اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

لذا پر واضح است که مسئولیت تصنعی شدن صنعت هسته‌ای کشور در قبال آن‌چه که رئیس بانک مرکزی روحانی "تقریباً هیچ" می‌خواندش، تنها و تنها بر عهده رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای است؛ چرا که با " قراردادن تخم‌مرغ‌های خود در سبد جلب اعتماد دشمن" خسارت محضی آفریدند.  

لذا پر واضح است که مسئولیت تصنعی شدن صنعت هسته‌ای کشور در قبال آن‌چه که رئیس بانک مرکزی روحانی "تقریباً هیچ" می‌خواندش، تنها و تنها بر عهده رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای است؛ چرا که با " قراردادن تخم‌مرغ‌های خود در سبد جلب اعتماد دشمن" خسارت محضی آفریدند.
 
 این روزها و درست زمانی که برجام در حال نشان دادن چهره واقعی خود به مردم است و با فررسیدن موعد پاسخ‌گویی، حسن روحانی در سخنانی که کاملاً فرار به جلو محسوب می‌شود تلاش کرد تا مسئولیت مذاکرات را به طور کامل به گردن رهبر معظم انقلاب بیاندازد تا به این ترتیب اولاً از میزان فشارها و انتقادات بر روی خود بکاهد ثانیاً بار مسئولیت ایرادات و اشکالات فراوان و ضعف‌های برجام را از دوش خود بردارد.
 
به گزارش رجانیوز حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران در این‌باره می‌گوید:
 
 
« ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم، جلسه گذاشتیم و ایشان نامه‌های مکتوب‌شان است نامه‌هایی که به بنده خطاب کرده‌اند و دستوری که بنده بر روی نامه‌های ایشان داده‌ام، هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم که عین آنچه که ایشان گفته‌اند باید اجرا شود..... آن نکاتی که ایشان در آن نامه فرموده بود به حول و قوه الهی اجرا و عمل کردیم، چه باعث شد امید به آینده و اجماع در کنار هم؟ شما می‌دانید تصمیماتی که راجع به مسائل مذاکراتی ما اتخاذ می‌شد در برخی موارد ساعت‌ها خدمت مقام معظم رهبری جلسات تشکیل می‌شد، بنده اینها را می‌گویم مطلع باشید از تاریخ کشور و روند کار. البته یک روزی همه اینها به طور طبیعی و در زمان خودش منتشر خواهد شد. ....اگر رهبری انقلاب تایید و حمایت نکرده بودند و هدایت نکرده بود و اگر مجلس رای نداده بودند و اگر همه با هم نبودیم نمی‌توانستیم
 
اما در رابطه با این سخنان  باید به چند نکته اشاره کرد:
 

1- اظهارات حسن روحانی مسبوق به سابقه بوده و در زمان‌های حساسی چون ایام مذاکرات حامیان توافق هسته‌ای و ذوق‌زدگان بارها و بارها از این شیوه نخ نما شده برای تمام کردن کار! استفاده کرده بودند؛ چنان‌که ناطق نوری 11 اسفند 93  در این باره می‌گوید: «مذاکرات هسته ای با غرب از دولت قبلی آغاز شد و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری بر روند مذاکرات هسته ای اشرافیت کامل دارند.»

 

بعدتر نیز علی مطهری  15 فروردین 94  در گفتگو با ایرنا می‌گوید: رهبر معظم انقلاب بر بیانیه لوزان نظارت دقیق داشته اند.

 

دو روز بعد نیز نیز مسعود پزشکیان در گفتگو با ایرنا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات نظارت دارند و اگر پشتیبانی و نظارت ایشان بر مذاکرات لوزان نبود، تندروها ، جنگ طلب ها و آنها که از تحریم سود می برند نمی گذاشتند هرگز چنین نتایجی از مذاکرات به دست آید، گفت: «مخالفین داخلی نتایج نشست لوزان با اسراییل در یک صف قرار گرفته اند.»

