اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰آذر

قانون جدید آمریکا نقض بند ۲۹ برجام است/ کاش وزارت خارجه ایران به اندازه اتحادیه اروپایی اعتراض می‌کرد

قانون اخیر آمریکا در محدودیت سفر به ایران بند ۲۹ برجام را نقض کرده است، و دولت اگر می‌خواهد به نامه رهبری عمل کند، باید فعالیت برجام را متوقف کند.

فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به قانون جدید آمریکا مبنی بر محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران، اظهار داشت: این قانون تحریم جدید علیه ایران است و قطعاً نقض برجام است.

م. هوشیار
۲۹آذر

سامرا

تسلیت ای حجت ثانی عشر یابن الحسن

زود بود از بهر تو داغ پدر یابن الحسن

قلب بابت از شرار زهر دشمن آب شد

سوخت جسم و جانش از پا تا به سر یابن الحسن

کودک شش ساله بودی بر پدر خواندی نماز

ریختی از چشم خود خون جگر یابن الحسن

زود گـَرد بی کسی بر ماه رخسارت نشست

زود کردی جامه ی ماتم به بر یابن الحسن

م. هوشیار
۲۸آذر

باز هم تسبیح بسم الله را گم کرده ام
شمس من کی می رسد؟ من راه را گم کرده ام

طره از پیشانی ات بردار ای خورشیدکم!
در شب یلدا مسیر ماه را گم کرده ام

در میان مردمان دنبال آدم گشته ام
در میان کوه سوزن کاه را گم کرده ام

م. هوشیار
۲۷آذر

وحدت حوزه و دانشگاه

من امیدوارم که شما آقایان اساتید دانشگاه، علماى حوزه ها، این روابطتان را حفظ بکنید. یکى از خیانت هایى که به این کشور شد، جدا کردن فیضیه به اصطلاح با دانشگاه بود. اساتید از ملاها مى ترسیدند. مى گفتند اینها هیچ اند. اینها تهى مغزند. اینها هیچى نمى دانند. حوزه هاى ما هم از دانشگاهی ها مى ترسیدند. مى گفتند آنها بى دین اند همه شان. تفاهم وقتى بشود، من گمان مى کنم امروز این جور نیست دیگر مسأله. وقتى که پاى علما در دانشگاه باز شد و پاى اساتید دانشگاه در حوزه ها باز شد، آن وقت مى فهمند که چه جنایتى وارد شده است بر این کشور. وقتى که اساتید دانشگاه  تشریف بردند به قم و با آقایانى که مشغول هستند به این کارها تماس گرفتند و با هم نشستند و مسائل را طرح کردند، آن وقت مى فهمند که این قدر فریاد که زده مى شود که اسلام یک فرهنگ غنى اى است در همه چیز. این اسباب این نمى شد که آن وقت در دیوارهاى دانشگاه نوشته بشود که اسلام یک ... یا به تعبیر این طور هم نباشد، نظیر این را. این براى این است که، تفاهم در کار نبوده است. از اول این طورى مى خواستند درست بکنند دانشگاه را، و اطفال ما را از اول مى خواستند به یک فرمى اینها را بار بیاورند که دشمن بشوند با اسلام، و با هر چه که مربوط به اسلام است. اسم آخوند را توى دانشگاه نمى شد ببرى. اسم دانشگاهى هم در محیط فیضیه نمى شد ببرى.

م. هوشیار
۲۶آذر

قرائتی

حجت الاسلام قرائتی

این مفسر قرآن کریم ضمن توصیه به نماز اول وقت ابراز داشت: نکند وقت نماز چراغ اتاق بسیج روشن باشد! درست نیست که در مسجد باشیم و خود را مشغول کارهای بسیج و کانون کنیم و در نماز جماعت شرکت نکنیم چون هیچ چیز نمی‌تواند جای نماز جماعت را بگیرد. روزی حضرت علی(ع) برای نماز صبح به مسجد نیامد پیامبر اکرم(ص) علت را جویا شدند، حضرت زهرا فرمودند که علی(ع) شب را تا صبح عبادت کرده است و چون چشم‌هایش می‌سوخت نتوانست در نماز جماعت صبح شرکت کند. این حدیث در سفینه‌البحار نقل شده است که حضرت رسول(ص) فرمودند: یا فاطمه(س) به علی(ع) بگو شب تا صبح را بخوابد اما در نماز جماعت صبح شرکت کند بهتر از عبادت تا صبح و خواندن نماز فرادی است.

