اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

گله از همسایه ها

پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ

نامه مسجد

نامه یک مسجد به همسایگان محله خود!

باسمه تعالی
سلام
من همسایه ی شما هستم، در همین محله و در همین نزدیکی ها زندگی می کنم.
من مسجد، خانه خدا، عبادتگاه مسلمین، میعادگاه عاشقان خدا هستم و درد دلها دارم، دوست دارم کمی حوصله کنید و گلایه های این همسایه را بشنوید.
با این که من هر روز سه نوبت درِ خود را به روی شما باز میکنم و چند ساعت به انتظار شما می مانم، ولی بعضی از شماها سراغ من نمی آیید و با من انس نمی گیرید. مثل اینکه با من قهرید. مگر از من چه بدی دیده اید؟ چرا این همه بی وفایی؟ چه خاطره ی بدی از من دارید؟ من که همیشه دل شما را روشن و قلبتان را با صفا کرده ام، من که همیشه به شما آرامش داده ام. گاهی شاید حرفهای مردم یا برخورد بعضی مسجدی ها ناراحت تان کرده باشد، ولی چرا از من و صاحب من که خداست قهر می کنید؟!
مگر نمی دانید خداوند فرموده است مساجد را آباد کنید؟ فکر می کنید آبادانی من به چیست؟ آبادانی من به حضور شماست، آبادانی من به برگزاری نماز جماعت باشکوه است.
مگر نمی دانید من در قیامت از دست کسانی که مرا تعطیل کرده اند به خدا شکایت خواهم کرد؟ پس چرا بعضی ها فقط در ختم ها به مسجد می آیند؟ مگر ارزش خدا از بندگان خدا کمتر است؟!
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : در روز قیامت (بعضی) از مساجد به خداوند شکایت می کنند و می گویند: پروردگارا ! مرا تعطیل کردند و حقم را ضایع ساختند. (خصال ج1 ص ۲۵۷)
مگر نمی دانید امام حسن علیه السلام فرموده : ساکنان مساجد زائرین خدایند و بر خداست که زیارت کنندگانش را هدیه بدهد. (ارشادالقلوب ج۱ ص۱۹۰)
پس چرا بعضی ها فقط ماه محرم مسجد می آیند و برای امام حسین علیه السلام گریه میکنند؟ مگر نمی دانند که امام حسین علیه السلام در کربلا در اوج جنگ و زیر تیر باران دشمن نماز جماعت خواند؟
لابد همه شماها خواستار شفاعت اهل بیت علیهم السلام هستید ؟ پس باید بدانید امام صادق علیه السلام در لحظات آخر عمر مبارکشان فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمیرسد. (امالی شیخ صدوق صفحه ۴۸۴)
آیا بدون عذر حاضر نشدن در نماز جماعت سبک شمردن نماز نیست؟
اگر دوست دارید خدا به یاد شما باشد بهتره بدانید که خداوند در قرآن در سوره بقره،آیه ۱۵۲ فرموده است: «به یاد من باشید تا به یاد شما باشم» پس اگر می خواهید خدا به یاد شما باشد باید به یاد خدا باشید و برای اینکه به یاد خدا باشید باید نماز بجا بیاورید چون خداوند در سوره طه آیه ۱۴ فرموده : «نماز را برای یاد من بپا دار».
مگر شما خودتان را شیعه نمیدانید ؟ پس بهتره اطلاع داشته باشید که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: اگر به دستورات ما عمل کردید شیعه ما هستید و الا شیعه ما نیستید.(بحارالانوار ج ۶۸ ص ۱۵۵) آیا حضور در مسجد و نماز جماعت از دستورات اهل بیت علیهم السلام نیست؟!
بعضی ها می گویند چون کار داریم نمی رسیم نمازمان را در مسجد بخوانیم، اما این افراد مگر نمی دانند که همه کارها در دست صاحب من یعنی خداست و مگر اطلاع ندارند که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند: وقتی بنده خدا در مسجد مشغول عبادت است خداوند هم دنبال برطرف کردن مشکلات و نیازهای او است. (مستدرک الوسائل ج ۳ ص۳۵۵)
اغلب انسان ها فکر می کنند چون گرفتارند از خدا دورند، ولی واقعیت آن است چون از خدا دورند گرفتارند.
مگر نشنیده اید که امام علی علیه السلام فرمودند: «مردم چیزی از امور دین خود را برای اصلاح امر دنیایشان(سود مادی)ترک نمی کنند، مگر آن که خداوند ، باب ضرری که به مراتب از آن سودِ ناچیز بیشتر است، بر آنان می گشاید.(شرح ابن ابی الحدید ج 18 ص ۲۶۸)
و این راهم بگم که در روایت آمده امام علی علیه السلام فرمودند : همسایه مسجد کسی است که صدای اذان را بشنود( بحار ج ۸۳ ص ۳۸) و در جای دیگر فرمودند : همسایه مسجد از هر طرف ۴۰ خانه است . مگر شما صدای اذان مرا نمی شنوید؟! و یا خانه شما از من خیلی دور هست؟!
و من چطور می توانم تمام حرف ها را در چند سطر بگویم؟!
با این که بعضی از شماها با من قهرید و بی میلی نشان میدهید، اما من هر لحظه انتظار دیدن شما را میکشم.
دلهاتان خوش باد و هر دو جهانتان آباد.


همسایه ی شما
مسجد


منبع : sajjad-m.blog.ir

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۷
م. هوشیار

مسجد

نامه یک مسجد

نظرات  (۲)

سلامی به شیرینی دلتون
واقعا سایتتون عالیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">