اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

مدیریت جهادی، مدیریت شورایی نیست

دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۰۲ ق.ظ

مدیریت غیرشورایی

مدیریت جهادی، مدیریت شورایی نیست؛ مدیریت کردن سازمان به صورت شورایی، کاری اشتباه و خسارت بار است و باعث استهلاک منابع سازمان، بی نظمی در کارها، صدور دستورات متناقض و سردرگمی کارکنان و در نهایت، باعث شکست برنامه ها خواهد شد. آنچه در مدیریت جهادی تایید شده است، واگذاری مسئولیت و اختیار بر عهده یک فرد است. در مدیریت جهادی، مدیر باید برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها با نخبگان و همکاران و اهل فن مشورت کند و نظرات آن ها را دریافت کند. سپس ضمن بررسی دیدگاه ها و مشاوره ها، بهترین آن ها را در تصمیم گیری اش تأثیر دهد. (آنان که برای دستیابی به حقیقت، به سخن گوش می سپارند و بهترینِ آن را پیروی می کنند.) (آیه 18 سوره زمر) آنگاه که تصمیم مناسب را گرفت و عزمش را برای اجرای آن تصمیم جزم کرد، به خداوند توکل کند و از پروردگار، هدایت و حمایت در کار را طلب کند.  (... در تدبیر امور با آنان مشورت کن. چون بر کاری تصمیم گرفتی، برخدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد و آنان را یاری می کند) (آیه 159 سوره آل عمران). نکته مهم اینکه مدیر جهادی باید برای تصمیم گیری، مقتدرانه عمل کند تا از تشتت آرا و بروز اختلافات جلوگیری شود؛ چرا که در تصمیم گیری ها، نمی‌توان همه را راضی نگه داشت.

همچنین اگر مشخص شد که تصمیم گرفته شده غلط بوده است یا به واسطه تغییر شرایط و اوضاع، باید تصمیم جدیدی گرفته شود، مدیر باید با صداقت و صراحت و اقتدار، تصمیم قبلی را لغو و تصمیم مناسب جدید را اعلام کند. این کار باعث می شود همکاران متوجه شوند که اصلاح تصمیم ها و برنامه های اشتباه، ضروری و متوجه مدیر است.

برگرفته شده از کتاب مدیریت جهاد ص72

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">