اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

برنامه ثریا را تعطیل نکنید...

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۲۴ ب.ظ

 به نظر می رسد صداوسیما در همراهی با دولت بخاطر اهرم بودجه یا هر انگیزه دیگر، ترجیح می دهد که چنین برنامه انقلابی روی آنتن نرود و می خواهد با تعطیلی ثریا فشارهای دولت بر روی خود را کاهش دهد. به نظر می رسد این روزها، آلودگی هوای سیاست و کمپین نانوشته محفظه کاران و غربگرایان نفس های "ثریا" را به شماره انداخته است.

واکنشها به توقف پخش برنامه ثریا، از ائمه جمعه تا متقاضیان مسکن مهر

کمپین نانوشته غربگرایان و‌محافظه کاران برای تعطیلی ثریا / عراقچی در واکنش به مستند ثریا: شطرنج با گرگها، یعنی تیم مذاکره کننده "خر" است + فیلم

به نظر می رسد صداوسیما در همراهی با دولت بخاطر اهرم بودجه یا هر انگیزه دیگر، ترجیح می دهد که چنین برنامه انقلابی روی آنتن نرود و می خواهد با تعطیلی ثریا فشارهای دولت بر روی خود را کاهش دهد. به نظر می رسد این روزها، آلودگی هوای سیاست و کمپین نانوشته محفظه کاران و غربگرایان نفس های "ثریا" را به شماره انداخته است.

برنامه تلویزیونی ثریا یکسال پیش مستقیماً از طرف رهبر انقلاب مورد تمجید قرار گرفت. تمجید رسمی رهبران انقلاب از یک برنامه تلویزیونی از ابتدای انقلاب تاکنون تقریبا کم سابقه بوده است. ولی جالب اینکه دقیقا در سالگرد این پیام خبر تعطیلی برنامه ثریا رسانه ای شد. مسئولان صدا و سیما تکذیب کرده اند و می گویند ثریا به روی آنتن برخواهد گشت و یا می گویند ثریا با برخی تغییرات برخواهد گشت که نشان از فشارها برای محدود کردن ثریا دارد. گذشته از صحت و سقم اخبار این روزها آنچه عیان است اینست که مدتی است که برنامه تلویزیونی «ثریا» به روی آنتن نمی رود. مدیران صدا و سیما هیچ گونه توضیح شفافی در رابطه با تعطیلی چند هفته ای ثریا نمی دهند و مسئولان برنامه ثریا نیز از شفاف گفتن دلیل مشکلات بوجود آمده با رسانه ها خود داری می کنند. آنچه تاکنون از فضای رسانه ای می شود فهمید اینست که کفه ترازو به نفع منتقدان تعطیلی برنامه ثریا سنگینی می کند.

 

به گزارش رجانیوز، محسن مقصودی، تهیه کننده ثریا اخیرا در مصاحبه ای گفت: «ثریا رسماً تعطیل نشده، ولی فعلاً ثریایی وجود ندارد. اصلاً انتظار نداشتیم دولتی که شعار «آزادی بیان» می‌دهد اینگونه ما را در تنگنا بگذارد. وی همچنین درخصوص مشکلات مالی ثریا هم گفت: حجم طلبی که ثریا از سازمان دارد در بین برنامه‌های مشابه رکورد‌دار است؛ در حالی که می‌گویند این موضوعات اولویت دارند؛ حالا اولویت هیچ؛ رکورددار نباشیم لااقل!»

 

به نظر می رسد صداوسیما در همراهی با دولت بخاطر اهرم بودجه یا هر انگیزه دیگر، ترجیح می دهد که چنین برنامه انقلابی روی آنتن نرود و می خواهد با تعطیلی ثریا فشارهای دولت بر روی خود را کاهش دهد. به نظر می رسد این روزها، آلودگی هوای سیاست و کمپین نانوشته محفظه کاران و غربگرایان نفس های "ثریا" را به شماره انداخته است.

 

در واکنش به رفتار صدا و سیما، فعالان فضای مجازی و نخبگان کمپین "جلوگیری از تعطیلی ثریا" را راه انداخته اند و تبدیل به یک جریان مطالبه گری در حمایت از ثریا در فضای مجازی شده اند. کانال تلگرامی کمپین در عرض چند روز بیشتر از 5 هزار عضو گرفته است و عمده پست ها اعتراض به پخش نشدن این برنامه در یک ماه اخیر است. پیش ازاین نیز 72 تشکل دانشجویی و دهها تن از فعالان فرهنگی و مستندسازان در بیانیه های جداگانه ای خواستار بازگشت برنامه ثریا به آنتن شده بودند.

در ادامه به بخش کوتاهی از این واکنش ها در فضای مجازی خواهیم پرداخت؛
 

حتی تو اگر قشنگ و زیبا باشی

برنامه ی خوب و ناب سیما باشی

یک روز دهانِ نقد تو می بندند

هرچند که در خودِ  "ثریا" باشی

 

 

ساز مخالفی چنین میانه میدان...

#ثریا

 

 

 

 

 رئیس رسانه ملی یا کارگزار رفسنجانی و روحانی؟!

 


 

 

 طالب‌زاده: برنامه‌سازان «ثریا» باید تکثیر شوند/ محدودیت‌های «ثریا» به محافظه‌کاری دولت‌ها برمی‌گردد

 

 

 

 ثریا پایین کشیده نشده اما چندین هفته است تعطیله!

 

 

 

بتن ریزی در چشم ثریا!

