اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

لزوم بازخوانی کلام شهید مطهری درباره «قتال اهل بغی»

دکتر کامران باقری لنکرانی استاد تمام داشگاه علوم پزشکی شیراز، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور طی یادداشتی برای رجانیوز، نکاتی را درباره وقایع اخیر مجلس (اظهارات علی مطهری در مورد رفع حصر سران فتنه) مطرح کرده است که متن کامل آن را از نظر می گذرانید:

باقری لنکرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

 
کلام امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف همیشه نکاتی فراتر از زمان داشت و برای فرداهای انقلاب نشانه گذاری می کرد. آنجا که فرمود : «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد» ، کلامش راهبردی اساسی حاکم بر همه مواضع سیاسی و اجتماعی را تبیین می ساخت که محکی برای همه مدعیان خط امام تا ظهور را فرارو قرار می دهد که هر کس می تواند خود را و دیگران را با آن بسنجد.
 
یا آنجا که در مورد استاد مطهری رضوان الله تعالی علیه فرمود: 
 
خدای را شکر که آنچه از این استاد شهید باقی است با محتوای غنی خود مربی و معلم است ( صحیفه امام ج 14)
امام بنای تعارف نداشت و بلکه راه تعالی در مسیر اسلام ناب را به همگان نشان می داد. این است که رجوع به آثار شهید مطهری امروز هم برای همه مدعیان راهروی خط امام ضرورتی اساسی است.
 
استاد شهید آیت الله مطهری نیز در مقاله صلح امام حسن علیه السلام در کتاب سیرى در سیرهء ائمه اطهار علیهم السلام فرموده اند: 
 
"قتال اهل بغی مقصود این است: اگر در میان مسلمین جنگ داخلی در بگیرد و یک طایفه بخواهد نسبت به طایفه ی دیگر زور بگوید، اینجا وظیفه ی سایر مسلمین در درجه ی اول این است که میان اینها صلح برقرار کنند، میانجی بشوند، کوشش کنند که اینها با یکدیگر صلح کنند و اگر دیدند یک طرف سرکشی می کند و به هیچ وجه حاضر نیست صلح کند بر آنها واجب می شود که به نفع آن فئه ی مظلوم علیه آن فئه ی سرکش وارد جنگ بشوند. این نصّ آیه ی قرآن است: «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ اَلْمُؤْمِنِینَ اِقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی اَلْأُخْری فَقاتِلُوا اَلَّتِی تَبْغِی حَتّی تَفِی ءَ إِلی أَمْرِ اَللّهِ. (سوره حجرات)
قهراً یکی از مواردش آن جایی است که مردمی بر امام عادل زمان خودشان خروج کنند. چون او امام عادل و بحق است و این علیه او قیام کرده، فرض این است که حق با اوست نه با این، پس باید که لَه او و علیه این وارد جنگ شد."
 
این کلام روشن، مبین برخی از ابهاماتی است که این روزها جسته و گریخته و با اهداف پنهان و  آشکار بیان می شوند. گروهی در پی آنند تا انقلاب را با چالشی  جدید مواجهه سازند. برخی به جای رفع ناکار آمدی های عرصه های اجرایی با بهانه گیری از اقدامی مرحمت آمیر نظام و بیان اندکی از واقعیات دنبال انحراف اذهان از پیگیری وعده های انتخاباتی  هستند.
 
برخی به خیال بر سر زبان افتادن و کسب رای در انتخابات پیش رو،  قصه برادر حاتم طایی را تکرار می کنند و البته برخی دیگر نیز در چارچوب نقشه  اصلی نظام استکباری برای گسست اجتماعی در ایران اسلامی و آغاز دوری جدید از شکاف اجتماعی بسان پیاده نظام در تلاشند. مهم نیست که شما که باشید، همین که فرق بین اهل بغی را با منتقد ندانید هم خود راه را گم می کنید و هم دیگران را دچار ابهام می سازید. این کلام شهید مطهری امروز پیش روی ماست و برای امروز هم راهگشاست.
 
من اول بار با آقای دکتر علی مطهری در دهه هفتاد آشنا شدم. او را از مقالاتش در کیهان آن روزها  که  به هجوم فرهنگی می تاخت و برهنگی و نفوذ تفکرات التقاطی را هشدار می داد می شناختم. اولین دیدار حضوری  من با ایشان در سال 85 بود که بنده در کسوت خدمت، در حاشیه مراسم بزرگداشت استاد مطهری به محضر همسر این شهید بزرگ وار مشرف شدم و ایشان هم حضور داشتند و به من در خصوص وضعیت فرهنگی بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی تذکراتی دادند. امروز نمی دانم چرا دغدغه های ایشان با مسیری که پدر بزرگوارشان با خون خود نشانه گذاری کرده اند متفاوت است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">