م. هوشیار
۲۵آذر
ظاهرا هاشمی قصد تحقیر منتقدانش را داشته است، برای همین به جای تشبیه گنجشک از کلاغ استفاده کرده است. با این همه اما وقتی به ویژگی های کلاغ نگاه می کنیم، می بینیم که هاشمی باز هم خطا کرده است.

فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی خود نوشت:

اگر تاکنون این فقط دکتر حسن روحانی بود که به جای پاسخ به انتقادات منتقدین، آنها را با صفاتی ناشایست می نواخت و با این شیوه از پاسخ به انتقادات فرار می کرد، اکنون باید هاشمی رفسنجانی را به این شاگرد دیرینه اش اضافه کرد. چند روز قبل هاشمی رفسنجانی با توصیف منتقدانش به کلاغ، گفت: فشار اینها (منتقدان) روی من هیچ تأثیری ندارد. آنها مثل کلاغ‌هایی هستند که از روی درخت‌ می‌پرند، برای من این‌گونه است.

م. هوشیار
۲۴آذر

ما انقلاب کردیم تا خودی و غیرخودی نداشته باشیم تا همه بتوانند با هم فعالیت کنند. قانون اساسی این ظرفیت را برای فعالیت همه اقشار در کشورما مهیا کرده است و در این قانون خودی و غیرخودی جایی ندارد.فتنه و فتنه گر را قبول ندارم.کسانی که جلوی مردم ایستادند فتنه‌گر هستند و در واقع فتنه گر کسی است مخالفان رو سرکوب می کند. همیشه باید دست آویزی وجود داشته باشد. الان از فتنه عبورکردیم رسیدیم به پروژه نفود. چون همیشه می خواهند با ایجاد فضای رعب و وحشت و ارعاب بتوانند مردم را سرکوب کنند  

ما انقلاب کردیم تا خودی و غیرخودی نداشته باشیم تا همه بتوانند با هم فعالیت کنند. قانون اساسی این ظرفیت را برای فعالیت همه اقشار در کشورما مهیا کرده است و در این قانون خودی و غیرخودی جایی ندارد.فتنه و فتنه گر را قبول ندارم.کسانی که جلوی مردم ایستادند فتنه‌گر هستند و در واقع فتنه گر کسی است مخالفان رو سرکوب می کند. همیشه باید دست آویزی وجود داشته باشد. الان از فتنه عبورکردیم رسیدیم به پروژه نفود. چون همیشه می خواهند با ایجاد فضای رعب و وحشت و ارعاب بتوانند مردم را سرکوب کنند.
فائزه هاشمی در حالی به عنوان سخنران برنامه روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران به نظام حمله کرد که پیش از این نیز به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود.
م. هوشیار
۲۳آذر

واکنش‌رویترزبه‌اظهارات‌هاشمی‌درباره‌رهبری

 

رویترز نوشت: «هاشمی رفسنجانی از بررسی نامزدهای احتمالی جایگاه رهبری بعدی ایران خبر داده است

جام: خبرگزاری رویترز (Reuters) به نقل از آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: «رهبر عالی احتمالی آینده ایران هم اکنون در حال بررسی شدن است

م. هوشیار
۲۲آذر

علی هفت سال بیشتر نداشت، اما هر وقت سر سفره می نشستیم پیش از همه با صدای بلند می گفت:«بسم الله الرحمن الرحیم» از این جهت بین افراد فامیل به «علی بسم الله» معروف شده بود. 

م. هوشیار
۲۱آذر

دیرین دیرین....

سی سال بعد.....

