اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

بازخوانی نامه رهبر انقلاب به حسن روحانی و پاسخ رئیس جمهور

وقتی نامه‌ها سخن از نیت‌ها و اعمال می‌گویند/ روحانی 30 مهر 1394: برچیده شدن تمام تحریم‌ها به عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی آمریکا و اروپا منتشر شده است!

تلاش برای فرار از مسئولیت تصویب و اجرای آنچه به اصرار دولت "برجام" نامیده می‌شود پس از سخنرانی 16 آذر ریاست محترم جمهور در دانشگاه تهران به یکی از موضوعات بحث بر انگیز روزهای اخیر تبدیل شده که نگاه دوباره به برخی اسناد منتشر شده در این خصوص روشنگر ابعاد جالبی از این موضوع خواهد بود.

مسلماً مقام معظم رهبری اوامر، راهنمایی‌ها و نظرات دلسوزانه خود را از هیچ یک دولتمردان و روسای جمهور دریغ ننموده و نخواهند نمود اما نحو ه برخورد دولت آقای روحانی با این نظرات و راهنمایی‌هایی دلسوزانه حقیقتاً تامل برانگیز بوده است. یک سال پیش در اولین بند از نامه چهارشنبه 29 مهر ماه 1394 مقام معظم رهبری به ریاست محترم جمهور در خصوص پیش شرط‌ها و  الزامات ضروری اجرایی شدن برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به ریاست محترم جمهور یادآوری شده بود:

 

مقام معظم رهبری در 29/7/1394:

از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.

ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیتهای برجام را متوقّف کند.

 

جالب این که در کمتر از 24 ساعت پاسخ پنجشنبه 30 مهر ماه 1394 ریاست محترم جمهور به بخش فوق از نامه  مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

 

ریاست محترم جمهور در 30/7/1394:

تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، تجاری و مالی بین‌المللی و یا یک ‌جانبه‌ای که توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار شده بود، رفع گردیدند!!! ساختار تحریم‌ها و فضای روانی جهانی که هر گونه تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه و در برخی موارد غیرممکن ساخته و بار گران و طاقت‌فرسایی بر دوش اقتصاد کشور و معیشت مردم تحمیل کرده بود، از هم پاشید!!!

در تاریخ 26 مهر ماه 1394 یعنی روز تصویب، رئیس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا به ‌صورت کتبی و رسمی برچیده شدن تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ظالمانه و غیرقانونی خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام نموده و آن ‌را به‌ عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی خود منتشر کردند!!!

 

 

متن کامل نامه ها در رجانیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">