش از گذشته به جهانیان معرفی می شود و زمینه را برای حضور و ظهور امام عصر(ع) فراهم می کند گفت: یکی از مهمترین برنامه های کاروان های حسینی ارتباط عمیق و منسجم و عاطفی با موکب های عراقی است که ثمرات زیادی برای ایجاد اتحاد و انسجام و برادری میان دو ملت دارد.

به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حاج حسین یکتا از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در اولین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین با بیان اینکه تشکیل و حرکت کاروانی مذهبی از برنامه راهیان نور و از دانشگاه ها شکل گرفته است گفت: همه این حرکت ها و کاروان کشی ها رزمایشی برای اربعین بوده است.

یکتا با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی انقلاب همیشه با یک عملیات تازه و بزرگتر مواجه است گفت: تجربیات و توانمندی هایی که در دفاع مقدس داشتیم اکنون به عنوان مشاوره در سوریه و عراق به کار می گیریم. وی با تاکید براینکه اربعین یک برنامه کاملا مردمی و عملیاتی است اظهار داشت: باید در مورد کاروان های اربعین به یک سامانه مدیریتی منظم و جامع برسیم.

 

م. هوشیار
۲۰آبان

واهمه عده ای از شعارهای انقلابی و اسلامی

شعار های انقلابی

امروز در محیط های روشنفکری، کسانی هستند با شکلهای گوناگون، با قد و قواره‌های گوناگون، اینها ما را از شعارهای مکتبی برحذر می دارند؛ دوران اوج شعارهای مکتبی را که دهه‌ی ۶۰ است، زیر سؤال می برند؛ امروز هم از تکرار شعارهای مکتبی و شعارهای انقلابی و اسلامی، خودشان واهمه دارند و می خواهند در دل دیگران واهمه بیندازند؛ می گویند آقا، هزینه دارد، دردسر دارد، تحریم دارد، تهدید دارد. نگاه خوشبینانه این است که بگوئیم اینها تاریخ نخوانده‌اند

م. هوشیار
۱۹آبان

رهبری

در مورد مطبوعات هم که من گفتم، این حرف مورد تصدیق قانون اساسی و قوانین رایج ماست. واقعاً اگر کسانی ایمان مردم را تضعیف کنند - حالا می خواهد روزنامه باشد، غیرروزنامه باشد، فرقی نمی کند - باید قانون با آن برخورد کند. روزنامه که یک خطّ قرمز نیست. آیا چون روزنامه است، پس باید انسان نزدیکش نشود؟ نه، چه فرقی میکند؟ اگر واقعاً روزنامه‌ای هست که وسیله‌ی گمراهی مردم را فراهم میکند - مثلاً اشاعه‌ی اکاذیب میکند، یا ایمان مردم را سست می کند - طبیعتاً قانون باید با این روزنامه برخورد کند و میتواند برخورد کند.

م. هوشیار
۱۸آبان

صادق آملی لاریجانی

تا به امروز از هر گونه سخنان تنش آفرین و اختلاف انگیز که به نفع و مصلحت کشور و حفظ همدلی، اخوت و همکاری نیست؛ اجتناب کرده ام و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود منتها از این جهت که رئیس جمهور محترم گفتند باب نقد در کشور باز است و به «النصیحته لائمه المسلمین» تمسک جستند و اینکه حتی به حاکم مسلمین هم می‌توان نقد کرد، بنابراین طبعا به مقامات پایین تر هم می توان نقد کرد؛ چند نکته را از باب نصح مطرح می کنم.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس جمهور گفت: اینها سخنان خلافی است که انتظار بیان آن را از مسئولین مطلع نظام نداریم.

م. هوشیار
۱۷آبان

آموزش و تربیت معنوی دو بال برای پرواز

امام خمینی

اگر اساتید دانشگاه فقط همّشان این باشد که درس بگویند- البته در دانشگاه هاى سابق ما، درس هم درست نبود. اگر بود، ما این قدر عقب نمانده بودیم از دانش هم. حالا ما فرض مى کنیم که خیر، خوب حالا هم ان شاء اللَّه خوب است- فقط بنایشان بر این باشد که تعلیم کنند اینها را، پهلویش تربیت نباشد، تربیت معنوى نباشد، از دانشگاه آنها مى آید بیرون که فساد مى کنند. حوزه هاى علمى هم همین طور است. اگر در حوزه هاى علمى قدیمى تهذیب نباشد، اخلاق نباشد، آموزش معنوى نباشد، فقط آموزش علمى باشد، فقط علم در کار باشد، آنجا هم افرادى از آن خواهند بیرون بیاید که دنیا را هلاک مى کنند، به هم مى زنند.