در ۱۵ آذر ۱۳۶۴ در سخنرانی پیش از نمازجمعه وی سخنان مهمی در تبیین دیدگاه‌های خود درباره جهاد و استقلال کشور و حتی انتقاد از نهضت آزادی انجام داد. روحانی در این سخنرانی تحمیل جنگ را به سازش و عملکرد دولت موقت گره زد. او همچنین معتقد بود برخی از رشته های دانشگاه ها و دبیرستان باید تعطیل شده و به نیازهای جنگ می‌پرداخت.
م. هوشیار
۲۰آذر

وقتی خبر فوت یکی از علمای برجسته ی اراک (حاج آقا صابر) - که زائر نجف بود - منتشر می شود، مردم در دریایی از اندوه و حزن فرو می روند و با فکری پریشان و حالی منقلب، در حالی که تصمیم داشتند مجلس ختم منعقد کنند، خدمت آقانورالدین می رسند و می گویند: طبق اطلاعات واصله، عالم بزرگوار حاج آقا صابر از دنیا رفته است.

م. هوشیار
۱۹آذر

به مساجد باید خیلی اهتمام بشود. من به این سنت پیش نمازی، خیلی معتقدم. شاید بعضیها هم واقعاً قبول نداشته باشند؛ اما خود من چون مدتها پیشنماز بوده‌ام و پیشنمازی کرده‌ام، می دانم که پیشنمازی، چه‌قدر کار خوب و مؤثر و پُرفعالیت و پُرتلاشی است. غالباً کسانی که پیشنمازی نکرده‌اند، نمی دانند پیشنمازی یعنی چه. بعضیها هم که در مسجد نمازی خواندند و فوری بیرون دویدند و دنبال کار دیگری رفتند، آنها هم طعم پیشنمازی را نمی فهمند.

م. هوشیار
۱۸آذر

از صفای ضریح دم نزنید

حرفی از بیرق و علم نزنید

گریه های بلند ممنوع است

روضه که هیچ سینه هم نزنید

کربلا رفته ها کنار بقیع

حرفی از صحن و از حرم نزنید

م. هوشیار
۱۷آذر

تغییراتِ از زمین تا آسمان فضای دانشگاه؛ از ۹۱ تا ۹۴/ حق با روحانی است!

همان طور که روحانی گفت؛ فضای دانشگاه نسبت به سه سال از زمین تا آسمان تغییر کرده است. حملات گازانبری امروز نیروهای امنیتی به دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات نمودار روشنی از این تغییرات است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «فضای دانشگاه سال ۹۴ نسبت به ۹۲ زمین تا آسمان فرق کرده است... اگر واقعا دانشگاه سال ۹۴ با ۹۱ فرق نکرده، حتما ما به‌عنوان دولت یازدهم محکومیم» این‌ها بخشی از سخنان دیروز آقای رییس‌جمهور در بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه شریف بود. تغییرات فضای دانشگاه‌ها در بیشتر از دو سال گذشته آن‌قدر محسوس است که بتوان آن را با اختلاف زمین و آسمان مقیاس کرد؛ حق با روحانی است!

م. هوشیار
۱۶آذر

البته دانشجویان بعد از درس خواندن، خیلی فعّالیتها در دانشگاه می توانند بکنند. بی رودربایستی باید به شما عرض کنم که اگر شما بخواهید درس خواندنتان را فدای این کارهایی بکنید که خیال می کنید خوب است - حالا یا خوب است، یا خوب هم نیست - بنده هیچ اعتقادی به این کار ندارم. درس، اوّل است. فلسفه‌ی حضور شما در آن‌جا درس خواندن است. اگر واقعاً دانشجویی درس نخواند، بلاشک بدانید که او مشغول ذمّه است؛ یعنی ذمّه‌اش مشغول مردم و خدا و همه است! هرکسی که سهمی در ایجاد این دانشگاه دارد، ذمّه‌اش مشغول به اوست و باید پیش خدای متعال جواب دهد. حالا در دنیا ممکن است کسی یقه‌ی کسی را در این‌طور چیزها نگیرد؛ اما در روز قیامت یقیناً سؤال خواهند کرد که چرا درس نخواندی!؟ پس، اوّل درس خواندن است.

