اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

امام گفت پوست از کله ات می کنم - عدم تأثیرپذیری امام

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ق.ظ

امام خمینی

یکی از روزنامه ها از قول یکی از فرزندان امام نوشته بود که ایشان (امام) در خانه به حرف ما گوش می داد. بله، این بحثش جداست. در غیر خانه هم در جاهایی که به اصول و مبانی برنمی گشت امام به سخنان دیگران اهمیت می داد، ولی در اصول و چارچوب ها ابداً تابع نظر کسی نبود. یک شب بعد از شهادت آقا مصطفی که به نظر ما حرکت مرموزی بود "یاسر عرفات" پیام تسلیتی فرستاده بود که آقای جلال الدین فارسی در بیروت ترجمه کرده و فرستاده بود. آقای سید عماد الدین هم که یک روحانی فلسطینی بود این متن را آورده بود. آن روز من در دفتر امام بودم و مترجم حرف های امام برای او شدم. مواقعی که امام سخنرانی می کردند ما می ماندیم منزل ایشان و متن را پیاده می کردیم که با تلفن برای انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و برای مبارزان در تهران بخوانیم. آن شب من و حاج احمد آقا و آقای دعایی و آقای املایی و آقای فردوسی پور نشستیم که اعلامیه یاسر عرفات را در تلفن بخوانیم که آن طرف بگیرند و چاپ کنند.

عرفات نوشته بود "فوت" فرزند گرامی تان را تسلیت می گویم.

جلال الدین فارسی هم عین همان فوت یا مرگ را ترجمه کرده است.

ما همگی معتقد بودیم که باید می نوشت "شهادت". بحث بین ما در گرفت. یکی از دوستان گفت بنویسیم شهادت. من و آقای فردوسی پور مخالفت کردیم. ما تعهد کرده بودیم که بدون اذن امام هیچ کاری نکنیم. آقای فردوسی پور گفت من می روم می پرسم. حاج احمد آقا هم بلند شد و رفت داخل. حدود ساعت ده شب بود. آقای فروسی پور رفت و گفت که متن این طور است و این آقایان نظرشان این است که شهید نوشته شود. امام فرمود: "نخیر حق ندارید یک کلمه هم پس و پیش کنید."

آقای فردوسی پور آمد و این را گفت. احمد آقا که تازه و بعد از شهادت آقا مصطفی سه چهار ماهی می‌شد که به نجف  آمده بود و شاید هنوز با اخلاق و شیوه انقلابی امام آشنایی نداشت پیش امام رفته بود. وقتی آمد دیدیم رنگ به چهره ندارد و چشم هایش داشت از حدقه در می آمد. سرخ شده و دارد می‌لرزد. بعد چمباتمه زد و نشست و گفت: «هرچه هست بنویسید». سوال شد چی شده؟ احمد آقا گفت: من داشتم می‌آمدم بیرون، امام به من گفت:" احمد! اگر یک کلمه از جملات مردم را پس و پیش کنی، پوست از کله ات می کنم."

 

حجت الاسلام محمد رضا ناصری، ماهنامه فرهنگی یادآور، سال اول شماره اول، خرداد 1387 ص44

احدی قدرت تأثیرگذاری بر امام را نداشت

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">