م. هوشیار
۱۶آبان
بنده شیطان، اطاعت، مطلق از او می‌کند
کی شود از چنگ اربابش رها قوم بزک
 
سامری گوساله ای را ساخت تا عبدش شوند
کدخدا را رنگ زد جای خدا قوم بزک
 
"دست خود برداشت دیگر از ستیز اهرمن"
جای آنها زد سر ما دادها قوم بزک
م. هوشیار
۱۵آبان

خون پاک شهدا منتظر توست بیا
سر مصباح هدا منتظر توست بیا
وارث خون خدا و پسر خون خدا
به خدا خون خدا منتظر توست بیا

م. هوشیار
۱۴آبان

آنها هیچ‌وقت نمی‌توانند در جهان ملت‌هایی را تحریک کنند که این ملت‌ها بخواهند علیه انقلاب اسلامی ایران-و امروز علیه انقلاب اسلامی جهان- شعار بدهند. این ما هستیم که همۀ ملت‌های جهان را علیه آنها به شعار دادن وادار کرده‌ایم. این قدرت ما را می‌رساند که با یک شعار «مرگ بر آمریکا» به آنها ضربه می‌زنیم و آنها در اوج ضعف قرار دارند.  

آنها هیچ‌وقت نمی‌توانند در جهان ملت‌هایی را تحریک کنند که این ملت‌ها بخواهند علیه انقلاب اسلامی ایران-و امروز علیه انقلاب اسلامی جهان- شعار بدهند. این ما هستیم که همۀ ملت‌های جهان را علیه آنها به شعار دادن وادار کرده‌ایم. این قدرت ما را می‌رساند که با یک شعار «مرگ بر آمریکا» به آنها ضربه می‌زنیم و آنها در اوج ضعف قرار دارند.
 

گروه معارف - رجانیوز: حجت الاسلام پناهیان در آغاز راهپیمایی مردم مشهد در روز ۱۳ آبان، در جمع راهپیمایان مشهدی که همراه با حضور ۳ شهید از شهدای مدافع حرم بود، سخنرانی کرد. در ادامه مشروح این سخنرانی را می‌خوانید:

 

اگر «مرگ بر آمریکا»ی ما اثر نداشت، رئیس‌جمهور آمریکا از ملت ایران نمی‌‌خواست که «مرگ بر آمریکا» نگوید

ملت ما به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و قدرتش را به رخ قدرتمندان جهانی کشیده است. ملت ما خودش را در آستانۀ فتح و پیروزی می‌بیند. ملت ما در منطقه شعارهایی داده که امروزه برای آن شعارها فدائیان زیادی در منطقه می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

 

اگر ملت ما از سی و پنج سال پیش، بعد از نمازها شروع کرد به «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» گفتن، امروز در دورترین ممالک اسلامی مثل یمن اعلام می‌شود که نماز بدون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نماز نامقبولی است و مسلمانان یمن بعد از نماز خود «مرگ بر آمریکا» می‌گویند.

م. هوشیار
۱۳آبان

خامنه ای و مشکینی

خاطره ای از زندگی سردار شهید مهدی باکری و آیت الله مشکینی

داشتیم می رفتیم سمت هلی کوپترها توی مسیر آقا مهدی یک دور تسبیح « مرگ بر آمریکا » گفت می گفت آقای مشکینی فرمودند : ثواب گفتن «مرگ بر آمریکا» کمتر از نماز نیست.

م. هوشیار
۱۲آبان
173 نکته راهبردی از نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور؛

رهبر انقلاب، جام زهر را به صورت آمریکا پاشید

نویسنده : علیرضا معاف
 
این نامه، مکانیزم ماشه ایران را فعال کرد. یکی از اصلی ترین غفلت های تعبیه شده علیه ایران در نتایج مذاکرات، مکانیزم بازگشت پذیری تحریم ها بود. در واقع قطعنامه 2231 توپ را به زمین ایران انداخته بود، ولی رهبری توپ را به زمین طرف مقابل انداخت و اگر اکنون آمریکا دست از پا خطا کند ایران دست برتر را دارد. نامه رهبر انقلاب مکانیزم ماشه ایران را علیه مکانیزم ماشه آمریکا فعال کرد.
م. هوشیار