م. هوشیار
۱۵آذر

خلبان شهید احمد کشوری

بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا شیطان را از ما دور کن

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / روبه صفتان زشت خو را نکشند 

پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست. 
هر روز ستاره ای را از این آسمان به پایین می کشند امّا باز این آسمان پر از ستاره است. این بار نیز در پی امر امام، دریایی خروشان از داوطلبین به طرف جبهه های حق علیه باطل روان شد و من قطره ای از این دریایم و نیز می دانید که این اقیانوس بی پایان است و هر بار بر او افزوده می شود. راه شهیدان را ادامه دهید. که آنها نظاره گر شمایند. مواظب ستون پنجم باشید که در داخل شما هستند. بی تفاوتی را از خود دور کنید، در مقابل حرف های منحرف بی تفاوت نباشید. مردم کوفه نشوید و امام را تنها نگذارید. در راهپیمایی ها بیشتر از پیش شرکت کنید. در دعاهای کمیل شرکت کنید.

م. هوشیار
۱۴آذر

مداد زندگی

پسرک پدربزرگش را که نامه ای می نوشت تماشا می کرد. بالاخره پرسید : ماجرای کارهای خودمان را می نویسید؟ یا درباره من می نویسید؟
پدربزرگش از نوشتن دست کشید و لبخند زنان به نوه اش گفت: درسته درباره تو می نویسم اما مهم تر از نوشته هایم مدادی است که با آن می نویسم. می خواهــم وقتی بزرگ شدی مانند این مداد شوی.
پسرک با تعجــب به مداد نــگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید . اما این هم مثل بقیه مدادهایی اسـت که دیـده ام.
پــدر بزرگ گفت: بستگی داره چطور به آن نگاه کنی. در این مداد 5 خاصیــت است که اگر به دستشان بیــاوری ، تا آخــر عمرت با آرامش زندگی می کنی.
صفت اول: می توانی کارهای بزرگ کنی اما نباید هرگز فراموش کنی که دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست.

م. هوشیار
۱۳آذر

این هفته هم گذشت تو اما نیامدی

خورشید خانواده ی زهرا نیامدی

از جاده ی همیشه ی چشم انتظارها

ای آخرین مسافر دنیا نیامدی

صبحی کنار جاده تو را منتظر شدیم

"آمد غروب، رفت و تو آقا نیامدی"

م. هوشیار
۱۲آذر

حاج حسین یکتا

حتماً حتماً گوش بدید.

سخنان صریح حاج حسین یکتا

شاید قدیمی باشه و شنیده باشید.

فایل صوتی

کار فرهنگی یعنی این، به جز این باشه داریم خودمون رو گول میزنیم. داریم بازی می کنیم.
اگر اینطور هستیم، روز عاشورا هفتاد و دو نفر با ما می شد هفتاد و سه نفر، اگر اینطور هستیم امیدوار به بودن در جمع سیصد و سیزده نفر باشیم، در غیر این صورت، مصداق "منتظران مهدی (عج) به هوش، حسین (ع) را منتظرانش کشتند" هستیم.
کمی فکر کنیم و با کارهای خودمون مقایسه کنیم.

م. هوشیار
۱۱آذر

میخ و دیوار

پدر یک بچه برای ازبین بردن بد اخلاقی و زود عصبانی نشدن فرزندش به او یک کیسه پر از میخ و یک چکش داد و به او گفت هرموقع عصبانی شدی یک میخ به دیوار روبرو بکوب ! روز اول پسرک 30 میخ به دیوار کوبید و روزها و هفته های بعد توانست با کمتر کردن عصبانیت خود میخ های کمتری به دیوار بکوبد. پسرک کم کم آموخت که عصبانی نشدن از فروکردن این میخ ها به دیوار سخت آسانتر است و به این ترتیب پسرک این عادت خود را ترک کرد.و شادمانه به پدر خود گفت که سربلند بیرون آمده.

م. هوشیار