اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

انتقادات صریح از رئیس جمهور در روز دانشجو

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶ ب.ظ

رئیس جمهور خوبی نبودید، چون انقلابی نبودید! انقلابی نبودید، چون به مذاکره با آمریکا خوشبین بودید! چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجیح دادید! و چون جنجال‌های رسانه‌ای را بر حل مشکلات مردم تقدم دادید! آری! انقلابی نبودید و از همین رو، کشور را با خسارات سنگین و گسترده مواجه ساختید.

گروه سیاسی - رجانیوز: مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، جمعی از مسئولان آموزش عالی کشور و همچنین نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌ها در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش رجانیوز، امین اقرلو، نماینده بسیج دانشجویی، صادق آقاجری نماینده دفتر تحکیم وحدت، علیرضا فقیر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، پیام مرادی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، حسین اخگرپور نماینده جامعه اسلامی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان امروز در حضور رئیس جمهور سخنرانی کردند که انتقادات صریح و بی سابقه ای را از عملکرد دولت به عمل آوردند.

 

مسئولان روابط عمومی و تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور در این مراسم از ورود خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های مستقل و غیردولتی به برنامه سخنرانی روحانی جلوگیری کردند.
 
 
برجام حکایت پادشاه عریانی شد که کسی جرات بیان واقعیت‌هایش را نداشت/ امیدوارانه پیگیر اصلاح رفتار شما و دولت متبوعتان نیستیم/شما رئیس جمهور خوبی نبودید
 
امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران که با حضور حسن روحانی برگزار شد بیان داشت: حضور شما را در دانشگاه تهران خوش‌آمد می‌گویم. نزدیک به سه سال قبل نیز همینجا میزبان شما بودیم.
 
آن روز از بیم‌ها و امیدهایمان با شما سخن گفتیم، امید به دلبستگی جنابعالی به مکتب امام راحل، اعتقادتان به قانون و ایستادگی‌تان در برابر قانون شکنان همان موقع بود که نسبت به وابستگی کامل دولتتان به دیپلماسی هشدار دادیم و از بی توجهی به توان داخلی ابراز نگرانی کردیم.
 
آن روز اما از خزانه خالی شکوه کردید و البته نقد دولت و دولت‌مردان را نعمت بزرگی دانستید که باید در برابر آن با کمال تواضع، سر فرود آورد!
 
امروز شرایط تغییر کرده است! دیگر نه ما دانشجویانی هستیم که چشم امید به آینده‌ای موهوم دوخته باشیم و نه شما آن نوسفری که قرار است پای در راهی دراز بگذارد. امروز ما و شما از راه رفته با یکدیگر سخن می‌گوییم.
 
از سه سال گره زدن همه چیز به تحریم‌ها از آب خوردن تا آب و هوای شهرهای کشور؛ از بی‌سواد، بی‌شناسنامه، تندرو، افراطی و عصر هجری خواندن منتقدان، از وعده خروج از رکود و جذب سرمایه خارجی و در عوض ریختن سرمایه ملت به پای طیاره‌هایی که صرفا برای پرواز به لندن و برلین و پاریس بکار می‌آیند.
 
از سه سال فرافکنی و نسبت دادن همه ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها به منتقدان و دولت‌های پیشین، از سه سال فرار دولت‌مردان از حضور در اجتماعات دانشگاهیان و در عوض برخوردهای گازانبری با انتقادات نخبگان دانشگاهی، از سپردن حتی پذیرایی قطارها به شرکت‌های خارجی، از براه انداختن جنجال‌های رسانه‌ای گاه و بیگاه تا سکوت مرگبار در قبال خون 47 هموطن کشته شده در حادثه قطار و چندین شهید مظلوم حادثه حله .
 
اماجرا زمانی آغاز شد که هر چه داشتید و نداشتید را در سبد مذاکره گذاشتید، درست در همین مدت، نقدینگی در کشور افزایش یافت و همزمان هزینه‌های دولتی به 2.5 برابر آغاز دولت یازدهم رسید، خام‌فروشی شدت یافت و قراردادی جدید نفتی با پنهان‌کاری و قلدری ژنرال نفتی دولت شما در روند معاملات حوزه انرژی حقنه شد.
 
