اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

خسارتهای محض برجام

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ب.ظ

گفتنی است از این دست اظهار نظرها که  به خوبی نشان دهنده "پابرجا بودن تحریم‌ها با وجود اجرای تعهدات هسته‌ای  ایران است" مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است

بررسی بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با اقشار مردم

بزک کنندگان "خسارتهای محض برجام" که به باقی ماندن تحریم‌ها اعتراف کردند/ رهبر معظم انقلاب: پس از 6 ماه هیچ تاثیری نمی بینیم در حالیکه اصلا برجام برای برداشتن تحریم ها بود

گفتنی است از این دست اظهار نظرها که به خوبی نشان دهنده "پابرجا بودن تحریم‌ها با وجود اجرای تعهدات هسته‌ای ایران است" مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.
گروه‌بین‌الملل-رجانیوز: بیانات روز دوشنبه (11 مرداد 95) رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم را باید از جمله مهم‌ترین سخنرانی‌های چند وقت ایشان در زمینه سیاست‌خارجی دانست که تاکید بر بی‌نتیجه بودن توافق هسته‌ای و برطرف نشدن تحریم‌‎‌ها، اهمیت آن را دوچندان کرده است.
 
به گزارش رجانیوز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه با اشاره به تجربه شکست‌خورده توافق هسته‌ای و بی‌حاصل بودن آن فرمودند:
 
شش ماه هم از امضای برجام میگذرد، هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است؛ [درحالی‌که] خب برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود؛ برای اینکه تحریمهای ظالمانه برداشته بشود. مگر غیر از این است؟ خب برداشته نشده؛ حالا میگویند بتدریج، یواش یواش دارد درست میشود! مگر بحث سرِ یواش یواش بود؟ آن روز مسئولین، هم به ما میگفتند، هم به مردم میگفتند که در این مذاکرات، قرار بر این است که وقتی ایران تعهّدات خود را انجام می‌دهد، یکباره همه‌ی تحریم‌ها برداشته بشود؛ یعنی این مانعی که آمریکا سر راه ملّت ایران ظالمانه و خباثت‌آمیز به وجود آورده بود، برداشته بشود؛ خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است، برداشته نشده؛ شش ماه برای یک مملکت هشتاد میلیونی زمان کمی است؟
 
در همین راستا باید یادآور شد که اشاره رهبر معظم انقلاب به برخی مسئولین دولت یازدهم است که در طول مذاکرات هسته‌ای و  بعد از آن، همواره  مدعی لغو تمامی تحریم‌ها شده  و حتی آب خوردن مردم را نیز به لغو تحریم‌ها گره زده می‌زدند؛ در همین راستا  حسن روحانی از جمله افرادی بود که در اولین سخنرانی خود پس از توافق وین با اشاره به لغو همه تحریم‌ها گفت: امروز به ملت شریف ایران اعلام میکنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی و موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریمهای مالی و بانکی و مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد. حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود.
 
همچنین محمد جواد ظریف نیز با حضور در کمیسیون برجام با تاکید مجدد بر این مسئله تصریح کرد: کل تحریم های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا ، همچنین کل تحریم های ایالات متحده که بر شخصیت های غیرآمریکایی اعمال می شود از روز اجرا لغو خواهد شد، علاوه بر آن تحریم 35 ساله هواپیمایی نیز لغو می شود.
 
جالب توجه آنکه سخنانی از این دست به طور گسترده در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و روزنامه های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب پابه پایه مسئولین مدعی به تاریخ پیوستن تحریم‌ها شدند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تیتر برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در رابطه با پایان تحریم‌ها
 
اما ماه عسل رویا پردازی‌های دولت  زیاد دوام نداشت و با گذشت شش ماه از اجرا شدن برجام، وقایع رقم خورده حکایت از آن می‌کند که نتیجه توافق هسته‌ای تقریباً هیچ بوده و اشتباه محاسباتی مسئولان در قرار دادن تمامی تخم‌ مرغ‌هایشان در سبد برجام نهایتاً به خسارت محض انجامیده است.
 
