اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

شهید دیالمه3 - ورود به دانشگاه

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ

شهید دیالمه

* وحید رشته پزشکی را انتخاب کرد. قبول هم شد، اما به دلیل کارهای سیاسی اش، ساواک ادامه تحصیل در رشته پزشکی را برای او ممنوع کرد. وحید هم ناچار شد برود رشته داروسازی.

* کتابخانه اش به جای اینکه کتاب های داروسازی و پزشکی داشته باشد، پر بود از کتابهای دینی و اعتقادی.

* آن زمان کسانی که وارد مبارزه می شدند، تمام وقتشان را صرف آن می کردند تا به هدف شان برسند. از خیلی چیزها می زدند. اما وحید، دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه و حریف قَدَر دانشجویان کمونیست و مارکسیست، نماز شبش قضا نمی شد.

* اولین دعای کمیل دانشگاه های ایران را وحید در دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد راه انداخت.

* با کوچکترین کج روی فکری و اعتقادی بسیار سخت گیرانه برخورد می کرد. اعتقاد داشت عدم شناخت اصول در بزنگاه های سخت مبارزه، هر انسان پرادعایی را دچار لغزش می کند. رُک و راست روبروی طرف می ایستاد و حرف اش را می زد.

* وحید خودسازی فردی، کسب آگاهی دینی و آمادگی مذهبی را شرط اول ورود به عرصه های سیاسی می دانست.

* به نظر او تا وقتی مبنای اعتقادی آدم درست نباشد، عرصه سیاست او را به انحراف می کشاند. نمونه اش سازمان مجاهدین.

* وحید می گفت کسی که می خواهد کار سیاسی بکند اول باید بنیه اعتقادی اش را تقویت کند.

* در بعضی از جلسات رسم شده بود که تحت عنوان مبارزه، دخترهای مُحجبه که مقنعه و چادر هم می پوشیدند با پسرها تبادل نظر کنند. وحید اینگونه جلسات را نمی پسندید. بعدها وقتی خدمت آقای خامنه ای رسید، جریان را گفت و پیشنهاد داد دخترها برای فعالیت شان بیمارستان را انتخاب کنند و پسرها کوه را. آقای خامنه ای این نظر را تأیید کرد.

* هرجا بود بعد از چند جمله میدان دار بحث می شد و کانون توجه حاضران.

 

برگفته شده از کتاب دیالمه از ص 31 تا 34

 

چقدر خوب میشد هر کدام از ما که کتابی یا مطلبی را می خواندیم به صورت خلاصه و یا نکات برجسته اش را مطرح می کردیم تا اشتیاق دیگران را در زمینه مطالعه بالا ببریم.

 

معرفی کتاب دیالمه

مطالب مرتبط با شهید عبدالحمید دیالمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">