 

 

 ‏#برنامه_ثریا شعارش این بود

دیده‌بانی برای پیشرفت ایران

الان معلوم کنید با دیده‌بان مشکل دارید یا با پیشرفت؟

شایدم کلا با ایران مخالفید؟

twitter.com/mhrezaa/status/819263550795513856

 

 احتمال تعطیلی برنامه ثریا که تنها حامی همیشگی صنایع پایین دستی پتروشیمی در رسانه ملی بود نگران کننده است. دکتر ایزدخواه  مشاور برنامه های توسعه ای اتحادیه صدای رسای این صنعت در برنامه ثریا بود

 

 

 

 

 زرشناس در گفت‌وگو با فارس: مدیر سازمان صدا و سیما نشان دهد از برنامه‌های انقلابی حمایت می‌کند

 

 

 

 ‏حرف حق اگر در #برنامه_ثریا باشد، مردانی از جنس فشار و اعتدال، آن را تعطیل می کنند

twitter.com/AminKh64641/status/819259396920320000

 

 ثریا مغضوب «یک‌درصدی»های سرمایه‌دار شد

 

 

 

‏ اونقدر دیوار کج جلوی راه پیشرفت و عدالت مملکت هست که صدتا هم #ثریا باشه کمه. حالا فرض کن این یه دونه رو هم نشونه گرفتند

twitter.com/mohsensamimi/status/819262194688937985

 

آیت‌الله حسینی همدانی(امام جمعه کرج): چرا دستور به تعطیلی دیدبان پیشرفت داده‌اید؟

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان البرز در خطبه های نماز جمعه: مسئولین دولتی قدری تحمل و صبر و انتقادپذیری خود را بالا ببرند./ برنامه‌ای در تلویزیون پخش می‌شد که رهبری هم از آن تقدیر کردند و رسالت خود را “دیده‌بانی برای پیشرفت ایران اسلامی” می‌دانست و بدون سیاسی‌کاری مشکلات کشور را رصد می‌کرد و تذکر می‌داد./ چرا دستور به تعطیلی این برنامه داده‌اید؟/ درحالی‌که باید کمک کنید این برنامه‌ها توسعه یابند، نه اینکه به خاطر یک انتقاد منطقی همین را هم تعطیل کنید.

 

 

 

 

  

نامه 72 تشکل دانشجویی به رییس رسانه ملی :

ممانعت از پخش برنامه های معدود #انقلابی همچون #ثریا مصداق بارز فاصله گرفتن از #ارزشهای_انقلابی است

 

 

خلاصه ای از اطلاعیه متقاضیان مسکن مهر پردیس در رابطه با #جلوگیری_از_تعطیلی_برنامه_ثریا

برنامه ثریا یکی از معدود برنامه های تلویزیون بوده که دغدغه جدی مسائل مربوط به سرپناه و مسکن مردم را داشته و این موضوع را به طور جدی نیز پیگیری کرده است و بارها در جمع مسکن مهری ها از جمله متقاضیان مسکن مهر پردیس و سایر شهرستانها حاضر شده و صدای اعتراض و مشکلات ما را به گوش مسئولان می رساند .

 

ما  متقاضیان مسکن مهر عضو گروه های وحدت پردیس  ضمن اعلام حمایت از گروه برنامه ساز ثریا که همیشه با دلسوزی و همت بلندشان ، تریبونی بودند برای شنیدن صدای مردم بویژه محرومان و مظلومان جامعه در بخش مسکن ، امیدواریم که اخبار منتشر شده رنگ واقعیت به خود نگیرد و از مسئولان صدا وسیما میخواهیم مردم را از دیدن برنامه هایی که به طور جدی حرف دل مردم را می زنند محروم نکنند .

 

 

 

حمید غریب رضا، از فعالین جهان اسلام: #ثریا ستاره ای در افق عدالتخواهی انقلابی و نقد عالمانه

 انسدادکوچه نقدعالمانه راه حل مشکلات جامعه نیست.مسوولان شاهراه عدالتخواهی رادر جامعه باز کنند

 

 

 

 

 

محور های سخنرانی «امین سردار آبادی» دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در #نماز_جمعه امروز تهران:

صداوسیما می‌تواند کارنامه خود را ارائه دهد؟ آیا معدود برنامه‌های #انقلابی سازمان تقویت‌شده‌اند؟ برنامه‌ی #ثریا که با شعار دیدبانی برای پیشرفت ایران که موردتقدیر #رهبری هم بود تعطیل‌شده است؟

 

چرا رسانه ملی از حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها گزارش می‌گیرد؟ [ولی] از تجمعات #کارگران، #پرستاران، #معلمان و #دانشجویان گزارش نمی‌گیرد؟ تا خواسته‌های به‌حق مردم را به حاکمیت برساند؟

 

چرا رسانه ملی #سانسوری خبری می‌کند؟ تا فرصت را به رسانه‌های #بیگانه بدهد تا نقش دایه دلسوزتر از مادر را برای مردم بازی کند؟

 

 

 

 

ویدیوها


1. عراقچی در واکنش به مستند ثریا-شطرنج با گرگها یعنی تیم مذاکره کننده خر است.flv | دانلود فیلم

2. سخنان انقلابی امام جمعه کرج در انتقاد به تعطیلی ثریا.flv | دانلود فیلم
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۵
م. هوشیار

انقلابی

نظرات  (۲)

۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۳۰ مهتابگردان ...
به عراقچی:
ببخشید، ولی هست!
سلام
کاش بیشتر صحبت میشد. چرا روایت پیامبر را تحریف می کنید؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">