اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

امام خمینی

امروز ضد انقلاب کسی است که‏‎ ‎‏آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند‏‎ ‎‏اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه ای است به‏‎ ‎‏کشور خودشان.

کم کاری و سستی، عملی ضد انقلابی

شما‏‎ ‎‏می دانید که امروز آنهایی که می خواهند نگذارند این نهضت، نهضت اسلامی به ثمر‏‎ ‎‏برسد، با طرحهای مختلف، با فرمهای مختلف در بین قشرهای ملت ایجاد تشنج، ایجاد‏‎ ‎‏اختلاف بکنند. مسئله کمکاری و بیکاری در ادارات، در کارخانه ها خصوصاً‏‎ ‎‏کارخانه هایی که جهت حیاتی برای یک کشور دارد، مثل ذوب آهن که شما آقایان‏‎ ‎‏هستید، مثل نفت، این عناصر بیشتر آنجا می خواهند نفوذ کنند. برای اینکه هر جا که‏‎ ‎‏خدمتش به ملت زیادتر باشد، اینها می خواهند آنجا را فلج کنند که استقرار پیدا نشود در‏‎ ‎‏این کشور، و نتواند حکومت مستقر پابرجا تعیین کند. امروز ضد انقلاب کسی است که‏‎ ‎‏آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند‏‎ ‎‏اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه ای است به‏‎ ‎‏کشور خودشان. و آنها همین معنا را می خواهند که جاهایی که محیط کار است نگذارند‏‎ ‎‏کار انجام بگیرد. بین کشاورزها بروند و نگذارند کشاورزی کنند. با اسمهای مختلف‏‎ ‎‏بریزند و جلوگیری کنند از کشاورزی. در محیط کار بیایند و نگذارند شما آقایان کار کنید.‏‎ ‎‏یا وسوسه کنند که منتهی به کم کاری یا بیکاری یا تحصن یا راهپیمایی و این طور مسائل‏ بشود. باید توجه کنید که تمام اینها توطئه است، از اشخاصی که از اسلام ضربه خوردند و‏‎ ‎‏از وحدت شما آسیب دیدند. 

کار برای خدا، نوعی عبادت 

‏     اگر یک ملتی نخواهد آسیب ببیند باید این ملت اولاً با هم متحد باشد، و ثانیاً در هر‏‎ ‎‏کاری که اشتغال دارد او را خوب انجام بدهد. امروز کشور محتاج به کار است. یک‏‎ ‎‏کشوری که فقیر است، یک کشوری که همه چیزش را غارت کردند و بردند و شما هم‏‎ ‎‏می خواهید که محتاج به اجانب نباشید، محتاج به دشمنهایتان نباشید، باید کار بکنید.‏‎ ‎‏شمایی که در ذوب آهن هستید ـ و خداوند توفیقتان بدهد ـ کار بکنید و برای خدا هم این‏‎ ‎‏کار را بکنید، یک نحو عبادتی است برای شما. و آنهایی که در کشاورزی مشغول‏‎ ‎‏کشاورزی هستند، آنها هم کار بکنند که ما در کشاورزی، در ارزاقمان خودکفا باشیم.‏‎ ‎‏برای ما ننگ است که در ارزاقمان دستمان را پیش امریکا دراز بکنیم. ما باید جدیت‏‎ ‎‏کنیم. خداوند به ما، هم زمین داده، هم آب داده است و هم برکات آسمانی هست. باید‏‎ ‎‏کار کنیم تا خودکفا باشیم. بلکه ان شاءالله صادرات هم داشته باشیم. شما برادرها الآن‏‎ ‎‏عبادتتان این است که کار بکنید. این عبادت است. همان طوری که فرض کنید آمدن به‏‎ ‎‏زیارت حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ عبادتی است، کار کردن هم یک عبادتی است‏‎ ‎‏و شاید از بسیاری از مستحبات بالاتر باشد. ‏

ایجاد اختلاف و نومیدی، از شگرد دشمنان

‏     توجه داشته باشید که با این طور وسوسه ها، با ایجاد اختلاف، با ایجاد یأس، با ایجاد‏‎ ‎‏بیکاری می خواهند نتیجه بگیرند. اینها یک مسائلی است که حساب کردند روی آنها و‏‎ ‎‏در کشور ما می خواهند پیاده کنند. اینکه می بینید که در هر جا یک صدایی درمی آید،‏‎ ‎‏این همین صداهایی است که از حلقوم اجانب بیرون می آید، و اینهایی که در داخل‏‎ ‎‏هستند، عمال آنها هستند. شما اشخاصی که در بینتان می آیند و وسوسه می کنند راجع به‏‎ ‎‏این امور، و می خواهند که شما را از کار باز دارند، از پیش خودتان آنها را بیرون برانید.‏

 

سخنرانی امام خمینی در جمع کارکنان ذوب آهن اصفهان -12 دی 1358

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۵

نظرات  (۱)

وبلاگ خوب و بروزی داری مخصوصا در رابطه با برجام و رهبری موفق باشید...
پاسخ:
سلام
ممنون. شما لطف دارید. البته فعالیت وبلاگ خیلی کمتر شده. ان شاالله بتونیم مفید باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">