اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

۳۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱ارديبهشت

امام خمینی و مسجد

از مسجد مسائل سیاسی طرح ریزی می شد، مسجد محل این بود که مسائل سیاسی در آن طرح بشود. مع الاسف مساجد را ما کاری کردیم که به کلی از مصالح مسلمین دور باشد و با دست ما آن طرح هایی که برای ما ریخته بودند با دست خود ما پیاده شد.

صحیفه امام، ج 18، ص425 و 426

م. هوشیار
۳۰ارديبهشت

وقت شناسی و قول و قرار

خیلی از ارتباطات در طول تاریخ خلقت آدمی، از یک گفتگوی ساده و گَپ خودمانی آغاز شده؛ از ارتباطات کاری گرفته تا دوستی های چندین و چند ساله و حتی بسیاری از ازدواج ها و روابط اجتماعی. امروزه در عصر ارتباطات، پیچیدگی های کلام آدمی هم بیشتر شده تا جایی که کلی کلاس و کتاب و برنامه های آموزشی به کمک آمده اند تا ما اصول و فنون مذاکره و ارتباط مؤثر را یاد بگیریم. همه اینها خوب است، اما از قدیم الایام یکسری اصول مشترک وجود داشته که رعایت همان ها هم کارگشاست.

همیشه در دایره تمامی آدم هایی که میشناسیم و با آنها در ارتباطیم، آدم هایی هستند که گفته می شود کلام شان جذاب و گیراست، تا حدی که همه جور آدمی را جذب خودشان می کنند. آدم هایی که هم خوب حرف می زنند و هم حرفِ خوب می زنند.

م. هوشیار
۲۹ارديبهشت

عمق استراتژیک انقلاب اسلامی

برگزاری مسابقه ۳۰۰۰ نفری کتاب «من زنده‌ام» در کشمیر

مسابقه کتاب «من زنده ام» در شهر کشمیر برگزار شد. در این مسابقه که به همت موسسه فکری- هنری شهید مطهری برگزار شد بیش از 3000 نفر شرکت کردند که 1500 نفر از این جمعیت را دانشجویان تشکیل می دادند. حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین متو مدیر موسسه فکری و هنری شهید مطهری در کشمیر مجری این مسابقه بود و کتاب «من زنده ام» را آقای حجت الاسلام سید ظهیر عباس جعفری به زبان اردو ترجمه کرده است. پس از پایان مسابقه ، یک تیم 50 نفری برگه های پاسخ نامه را در مدت سه ساعت تصحیح کردند و برندگان مسابقه نیز مشخص شدند.
م. هوشیار
۲۸ارديبهشت
 
چگونه برجام در اندیشکده های امریکایی نوشته و توسط مذاکره کنندگان ایرانی امضا شد

تطابق 95 درصدی برجام با پیشنهاد دو سال قبل اندیشکده گروه بحران!

گرچه متخصصان «توجیه» در وزارت خارجه احتمالا برای این پدیده نادر هم توضیحاتی خواهند داشت. احتمالا باز هم «اتفاقی» این اتفاق رخ داده است! اما حقیقت تغییر نخواهد کرد. برجام توافق مطلوب آمریکاییها بود که عینا (با ابسیلون تغییرات) از طرف متخصصان جناب روحانی مورد پذیرش واقع شد.

زینب سادات موسوی- رجانیوز: رئیس جمهور چندی قبل مدعی شد که استفاده ایشان از بهترین متخصصان کشور در مذاکرات باعث به نتیجه رسیدن برجام شده است[1]. از تمرکز بر کلمه متخصص و شرح احوال متخصصان مورد ادعا میگذریم. از ارزیابی برجام هم میگذریم. دیگر تقریبا همه فهمیده اند و بقیه هم با گذشت زمان متوجه خواهند شد که چه دادیم و چه گرفتیم. فعلا همین ابتدای کار مشخص شد اظهارات جناب ظریف در عدم تناقض قطعنامه 2231 با موشکهای بالستیک ایران، صحت ندارد. همچنین علی رغم لاپوشیهای دولت، هیچ گشایش موثری در روابط بانکی ایجاد نشده و حتی منابع ایران در کشور عمان و هند قابل وصول نیست (اگر مذاکره کنندگان ایرانی تمایل دارند در مورد وضعیت مطالبات 5 میلیارد دلاری از عمان نظر دهد). زمان بقیه مسائل را هم مشخص خواهد کرد.

