اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

برای بزرگ حقوقدان کشورم

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ
رهبر عزیزم سلام
 
به تو افتخار می کنم . مطالعه نامه اخیر شما به رئیس جمهور در رابطه با تأیید مشروط برجام، حاوی نکات حقوقی مهم و جالبی بود که بایستی به عنوان یک دانش آموخته حقوق عرض کنم حقوقدان واقعی هم شمائید نه برخی مدعیان!
 
وقتی دولت و مجلس و شورای عالی امنیت ملی تمام تلاش خود را کردند تا زوایای حقوقی برجام را پوشش دهند و نتوانستند!
 
وقتی راهکارها و تحلیل های حقوقی و سیاسی را شنیدم و خواندم و هیچکدام را در فضای فعلی راهگشای مشکلات برجام ندیدم!
 
وقتی که برجام سراسیمه از مجلس تأیید گرفت و می‌رفت که از منافذ حقوقی و زیاد آن، قراردادی پر ضرر رقم بخورد!
 
این عبارات استادانه و دقیق و حقوقی شما بود که آرامش را بار دیگر به دوستداران نظام و منافع کشور برگرداند.
 
کدام حقوقدان دیگری می‌توانست ضمن رعایت نکات پیچیده‌ی سیاسی موضوع، روزنه های آسیب های موجود در برجام را از نظر حقوقی بدین خوبی هم ببیند و هم ببندد؟
 
اشاره حضرتعالی به نکات کلیدی و فنی مانند: تضمین های قوی برای جلوگیری از تخلف طرف مقابل، اعلام کتبی رئیس جمهور امریکا و اتحادیه اروپا، تصریح در بیان برداشته شدن تحریمها بطور کلی، احتساب هرگونه وضع تحریم جدید به هر بهانه‌ای به عنوان نقض برجام که اجرای بند ۳ مصوبه مجلس و توقف برجام را در بر خواهد داشت (شبیه مکانیسم ماشه و شرط نتیجه)، تأکید بر انعقاد قرارداد قطعی و مطمئن درباره طرح جایگزین کارخانه‌ی اراک و تضمین کافی بر اجرای آن قبل از هر اقدام، قرارداد مطمئن در مورد معامله‌ی اورانیوم غنی شده در مقابل کیک زرد و تدریج و تعدد دفعات (که برای جلوگیری از خسارت بیشتردر صورت بد عهدی طرف مقابل است)، و نهایتاً عدم قبول تفسیر طرف مقابل و تأکید بر اینکه متن مذاکرات به عنوان مرجع تفسیر است، (وموارد دیگری که عمدتاً برای ایجاد ضمانت اجرا در برابر نقض عهد های طرف مقابل و ایجاد شفافیت در یک قرارداد خوب است) باعث گردید که عمده نقایص حقوقی برجام پوشش داده شود و در صورت رعایت و مراقبت دولت، این موافقت نامه از نظر حقوقی در کیفیت مطلوبی قرار گیرد.
 
این نامه حکیمانه شما دیواری بلند جلو دشمن کشید. او دیگر می‌داند که اسیر این کلمات است.  هر چند دشمن، دشمن است؛ و دهها فکر شیطنت آمیز دیگر به عرصه خواهد آورد، لیکن ما بوجود شما  افتخار می‌کنیم.  شمایی که در اوج معنویت و سیاست، حقوقدان بزرگ این کشورید!
 
* دانشجوی دکترای حقوق و مدرس دانشگاه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۳
م. هوشیار

نظرات  (۱)

سلام
خدا قوت
مطلب شما با لینک زیر منتشر شد:
http://webyan.ir/module/news/2202/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%85
با آرزوی توفیق روز افزون
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">