اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱تیر
م. هوشیار
۳۰تیر

چرا دیه زن نصف دیه مرد است؟ آیا ارزش زن نصف ارزش مرد است؟ می گوییم این بحث به ارزش دار بودن زن و مرد مربوط نمی شود. دیه نه ارزش انسانیت است و نه ارزش جنسیت، بلکه جبران یک خسارت مادی و جسمانی است. ارزش انسانی انسان، چیزی نیست که با پول بتوان آن را جبران کرد. برای مثال در حال حاضر قیمت یک اسب مسابقه و یا یک گاوه اصلاح نژاد شده، چند صد میلیون تومان است. حالا اگر یک نفر این اسب یا گاو را بکشد. چه قدر باید خسارت و دیه بدهد؟

م. هوشیار
۲۹تیر
مزاحم همراه

پیامک اول:

مشترک گرامی، برای شرکت در سرویس خبر و تحلیل ،عدد 1 را ارسال کنید،هر پیام 100 تومان....

 

پیامک دوم:

مشترک گرامی، برای دریافت اخبار ایران و جهان ،عدد یک را ارسال کنید و برای دریافت اخبار هتل لوزان سوییس عدد 1 را دو بار ارسال کنید،هر پیام 100 تومان...

 

پیامک سوم:

نوروز سرشار شادی و امید را برایتان آرزومندم، دکتر بوق بوقانی، رئیس ....

م. هوشیار
۲۸تیر

امام خمینی

ملت ایران تصمیمات شورای امنیت و سازمانهای بی ارزش را جز ورق پاره هایی در خدمت وتو کنندگان نمیداند.

م. هوشیار
۲۷تیر
تنها مسیر برای زندگی بهتر

پناهیان: نباید از ایمان مردم انتظار زیادی داشت/ مشکلات جامعه از ضعف درس عقاید و اخلاق نیست/ کسی که زندگی او را متواضع نکرده باشد، بعید است با نماز هم متواضع شود

بنده یک پیشنهاد جدی و اساسی دارم؛ اینکه بیایید مشکلات معنوی، اخلاقی و روحی و روانی خودمان را بررسی کنیم، و همۀ این مشکلات را با درک حقیقت حیات، با درک معنای زندگی و با درک تعریف دقیق زندگی حل کنیم. بنده تصور می‌کنم اگر آدم بخواهد مشکلات خودش را با معاد حل کند، ولی قبل از آن مشکلاتش را با درک همین حیات دنیایی حل نکرده باشد، کارش دشوار است.
م. هوشیار
۲۶تیر

شادی و غم

خیلی خوش آمدید عزیزان من، جوانان خوب؛ و من از این جلسه حقیقتاً، قلباً، عمیقاً خوشحالم.

حضور پرشور و پرنشاط و پرانگیزه‌ی جوانها در عرصه‌ی مسائل گوناگون کشور خیلی مسئله‌ی مهمّی است؛ خیلی حادثه‌ی مهمّی است. ...جوان ایرانی خوشبختانه جوان پرانگیزه و پرشوری است؛ درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که بعضی از مراکز مغرض آماری و غالباً با منشأ خارجی یا اساساً خارجی اعلام می کنند. آنها می گویند جوان ایرانی افسرده است؛ یک طبقه‌بندی هم می کنند و می گویند جوان ایرانی در فلان درجه‌ی از افسردگی -یک درجه‌ی خیلی بالایی- قرار دارد. این یک دروغ محض و خباثت‌آمیزی است که دارد امروز انجام می گیرد و بهانه‌ی یک سلسله کارهای خلاف دیگر است؛ جوان ایرانی افسرده است، پس بایستی برایش محیط نشاط درست کنیم؛ چه‌جوری؟ با کنسرت موسیقی، با جلسات و اردوهای مختلط جنسی، و آزادی‌هایی از این قبیل؛ این دنباله‌ی آن حرف است.

م. هوشیار
۲۵تیر

پاسخ به نامه رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30322/smpf.jpg

م. هوشیار
۲۴تیر

اینفوگرافیک - زنجیره تمدن سازی اسلامی

ما یک انقلاب اسلامی داشتیم، بعد نظام اسلامی تشکیل دادیم، مرحله‌ی بعد تشکیل دولت اسلامی است، مرحله‌ی بعد تشکیل کشور اسلامی است، مرحله‌ی بعد تشکیل تمدن بین‌الملل اسلامی است. ما امروز در مرحله‌ی دولت اسلامی و کشور اسلامی قرار داریم؛ باید دولت اسلامی را ایجاد کنیم.

‌بیانات رهبری در دیدار کارگزاران نظام‌ - ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

برای دیدن تصویر در ابعاد واقعی روی آن کلیک کنید.