م. هوشیار
۲۷ارديبهشت

برخلاف واکنش‌های ایجاد شده که توام با تعجب بوده است، دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت و سرسپرده اسرائیل جای هیچ گونه تعجبی ندارد؛ چرا که فائزه هاشمی با جایگاه میانی و معمولی‌اش در کشور، و تمامی ارادتی که به سرسپردگان رژیم صهیونیستی دارد فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که هم جایگاه فراتری از فرزندش به عنوان رئیس یکی از نهادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی دارد و هم دارای افکاری در رابطه با رژیم صهیونیستی هست که بررسی آن نشان می‌دهد که دختر تنها به عنوان شاگردی وظیفه‌شناس در نزد پدر درس پس می‌دهد!

برخلاف واکنش‌های ایجاد شده که توام با تعجب بوده است، دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت و سرسپرده اسرائیل جای هیچ گونه تعجبی ندارد؛ چرا که فائزه هاشمی با جایگاه میانی و معمولی‌اش در کشور، و تمامی ارادتی که به سرسپردگان رژیم صهیونیستی دارد فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که هم جایگاه فراتری از فرزندش به عنوان رئیس یکی از نهادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی دارد و هم دارای افکاری در رابطه با رژیم صهیونیستی هست که بررسی آن نشان می‌دهد که دختر تنها به عنوان شاگردی وظیفه‌شناس در نزد پدر درس پس می‌دهد!

دیدار فائزه هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال‌آبادی عضو ارشد بهائیت ایران که برای مرخصی از زندان خارج شده‌ است تعجب بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش رجانیوز برخی از شخصیت‌های سیاسی و دینی باتوجه به رابطه بهائیت با رژیم صیهونیستی،  اقدام دختر هاشمی رفسنجانی - که سابقه شش ماه حبس تعزیری به علت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارد- در دیدار با سرکرده این فرقه ضاله را محکوم کرده نسبت به آن موضع گرفتند.

م. هوشیار
۲۶ارديبهشت

رهبری

این مناجات شعبانیه را ببینید. من یک وقتی از امام (رضوان‌الله‌علیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعای کمیل که می‌دانید اصلاً ورود اصلی‌اش مال شب نیمه‌ی شعبان است، مناجات شعبانیه هم که از ائمه نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن این دو دعا به هم نزدیک است؛ هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانیه: «و ان ادخلتنی النّار اعملت اهلها انّی احبّک»؛ جهنم هم که من را ببری، فریاد می‌کشم تو را دوست دارم. و در دعای کمیل: «لان ترکتنی ناطقا لاضجّن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخنّ الیک صراخ المستصرخین و لابکینّ بکاء الفاقدین»؛ اگر به من در جهنم اجازه بدهی و نطق را از من نگیری، فریاد می‌کشم؛ فریادِ امیدواران، فریادِ دلدادگان و فریادِ دلباختگان را.

م. هوشیار
۲۵ارديبهشت

روایت آقای کارگردان از پدیده «دکتر سلام»؛
«سید محمدعلی صدری‌نیا» کارگردان مجموعه طنزی است که دو سه سالی می‌شود حسابی سروصدا کرده، صدای خیلی‌ها را درآورده و به مذاق خیلی‌ها خوش آمده است. مصاحبه ما با آقای دکتر سلام را از دست ندهید.
م. هوشیار
۲۴ارديبهشت
نقدی بر اظهارات روحانی؛
اسلامِ انقلاب اسلامی یک اسلام انقلابی است، همان‌قدر که سلب ماهیت اسلامی از انقلاب خطرناک است، سلب ماهیت انقلابی از اسلام نیز خطرآفرین است.

روحانی

گروه سیاسی مشرق - هفته گذشته ریاست محترم جمهوری در دیدار با معلمان به مناسبت گرامی داشت مقام معلم نکاتی را در خصوص شهید والامقام، مرتضی مطهری (رحمه‌الله علیه) بیان فرمودند که جای تأمل و تفکر بیشتر دارد. بناتر آنچه در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سخنان ایشان نقل‌شده است، از نظر دکتر روحانی، شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می‌دانست و همین قائلان به اسلام انقلابی ایشان را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه می‌گوید: «یکی از مشکلات ما در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و ابتدای پیروزی انقلاب در برابر برخی گروهک‌ها این بود که انقلاب اسلامی را نپذیرفته و در مقابل، اسلام انقلابی را قبول داشتند و چنین می‌گفتند که در جایی که جهاد و مبارزه است اسلام را قبول دارند و آنجایی که از نگاه آن‌ها جهاد و مبارزه نیست، اسلام را قبول ندارند،

