اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

تفاوت نفوذ و رخنه

جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

حسن عباسی

حسن عباسی گفت:

مسئله نفوذ قالبا با مسئله رخنه اشتباه گرفته می شود، واژه نفوذ بک مفهوم نظامی است. در تاکتیک نظامی بین دو مفهوم رخنه و نفوذ طبیعتاً یک تمایز جدی وجود دارد. رخنه مستمر است اما نفوذ نقطه ای و موضعی است.

قالبا رخنه را واحدهای ارتش نظامی کلاسیک در خط مقدم اعمال می کنند ولی نفوذ توسط نیروهای ویژه در عمق مواضع کشور دشمن اعمال می شود، از این منظر وقتی صحبت از نفوذ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و از این دست موارد سخن به میان می آید منظور این است از عناصری از فکر و فرهنگ و اعتقاد کشور دشمن در عقبه مواضع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی خودی نفوذ کرده است.

چطور ممکن است یک واحد چتر باز کشور دشمن، یک واحد نیروهای ویژه مثلاً به عمق یکی از مراکز استان های ما نفوذ کند و تا جایی پیش روی کند؛ یک عملیاتی انجام دهد و قصد برگشت داشته باشد. این اقدام متصل به مرز نیست، بلکه با یک فاصله و عمقی انجام می شود و ضربتی بر می گردد. در نفوذهای سیاسی اجتماعی اقتصادی به همین نسبت کار انجام می شود لذا نکته اول این است که تمایز میان رخنه و نفوذ در بررسی نخبگان و کارشناسان در این حیطه باید روشن و شفاف باشد.

نکته دوم مسئله ی ضریب نفوذ است. وقتی نفوذ، توسط بعضی نهادها یا افرادی که به بعضی مسئولین وابستگی دارند انجام می شود صحبت از "ضریب نفوذ" یا "نفوذ بومی" است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">