زنجیره تمدن سازی

م. هوشیار
۲۳تیر

امام خمینی

ما اگر خودمان را تربیت بکنیم مشکلاتمان همه رفع می ‏شود. همۀ مشکلات از این است که ما تربیت نشده ‏ایم. یک تربیت الهی و تحت بیرق اسلام در نیامدیم. به حسب واقع، همۀ این کشمکش هایی که شما ملاحظه می ‏کنید، همۀ این کارشکنی هایی که برای ملت ما هست، همۀ اینها برای این است که

م. هوشیار
۲۲تیر

از روز اولی که جرقه‌ی نهضت مبارک اسلامی در سرزمین پهناور ایران زده شد، همواره دشمنان شرافت و انسانیت، در پیِ سنگ‌اندازی و مشکل‌تراشی برای انقلاب بوده‌اند. از تبعیدهای پی‌درپی و طولانی مدتِ سلسله‌جنبان این حرکت گرفته تا قتل، شکنجه و آزارِ مستمر و وحشیانه‌ی مردم شریف ایران، همه و همه برای آن بوده است تا مانع از آشکارشدن حقیقت و محو ظلم و تاریکی شوند. چنین چیزهایی البته غیرمنتظره نبود؛ چون بسیار طبیعی بود که صاحبان قدرت و ثروت، به‌محض احساس خطر نسبت به منافع خود، حاضر به نابودکردن بشریت و پایمال‌نمودن حقوق آنها هستند تا از این راه، بتوانند منافع نامشروع خود را حفظ کنند.

م. هوشیار
۲۱تیر

چادر داریم تا چادر

رضا صیادی، سردبیر نشریه «همشهری آیه» در سرمقاله این مجله نوشت:

«لایک! شما یک خانم چادری جذاب هستید» پسر بچه نوجوان این جمله را زیر عکس فلان خانم چادری در فلان شبکه اجتماعی نوشته و پاسخ گرفته بود: «ممنونم نظر لطف شماست» احتمالا آن خانم چادری فکر کرده برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته. اینکه با حجاب توانسته در معرض نگاه و توجه و تحسین و گاهی اوقات ابراز علاقه قرار بگیرد. گمان کرده که ظرفیت‌های کشف نشده چادر را پس از ده‌ها سال کشف کرده. گمان کرده که با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده هم خرما را. برای همین است که هر روز مدلی جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و ساعت و آرایش را رو می‌کند و خودش را پرچمدار تبلیغ حجاب می‌داند، اما حواسش نیست که اساسا چادر قرار است مقابل این خودنمایی‌ها را بگیرد و جذابیت‌های زنانه‌اش را بپوشاند. حواسش نیست که در این ترکیب ناهمگون، تعارضی ذاتی دارد.

م. هوشیار
۲۰تیر

هتل کوبرگ

«هتل کوبرگ»

من به لبخند گرگ بدبینم

به دروغ بزرگ بدبینم

گرم‌تر می­‌شود مذاکره­‌ها

تنگ‌تر می­‌شود محاصره‌­ها

م. هوشیار
۱۹تیر

اسرائیل نا امن تر می شود

همین حرفهاى چند روز اخیرشان را شما بشنوید؛... می گوید امنیّت اسرائیل باید حفظ شود. اوّلاً اسرائیل روزبهروز ناامنتر خواهد شد؛ چه توافق هستهاى بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد چه توافق هستهاى بشود و چه نشود. امّا اینکه حالا شما می گویید امنیّت اسرائیل باید حفظ بشود، من می گویم این حرف هم حرف صادقانهاى نیست. براى دولتمردان و دولتزنانِ آمریکا، امنیّت اسرائیل مسئلهى اصلى نیست، مسئلهى اصلى چیز دیگرى است.

م. هوشیار
۱۸تیر

رفیق مردنی
یکی رفیق جون جونیش از دنیا رفت. خیلی براش گریه می‌کرد. حکیمی گفت: چرا گریه می‌کنی؟ گفت: آخه رفیـــقم مرده! گفت: خب تقصیر خودت بوده که رفیق مردنی انتخاب کردی.

م. هوشیار
۱۷تیر

سید حسن نصرالله

مصاحبه‌ خواندنی سید حسن نصرالله با روزنامه‌ الاخبار - مرداد 1393

رجانیوز: دبیرکل حزب‌‌الله لبنان سید حسن نصرالله، در سالگرد پیروزی حزب‌‌الله در جنگ 33 روزه و در روزهای پیروزی مقاومت در جنگ غزه، مصاحبه‌ای تفصیلی با روزنامه‌ی الاخبار لبنان داشت. 