م. هوشیار
۲۳ارديبهشت

جبرائیلی: می‌توانند اما نمی‌خواهند با کانال‌های ناسزاگو به نظام برخورد کنند

 سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری فارس نیز در کانل شخصی خود اینگونه نوشت: در ماجرای بازداشت ادمین کانال قیچی که عکس‌های عمومی یک فرد لاقید را به نقل از فیس بوک شخصی وی منتشر کرد، یک نکته بسیار مهم وجود دارد:

 

دستگاه امنیتی مسئول، نشان داد که "می تواند" ادمین یک کانال در تلگرام را به راحتی شناسایی و بازداشت کند، اما "نمی خواهد" با ادمین کانال های شناخته شده ای که بام تا شام علیه خدا و پیامبر و انقلاب و اخلاق و ارکان نظام ناسزا می گویند، برخورد کند. می تواند، لکن نمی خواهد...

 

 انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خواستار برخورد با کانال‌های ضدنظام شد
 

مهدی شکیبایی اظهار داشت: به عنوان یک فعال رسانه ای که فضای رسانه ای کشور را در حوزه مجازی هر روز رصد می کنم چند نکته را لازم می دانم در خصوص بازداشت یکی از ادمین های کانالی که در فضای مجازی اقداَم به انتشار عکس های منتسب به یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم کرده عرض می کنم.

 

بالاخره اگر قضیه انتشار عکس ها و نوشته هایی که موجب وهن و تشویش اذهان عمومی می شود جزو محرمات است که بی شک ما هم معتقدیم جزو محرمات است ایا التزام به انقلاب و قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی که یکی از بدیهی ترین مواردی است که هریک از کاندیداهای انتخاباتی باید براساس قانون اساسی به آن پایبند باشد جزو محرمات نیست؟ آیا حرمت نظام و قانون اساسی نباید نگه داشته شود؟ آیا این موارد موجب وهن و تشویش اذهان عمومی نسبت به انقلاب، نظام و خانواده شهدا و ایثارگران نمی شود؟ پس کسی که همه چیز را زیرپا می گذارد با او باید چه زمانی برخورد کرد؟

م. هوشیار
۲۲ارديبهشت

نامه طلاب حوزه علمیه قم به وزیر کشور درباره کانال‌های فساد در شبکه‌های مجازی

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خواستار مسدود شدن کانال‌های فساد و برخورد با مدیران این کانال‌ها در شبکه‌های مجازی شدند.

 اکنون که جنابعالی دستور به بازداشت ادمین کانال هایی که متهم به ترویج فسادهستند را داده اید بدین معناست که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به راحتی می توانند ادمین کانال هایی که علنا مروج فساد و مروج مطالبی علیه نظام و انقلاب هستند را شناسایی کنند لذا از شما درخواست میکنیم که این رویه به هیچ وجه متوقف نشود و الا اگر سستی در این زمینه صورت گیرد جزء یکی از مصادیق آیه 19 سوره مبارکه نور خواهیم بود که خدای متعال وعده عذاب دردناک برای آن دسته از افراد داده است.

م. هوشیار
۲۱ارديبهشت
حمید رسایی در آخرین نطق مجلس شورای اسلامی

جریانی با برجام 2 و 3 و 4 دنبال خانه نشین کردن امام مسلمین است

شاید جماعتی از مشاورین و پدرخوانده ها با استفاده از شما به دنبال خانه نشین کردن امام المسلمین هستند . که اگر چنین قصد و نیتی در مسئولی باشد، تردید نکند که به خانه خرابی خودش ختم می شود.

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز در جریان آخرین نطق خود در مجلس به بیان مسائل مهم روز پرداخت.

 