 
اجرای ناقص و غلط طرح موسوم به سلامت موجب تحمیل هزینه‌هایی گزاف بر کشور و تعمیق نابرابری اجتماعی در جامعه شد،توافق حاصل شد!
 
در داخل قلب راکتور سیمان ریختید، چرخ سانتریفیوژها را متوقف کردید و منتظر ماندید تا بیگانگان چرخ زندگی مردم ایران را بچرخانند! چرا؟ چون باید توافق حاصل می‌شد، چون شما تمام حیثیت دولتتان را در قمار برجام نهاده بودید.
 
از آن روز بود که دستاوردهای نداشته‌ برجام را به رخ مردم کشاندید. برجام، شد حکایت پادشاه عریانی که کسی جرات بیان واقعیتهایش را نداشت! همه باید شکر نعمت می‌کردند! و لابد انتظار داشتید خداوند را شکر کنیم که در پاییز دولت تدبیر و امید هم باغ برجام، سیب و گلابی می‌داد!
 
سخن بسیار است و مجال اندک، پس تعارف را کنار بگذاریم؛ امروز دیگر مانند سه سال قبل، امیدوارانه پیگیر اصلاح رفتار شما و دولت متبوعتان نیستیم، بلکه دغدغه‌ی امروز ما، ثبت تجارب تلخ و شیرین دوران حاکمیت دولت شیخ حسن روحانی است و ملتی که باید تجارب خویش را مایه عبرت قرار دهد.
 
شما رئیس جمهور خوبی نبودید! رئیس جمهور خوبی نبودید، چون انقلابی نبودید! انقلابی نبودید، چون به مذاکره با آمریکا خوشبین بودید! چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجیح دادید! و چون جنجال‌های رسانه‌ای را بر حل مشکلات مردم تقدم دادید! آری! انقلابی نبودید و از همین رو، کشور را با خسارات سنگین و گسترده مواجه ساختید.
 
همان طور که سه سال پیش گفتیم، تا زمانی که رئیس جمهور قانونی کشور هستید، مورد حمایت بسیج دانشجویی نیز هستید! اما اجازه دهید صادقانه، نه از باب نصیحت که بعنوان وصیت، شما را توصیه کنیم که از این پس بیشتر به آخرت خویش مشغول باشید! سودای ریاست دولت دوازدهم را از سر خارج کنید و از چند ماهِ پایانی مسئولیت خویش برای جبران مافات حداکثر استفاده را بنمایید.

 

خوی اشرافی‌گری دلیل خنده‌های ذلیلانه در برابر دشمن است/ بحران بی‌اعتمادی فراگیر مردم نسبت به دولت

 

صادق آقاجری نماینده دفتر تحکیم وحدت سخنرانی خود را با صحبت‌های پیشین رئیس جمهور آغاز کرد و با بیان صحبت روحانی مبنی بر اینکه امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است، امروز شعار مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر، راه حرکت مارا روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر کرده است، گفت: آقای روحانی چقدر تغییر کرده‌اید؟!

 

 

 

جناب آقای رئیس جمهور! از روزی که شما سکان‌دار دولت جمهوری اسلامی ایران شدید تمام هم و غم شما بحث سیاست خارجه و به طور خاص رابطه با آمریکا بوده است، امروز می‌بینیم که بعد از گذشت 11 صد روز از عمر دولت تدبیر و امید در داخل کشور وضع رکود و بیکاری کمر مردم را شکسته و تنها دستاورد این دولت در سیاست خارجی بوده است و آن هم قراردادی به نام برجام! و اما برجام و ما ادراک ماالبرجام!