 
2- این دست اظهارات که حسن روحانی امروز مجدداً آن را مطرح کرده است، مسئله‌ای بوده  که پیشتر رهبر معظم انقلاب پاسخ‌ آن را داده بودند و به تعبیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) با پیش بینی این روزها "دفع دخل مقدر" کرده‌اند. چنان‌که ایشان در دیدار با مداحان در بیستم فروردین سال گذشته با اشاره به این مسئله خاطر نشان کردند:
 
«نکته‌ی بعدی این است که بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست
 
نکته جالب توجه این است که رهبر انقلاب حتی همه مشکلات اصلی را در جزئیات مذاکرات دانسته و تصریح می‌کنند: « همه‌ی مشکل بر سر آن جزئیّاتی است که بنا است بنشینند و یکایکِ آنها را بحث کنند... همه‌ی مشکل بعد از این است. ممکن است طرف مقابل که یک طرفِ لجوج، بدعهد، بدمعامله، اهل دبّه در آوردن، اهل چک‌وچانه کردن، اهل از پشت خنجر زدن و اهل این‌جور کارها و سیاه‌کاری‌ها است، سرِ جزئیّات بخواهد کشور ما را، ملّت ما را، مذاکره‌کنندگان مارا در یک دایره‌ای محصور کند...»
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) در ادامه نیز مسئله هدف بسیار " لغو کامل و یک‌جای تحریم‌ها" را از جمله مواردی می‌دانند که باید در جزئیات مذاکرات رقم بخورد. ایشان در این‌باره می‌گویند:
 
« مطلب بعدی که ما به مسئولین گفتیم و به مردم هم عرض میکنیم، این است که در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلی هم این چند ماه آینده مهم است ــ اتّفاقی که باید بیفتد این است که تحریمها به‌طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود. اینکه یکی از آنها میگوید تحریمها شش ماه دیگر لغو میشود، یکی میگوید نه ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر میگوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازیهای متعارف معمول اینها است؛ اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست؛ تحریمها بایستی ــ اگر چنانچه حالا خدای متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقی برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد. اگر قرار باشد که لغو تحریمها باز متوقّف بشود بر یک فرایند دیگری، پس چرا ما اصلاً مذاکره کردیم؟ اصلاً مذاکره و نشستن پشت میز مذاکره و بحث کردن و بگومگو کردن برای چه بود؟ برای همین بود که تحریمها برداشته بشود؛ این را باز بخواهند متوقّف کنند به یک چیز دیگری، اصلاً قابل قبول نیست.»
 
لذا پر واضح است که مسئولیت تصنعی شدن صنعت هسته‌ای کشور در قبال آن‌چه که رئیس بانک مرکزی روحانی "تقریباً هیچ" می‌خواندش، تنها و تنها بر عهده رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای است؛ چرا که با " قراردادن تخم‌مرغ‌های خود در سبد جلب اعتماد دشمن" خسارت محضی آفریدند.
 
3- مسئله مهم دیگری که نباید از آن غافل شد نامه‌ بسیار مهمی رهبر انقلاب به حسن روحانی در 29 مهر سال گذشته است که به الزامات اجرای برجام می‌پردازد؛ بهتر است که رئیس جمهور به جای آسمان و ریسمان بافتن در یکی از سخنرانی خود به دقت توضیح دهد که کدام یک از این شروط رعایت کرده است؟ متاسفانه باید اذعان داشت که "خوش‌بینان به کدخدا" نه‌تنها به هیچ یک از این شروط پایبند نبودند بلکه پیشتر نیز بسیاری از خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب را پشت گوش نهاده‌اند؛ چنان‌که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال خود در مشهد مقدس در این باره می‌گویند:
 
وزیر خارجه‌ی محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما [مثلاً] اینجا را یا این خطّ قرمز را دیگر نتوانستیم حفظ کنیم.

نظرات  (۲)

۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۳:۰۷ http://naghleghol.ir/


 سلام دوست خوب ، مطلب شما در سایت ما منتشر شد ، منتظر مطالب بعدی شما هستیم
نگاه شما سطحی و قضاوت شما یک طرفه ب قاضی رفتن است
حرف هایی که شما در یک مقاله ی چند پاراگرافی نوشتید، هر کدام ساعت ها بحث می طلبد
ضمنا به جای قضاوت و محکوم کردن این و آن، اگر راه حلی دارید ارائه دهید و اگر ندارید به راه حل بقیه ایراد نگیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">