روحانی با مواضع تقابلی در برابر رهبر انقلاب به دنبال چیست

* متاسفانه مدت هاست رئیس دولت یازدهم به رفتارها و گفتارهای متناقض و گاهی اوقات در تقابل صریح با مواضع رهبری رو آورده و روز به روز بر شیب و سرعت آن نیز می افزاید از جمله مواردی مانند مذاکره تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، عدم انتشار فکت شیت علی رغم تاکید رهبری، موضع مخالف در خصوص اسلامی کردن علوم دروس دانشگاهی، حمله به تکالیف پلیس، نقش حکومت در دینداری و تلاش برای بهشتی شدن آحاد جامعه، رفتارهای توهین آمیز با منتقدین در نحوه ی اجرای برجام که بر خلاف مجوز مشروط رهبری عمل می شود، در خصوص میزان توان موشکی و دفاعی، در خصوص خط قرمز بودن فتنه و فتنه گران، در مورد بحث رخنه و نفوذ، در مورد افراطی خواندن نیروهای بسیج و جوانان انقلابی، پیرامون جایگاه شورای نگهبان ، درباره جهت دهی های فرهنگی در دانشگاه ها و موضوع بورسیه ها، در خصوص حمله به دلواپسان، پیرامون بحث و اجرای اقتصاد مقاومتی، پیرامون رفراندوم، در خصوص تحریف فرهنگ عاشورا و صلح حسنی، در رابطه با نقش تحریمها، در مورد شعار مرگ بر آمریکا، در خصوص فضای مجازی، برجام 4، 3، 2 و در روزهای اخیر در خصوص اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی و موضوع آموزش زبان انگلیسی و … می توانیم اشاره کنیم.

م. هوشیار
۲۰ارديبهشت

گفت: یکی از مدعیان اصلاحات و اعتدال گفته است؛ «مخالفان برجام دلیل قانع‌کننده‌ای برای مخالفت خود ارائه نمی‌کنند»!
گفتم: چه دلیلی گویاتر از این که تحریم‌ها برداشته نشده، تحریم‌های جدید هم اضافه شده، امتیازات نقد را داده‌ایم و وعده‌های نسیه‌ای که گرفته‌ایم هم یکی پس از دیگری نقض می‌شود، روابط تجاری برقرار نشده، نه فقط دارایی‌های مسدود شده بازنگشته بلکه 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را هم هپل‌هپو کرده‌اند و...
گفت: خب! حالا همین آقایان در مقابل درخواست منتقدان که می‌گویند لااقل یکی از فایده‌ها و دستاوردهای برجام را نشان بدهید چه پاسخی دارند؟
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ پشت یک نیسان نوشته بود Go with with اما هرچی فکر کردم متوجه نشدم منظورش چیست؟ به او گفتند؛ چقدر انگلیسی‌ات ضعیف است. Go یعنی «برو» with هم یعنی «با» و یارو با خوشحالی گفت؛ حالا فهمیدم! یعنی «برو بابا»!

برگرفته شده از گفت و شنود روزنامه کیهان - 20 اردیبهشت 95

م. هوشیار
۱۹ارديبهشت
با وجود این همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جزء سوء مدیریت و در برخی موارد بی غیرتی ندارد... کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.
 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه مردم ستون سیاست هستند، گفت: مردم کارشان تمام شد اما اگر ما هم بگوییم کارمان تمام شد او در کمین است و خود در قرآن فرمود: «اگر دیر بجنبید شما را می برم و عده دیگری می آورم»
 
 این مرجع تقلید در دیدار محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس دهم از گزارش عارف در خصوص حضور مردم و سعی بلیغ آنها در انتخابات تشکر کرد و عنوان داشت: در اینجا سه نکته اصلی با اهمیت است که شامل سهم مردم، وظایف نهادهای مسئول و جایگاه رهبری می شود.
م. هوشیار
۱۸ارديبهشت

م. هوشیار
۱۷ارديبهشت
رهبری و سید حسن نصرالله
تاکید بر مقاومت و افشای توطئه دشمنان ؛
ای آقای ما، ای امام ما، ای رهبر ما خیالت راحت باشد دشمنان در نبرد جدیدی که علیه مقاومت راه انداخته اند بهره ای جز شکست نخواهند داشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از تلویزیون العالم ؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم هیئت حمایت از مقاومت اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از حمایتهای مقام معظم رهبری از مقاومت ، خطاب به ایشان گفتند : ای آقای ما، ای امام ما، ای رهبر ما خیالت راحت باشد دشمنان در نبرد جدیدی که علیه مقاومت راه انداخته اند بهره ای جز شکست نخواهند داشت. 
 