 

جناب آقای روحانی! ما برجام را تنها متنی نامتوازن که پر از حفره‌های حقوقی و امنیتی که به ضرر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران یا قراردادی که نابود کننده صنعت هسته‌ای است، نمی‌دانیم، که اینها همه هست و این همه نیست. ما برجام را اولین قدمی که انقلابیون پشیمان و خسته برای استحاله انقلاب اسلامی در نظام سلطه جهانی برداشته‌اند، می‌دانیم.

 

جناب آقای رئیس جمهور! شما قصد داشتید با برجام گام بزرگی را در راستای تحقق رؤیای پوچ ژاپن و آلمان اسلامی بردارید، اما ما به شما اعلام می‌کنیم با وادادگی در مقابل مستکبران و امضای قراردادهایی نظیر برجام نه تنها به این هدف کوچک دست پیدا نمی‌کنید، بلکه در بهترین حالت ما را تبدیل به کشوری بی اراده و ذلیل مانند عربستان در مقابل آمریکا می‌کنید.

 

آقای رئیس جمهور! این اقدامات شما در زمینه سیاست خارجه باعث بی اعتمادی نخبگان سیاسی کشور به شما شده است.

 

جناب آقای روحانی! ما دلیل این همه ضعف در مقابل استکبار و خنده‌های ذلیلانه در مقابل دشمنان خونیِ مظلومان عالم را می‌دانیم، چرا که امام روح‌الله(ره) نزدیک به 4 دهه قبل برای همه فرزندان مکتبی خود در طول تاریخ راه شناخت کسانی که در مقابل بیگانگان سر خم می‌کنند را مشخص کرده است.

 

امام روح الله(ره) فرمودند روزی که مسئولان اشرافی شوند و خوی اشرافی پیدا کنند به درد مردم نمی‌رسند و در مقابل سفارتخانه‌های اجنبی سر خم می‌کنند؛ آقای روحانی! این درد را ما مردم به کجا ببریم؟ که سخنگوی محترم دولت شما آقای نوبخت! فردی را که حقوق نجومی 40 تا 50 میلیونی دریافت کرده را از ذخایر نظام می‌داند؟

 

آری جناب آقای روحانی وقتی اشرافیت نهادینه شود باید هم صاحبان حقوق‌های نجومی ذخایر نظام نامیده شوند، آقای روحانی بزرگترین چالش روزهای پایانی این دولت، بحران بی‌اعتمادی فراگیر مردم نسبت به شما و دولت شما به سبب وعده‌های عمل نشده شماست.

 

سیب و گلابی درختان باغ برجام آفت زده شده است/ آقای رئیس جمهور کلیدتان را اشتباه چرخانده‌اید

 

حسین اخگرپور نماینده جامعه اسلامی دانشجویان، سخنرانی خود را با سخنی از شهید بهشتی آغاز کرد و به نقل از شهید بهشتی گفت: من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیج می‌دهم.

 

جناب آقای روحانی! امروز می‌خواهم به عنوان فرزندی از فرزندان همین معلمان، کارگران، معدنچیان، رانندگان و لبو فروشان میهنم که دارای شناسنامه و کارت دانشجویی هستند، با شما سخن بگویم. آقای رئیس جمهور شاید بهتر باشد همین اول ماجرا از دغدغه مردمی بگویم که وقتی اخبار را مشاهده می‌کنند از خود می‌پرسند چه تفاوتی بین آنهایی که پای این انقلاب با 700 هزار تومان حقوق ایستاده‌اند با صاحبان فیش‌های نجومی وجود دارد در حالی که دزد بیت المال را ذخیره انقلاب نامیده و پرداخت یارانه را مصیبت عظمی می‌دانند.