*چیزی امروز بین مردم شایع است که فلسطین چه ربطی به ما دارد و چرا باید قدس را آزاد کنیم؟


-خطرناک‌ترین چیزی که ما الان با آن مواجهیم (چه در ذهنیت لبنانی و چه در ذهنیت عربی) آن است که به جایی برسیم که ملت‌های منطقه وجود اسرائیل را طبیعی بدانند و بگویند که تهدیدی برای منطقه و برای ملت‌های منطقه نیست و اسرائیل اگر مشکلی هم باشد فقط مشکل ملت فلسطین است نه مشکل همه‌‌ی ملت‌های منطقه. این حرفی است که به سیاست و مسائل امنیتی و اقتصاد مرتبط است.

م. هوشیار
۱۶تیر
 متاسفانه در این مسئله بدترین حالت نرمش که برای وجود مبارک امام مجتبی (ع) پدید آمد اصل قرار گرفت کجا موقعیت نظام، مردم و رهبر ما قابل قیاس با آن دوران است. در آن دوره خواص و اشراف خائن با معاویه ارتباط برقرار کرده و می‌خواستند امام حسن (ع) را زنده یا کشته تحویل دشمن دهند حال آنکه مردم انقلابی ما که حماسه 9 دی، 22 بهمن‌ها و اخیرا حماسه بزرگ تشییع پیکر شهدای غواص را آفریدند هرگز نخواهند گذاشت نظام مقدس ولایت و رهبر مقدس انقلاب در آن موقعیت قرار گیرد که ما قابل تشبیه با دوره سخت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.

رجبی دوانی در دیدار اساتید با رهبرمعظم انقلاب:

کجا موقعیت نظام، مردم و رهبر ما قابل قیاس با دوران امام حسن(ع) است؟/در آن دوره خواص خائن می‌خواستند امام را تحویل دشمن دهند

متاسفانه در این مسئله بدترین حالتِ نرمش که برای وجود مبارک امام مجتبی (ع) پدید آمد اصل قرار گرفت کجا موقعیت نظام، مردم و رهبر ما قابل قیاس با آن دوران است. در آن دوره خواص و اشراف خائن با معاویه ارتباط برقرار کرده و می‌خواستند امام حسن (ع) را زنده یا کشته تحویل دشمن دهند حال آنکه مردم انقلابی ما که حماسه ۹ دی، ۲۲ بهمن‌ها و اخیرا حماسه بزرگ تشییع پیکر شهدای غواص را آفریدند هرگز نخواهند گذاشت نظام مقدس ولایت و رهبر مقدس انقلاب در آن موقعیت قرار گیرد که ما قابل تشبیه با دوره سخت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.
م. هوشیار
۱۵تیر

مناجات

گفتم از زشتیِ کردارِ بدم ، گفت بیا
از سیه کاریِ رفتارِ بدم ، گفت بیا

گفتم از غفلتِ دل ، از هوسم ، از نَفَسَم
صاحبِ آنهمه کردارِ بدم ، گفت بیا

م. هوشیار
۱۴تیر

نهنگ

خوش‌نشینان ساحل بدانند
تا که دریاست این شور و حال است
چشم سازش ز دریا ندارند
سازش موج و ساحل محال است

م. هوشیار
۱۳تیر

دستکش اوباما

به پیش آمده دستی به دوستی سوی ما
به دست دیگر خنجر به گرده‌مان زده‌اند


ز پنجه چدنی‌شان چکد دمادم خون
اگرچه دستکشی مخملین بر آن زده‌اند


نه بازرس، همه جاسوس‌های موسادند
که بر جبین خود از بردگی نشان زده‌اند


بگو به کارشناسان خدعه و نیرنگ
که حدس بیهُده بر طوس و طابران زده‌اند


هر آن دهان که بلافد، یلان ایرانی
به این‌چنین دهنی مشتی آن‌چنان زده‌اند

م. هوشیار
۱۲تیر

شریعتمداری

خطای خطرناک!

خبری که امیدواریم صحت نداشته باشد ولی متاسفانه برخی شواهد پیرامونی از صحت آن خبر می‌دهد، حاکی از ترفند موذیانه‌ای است که حریف بعد از ناامیدی از تحمیل یک «توافق‌هسته‌ای بد» به کشورمان، تدارک دیده و در آستین دارد. توضیح آن که ترسیم خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای و تاکید بر این نکته که خطوط یاد شده، قانونی و غیرقابل عبور هستند، نقشه آمریکا و متحدانش برای تحمیل یک «توافق بد» و ویرانگر صنعت هسته‌ای کشورمان را با بن‌بست روبرو کرد و تیم محترم مذاکره‌کننده با این دستور کار که توافق مورد قبول ایران فقط توافقی است که در آن خطوط قرمز ترسیم شده رعایت شده باشد به وین رفت و تا آنجا که مصاحبه‌ها و اظهارات اعضای تیم کشورمان نشان می‌دهد، آنان بر حفظ و رعایت خطوط یادشده تاکید داشته‌اند.

م. هوشیار