سید حسن نصر الله تصریح کرد: با توجه به موضع گیری هایی که امام سید علی خامنه ای در زمینه مقاومت دارند و همچنین با توجه به موضعی که دیگر مسئولان ایران با وجود سمت و سوها و جریان های سیاسی شان در قبال مساله مقاومت دارند، باید بگویم موضع جمهوری اسلامی ایران در مساله مقاومت موضعی قاطع، هوشیارانه، نهایی و قطعی است و تحت تاثیر هیچ فشاری قرار نمی گیرد. هر حمایت مالی، مادی یا تسلیحاتی که ایران از جنبش های مقاومت به عمل می آورده است همچنان پابرجا خواهد ماند. ایران به این کمک ها ادامه خواهد داد و توجهی به هرگونه فشار و تهدیدی که علیه این کشور اعمال می شود نخواهد داشت. شما از این مساله مطمئن باشید. این مساله به طور علنی در سخنرانی ها، خطبه ها و دیدارهایی که طی روزها و هفته های گذشته انجام شده مورد تاکید قرار گرفته است.
ما از موضعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش درباره حزب الله بیان داشتند تشکر می کنیم.
م. هوشیار
۱۶ارديبهشت

وحید کارهایش را آنچنان منظم و دقیق و با احتیاط انجام میداد که به راحتی می توان اصول اش را استخراج کرد. شعار وحید این بود که مبارزه باید اسلامی و خدایی و با خلوص نیت باشد. بر روی همین اصل، اولین دعای کمیل را در دانشگاه های مشهد راه انداخت. آن هم قبل از انقلاب.

اعتقاد راسخ وحید به مبانی اسلام و امور مذهبی و رعایت اخلاق اسلامی مهمترین ویژگی شخصیتی وحید بود که دوستان زیادی را دور او جمع می کرد.

م. هوشیار
۱۵ارديبهشت

Handshake Low

 

خیلی از روزها حالم خوب است. از همان اول که بلند می شوم، صبحانه را با اشتها می خورم و تا پایم را بیرون نگذاشته ام همه چیز خوب است.

امروز هم یکی از همین روزهاست. هم حالم خوب است، هم هوا خوب و عالی است. باران نَمی زده و بوی خاک همه وجودم را می گیرد. توی پارکینگ آقای همسایه را می بینم. جلو می روم، سلام می کنم  و همین طور که دستش را در دست دارم، حالش را می پرسم.

سلام، بد نیستم ... اِی آقا! دیگه با این اوضاع مگه حال و احوالی برای آدم می مونه...

با تعجب می گویم: چطور مگه، طوری شده؟ میتونم کمکی بکنم؟

بَه، انگار شما توی این شهر زندگی نمی کنید! شاید هم همه چیز برای شما روبراه است...

م. هوشیار
۱۴ارديبهشت

خاطره حسن روحانی از طرح حجاب در ارتش؛

حسن روحانی: ورود زنان بی‌حجاب را ممنوع کردم

روحانی قدیمی

یکی از مسائل مورد بحث و مناقشه اوایل انقلاب، مسئله حجاب بود. افراد، جریانات و احزاب مختلف دیدگاه های متفاوتی نسبت به این موضوع مهم ارائه می دادند. در این بین نیروهای انقلابی نیز دچار تشتت آرا بودند. حسن روحانی، به سبب سابقه خدمت نظامی، در آن مقطع به پیشنهاد آیت الله خامنه ای به ارتش رفته بود تا اوضاع آنجا را سامان دهد. برخورد با مسئله بی حجابی جزو اولین کارهای وی محسوب می شود.

م. هوشیار
۱۳ارديبهشت
حجت الاسلام روانبخش

نقشه راه تغییر با اهرم اعتدال و جهانی شدن

یکی از شعارهای آقای روحانی در انتخابات و پس از آن تا امروز که بارها تکرار شده و می شود شعار تعامل سازنده با جهان است. برخی همفکران ایشان نیز از پایان انقلاب و انقلابی گری سخن به میان می آورند و این که دیگر دوران شعارهای انقلابی تمام شده و باید با زبان اعتدالی با جهان سخن گفت. شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل نیز مربوط به دوران انقلاب بود و امروز دوران اعتدال است و باید شعار مرگ را به احترام به کشورهای جهان تبدیل کرد و با همه کشورهای جهان از جمله امریکا تعامل سازنده داشت. البته گاهی نیز جمله امام عزیز را مبنای قرار می دهند و با یک تحریف آشکار می گویند امام (ره) نیز به جهانی شدن معتقد بود.
م. هوشیار
۱۲ارديبهشت

علامه مصباح و رهبری

نباید در شهید مطهرى متوقف شد بلکه باید با مبنا قرار دادن تفکرات او، جریان اصیلى را براى تبیین و تعلیم حقیقى دین و پاسخ به شبهات روز در حوزه ها سامان داد و تقویت کرد.

۱۳۸۳/۰۴/۱۵

 

 

 

بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم.
م. هوشیار