در واقع "پس از گذشت شش ماه بر یک ملت هشتاد میلیونی" نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه کشور هر روز  محدودیت‌های جدیدتر و به روز شده تری را نیز تجربه می‌کند. باقی ماندن تحریم‌ها و بدعهدی آمریکا و طرف غربی آن‌قدر آشکار و روشن بود که واکنش‌ اصلی‌ترین حامیان برجام را نیز به دنبال داشت که خود بهترین دلیل برای اثبات این مدعا است.
 
در همین راستا ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ با تقریباً هیچ خواندن ثمرات اقتصادی برجام اعتراف کرد که سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، ایران کماکان توان دست‌یابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده خود در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.
 
 
همچنین  رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد با آنکه قرار است سپرده‌های ایران در بانک‌های خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانک‌های اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند. 
 
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز از دیگر کسانی بود که  به سنگ‌اندازی‌های طرف مقابل در رفع تحریم‌ها بانک‌های کشور اعتراض کرده و گفت: تا الآن برخی بانک‌های بزرگ اروپایی تحریم‌هایشان را به‌طور کامل پایان نداده‌اند چرا که قبلاً تعهد داده‌اند که با ایران مراوده تجاری نداشته باشند. ما هنوز منتظر هستیم که وزارت خارجه ایران با اتحادیه اروپا تماس بگیرد و این بحران را حل کند. 
 
 
همچنین علی اکبر ولایتی حامی سرسخت سیاست خارجی دولت نیز با اشاره با عدم رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: 
 
جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از قواعد اسلامی به تعهداتش عمل کرد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اغلب هم مواضع یک‌طرفه داشت، آن را تایید کرد. اما در این فاصله آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان که رفع تحریم ها و آثار آن، آزادی تجارت و ارتباطات علمی، فن‌آوری، تجاری و مالی میان ایران و دیگر کشورها و غرب است، عمل نکردند و علت آن هم مشکلاتی است که وجود دارد.
 
در ادامه نیز علی لاریجانی که سابقه تصویب برجام در بیست دقیقه را در کارنامه خود به ثبت رسانیده با اشاره با کارشکنی آمریکا و غرب در برداشته شدن تحریم‌ها بیان کرد: 
 
درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از ۱ میلیون بشکه به ۲ میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است. طرف مقابل بانک‌های درجه ۳ و ۴ خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند. تاکنون حدود ۵۲ قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که ۳ طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آن‌ها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.
 
همچنین حسن روحانی نیز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با تاکید سنگ‌اندازی‌های آمریکا و با بیان این کنگره آمریکا هر روز بدنبال تصویب مصوبه ای جهت ایجاد مشکل برای ایران است خاطرنشان کرد:
 
امروز  برجام در برخی زمینه‌ها نیز با کندی اجرا شد که از جمله آنها می‌توان به عدم حضور و مشارکت بانک‌های بزرگ در ارتباط با ایران اشاره کرد که این به خاطر بهانه‌هایی است که می‌تراشند یا فشارهایی است که از پشت پرده به آنها وارد می‌شود.
 
گفتنی است از این دست اظهار نظرها که  به خوبی نشان دهنده "پابرجا بودن تحریم‌ها با وجود اجرای تعهدات هسته‌ای  ایران است" مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته و ایشان در سخنرانی روز دوشنبه خود در این زمینه تصریح کردند:  
 
یک نمونه‌اش همین مذاکرات هسته‌ای و برجام است که امروز مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و همان کسانی که در این مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، همین‌ها دارند میگویند آمریکا نقض عهد کرده است، آمریکا زیر ظاهر آرام و زبان چرب و نرم مسئولانش و وزیر خارجه‌اش و دیگران، از پشت دارد تخریب میکند، مانع ارتباطات اقتصادی کشور با کشورهای دیگر دنیا است؛ این را مسئولین خود برجام دارند میگویند.
 
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">