اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

نداشتن زندگی لوکس فقر است!!

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۱ ق.ظ

نقدی بر فرهنگ سازی غربی در صدا و سیما

افسران - نقدی بر فرهنگ سازی غربی در صدا و سیما

نقد و تحلیل آگهی های بازرگانی صدا و سیما
مردی خوش تیپ و خوش چهره از ماشین زیبایش پیاده و وارد خانه می شود، خانه ای بزرگ، لوکس، زیبا و مجلل، سپس دو بچه ی ناز و زیبا به سمتش می آیند و او را در آغوش می کشند بعد دوربین مادر خانواده را نشان می دهد که درحال آشپزی در یک آشپزخانه بسیار مدرن با فلان روغن است، بعد دوربین روی آن روغن زوم می کند و گوینده خوش صدای تبلیغ نام آن روغن را میگوید و تبلیغ به اتمام میرسد.

این الگوی تبلیغ نه فقط برای روغن بلکه مخصوص بسیاری دیگر از محصولات تجاری است...یعنی ابتدا یک زندگی آرمانی و لوکس ترسیم می شود سپس آن محصول موردنظر در آن زندگی آرمانی گنجانده می شود و بدین ترتیب یکی از اجزای آن زندگی آرمانی تلقی می شود
این روش تبلیغ از نظر تجاری کاملا قابل توجیه است اما از نظر اخلاقی و تاثیراتی که بر جامعه میگذارد به شدت دارای ایراد است.
چنین تبلیغاتی به قدری تکرار می شوند که در ذهن مردم چنین تلقی میشود که یک زندگی معمولی چیزی است که در تبلیغات دیده میشود و داشتن خانه ی لوکس و مدرن و مجلل و ماشین تبدیل به یک عرف و قانون می شود به گونه ای که همه فکر می کنند نداشتن آن فقر محسوب میشود در حالی که عملا درصد ناچیزی از مردم قادر به فراهم کردن چنین امکاناتی در زندگی خود هستند و وقتی چنین امکانات مجلل و لوکسی امکاناتی معمولی و ضروری تلقی بشوند این ازدواج جوانان است که بیش از هر چیز لطمه میخورد...دخترانی که توقع آن ها بسیار بالا رفته است و پسرانی که قادر به فراهم کردن چنین زندگی تجملاتی نخواهند بود.
اما راه حل چیست؟ تا زمانی که پخش چنین تبلیغاتی برای صدا و سیما و محصولات تجاری دارای منافع دوطرفه است نمی توان از قطع پخش این سبک تبلیغات سخنی به میان آورد اما میتوان با پخش برنامه هایی دیگری در راستای نشان دادن سبک درست زندگی از عواقب احتمالی این گونه تبلیغات جلوگیری کرد.


پارسا پرویزی - شبکه اجتماعی افسران

نظرات  (۱)

احسنت، نکته ی قابل تاملی بود
اما نکته آخر، این تبلیغات منفعت دو طرفه ندارد
شبکه های تلویزیون ایران دولتی هستند به لطف دولت مردان شبکه های خصوصی ممنوع هستند، پس شبکه ی به اصطلاح ملی باید ب فکر ملت باشد! منفعت رسانه خود خوانده ی ملی باید منفعت ملت باشد نه خزانه ی دولت یا هر جایی که پول ها خرج می شوند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">