 

ریاست قوه مجریه! اگر این دزدی‌ها از بیت المال و دست درازی‌ها به صندوق‌های ذخیره ملت نبود شاید و تکرار می‌کنم شاید پول آن صرف مداوای ریز علی خواجوی می‌شد که باز پیراهن خود را آتش زده و قطاری که روی ریل بی تدبیری در حال حرکت بود را متوقف سازد، تا چند نفر انسان بی گناه کشته نشده و پیکر سوخته‌شان تشییع نمی‌شد، راستی شنیده‌اید آقای وزیر هم گفته‌اند که مسافران قطار بیمه هستند و جای هیچ نگرانی نیست؟ جناب روحانی می‌شود ما به مردم بگوییم پول بیمه را به شما بازگردانند، ولی شما یک عذر خواهی خشک و خالی از آنها بکنید؟

 

آقای روحانی کاش با مردم مثل خانواده‌تان برخورد می‌کردید آن وقت به جای بیمه قطار، توجیه شلاق کارگران و صف سبد کالا، اشک شرمساری از چشمانتان سرازیر می‌شد.

 

حال از اینها گذشته، شاید بهتر باشد از برجام بگوییم که هر چقدر ما درباره آن خون دل خوردیم ولی همچنان به این قضیه پافشاری شد تا اینکه دشمنان خبیث این نظام با تمدید تحریم‌های داماتو عملا آن را نقض کرده، ولی ما همچنان منتظریم که قهرمانان دیپلماسی بیایند و مسئله را آشکارتر سازند. البته شما اخیراً گفتید که این تحریم‌ها اثر نخواهد داشت و صد البته ما زودتر از شما گفتیم که هیچ تحریمی هیچ اثری ندارد صادقانه بگویم در این بحبوحه دنبال ایمیل‌تان می‌گشتیم که به شما فشار ایمیلی بیاوریم و اعلام کنیم که سیب و گلابی درختان باغ برجام آفت زده شده است.

 

با این حال فکر می‌کنم دولت یازدهم اکنون به خانه اولی بازگشته که هیچ مهره‌ای برای بازی ندارد، به نظرم اکنون هر دو متفق‌القولیم که عاشورا درس مقاومت و ایستادگی بود، نه مذاکره.

 

بین خودمان بماند این داستان برجام بسیار شبیه داستان‌های قاجار بود.

 

آقای روحانی! یادتان هست که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد مردم؟ اما ببینید! امروز قلب راکتور اراک را سیمان گرفته و چرخ‌های سانترفیوژهای نطنز و فردو مانند چرخ اقتصاد از کار افتاده است. آقای رئیس جمهور! شاید بهتر باشد نگاهی به کلیدتان بیاندازید فکر می‌کنم آن را اشتباه چرخانده‌اید.

 

به قول خودتان ملاک تورم جیب مردم است ولی وضعیت جیب‌های ملت شعارهای شما را تأیید نمی‌کند، به نظرم تا به حال از سر کوچه‌تان خرید نکرده‌اید تا معیار تورم را شخصاً بسنجید.

 

خلاصه اینکه حرف برای گفتن زیاد است، اما بهتر است بدانید که آقای روحانی! سه ماه دیگر نه سال 92 است، نه سال 93، نه سال 94 و نه 95 بلکه  سال 96 است، شاید دیگر رئیس جمهور نباشید!

 

از شما می‌خواهیم این چند ماه ستاد انتخاباتی پاستور را تعطیل کرده و در برابر دوربین صدا و سیما بنشینید و از ملت شریف ایران عذرخواهی کنید تا حلالتان کنند، آقای روحانی به عنوان یک دانشجو می گویم خواستید بازی کنید، اما قاعده را بلد نبودید، به مردم بگویید نتیجه این بازی جفت پوچ بود؛ جفت پوچ.

 
دولت در فساد اقتصادی رکوردشکنی کرد/ به خاطر آنچه وعده دادید از ملت عذرخواهی کنید
 

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم 16 آذر که به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصریح کرد: پاییز آخر دولت یازدهم است و طبیعتا مجالی برای طرح موضوعات تازه فراهم نیست، چرا که انبوهی از وعده های عمل نشده و شعار های بر زمین مانده جنابتان هنوز در گوش مردم است و این روزها مردم از خود سوال می کنند، سرنوشت تدبیری که وعده داده شده بود چه شد؟

 

سه سال از بهترین سال هایی که می‌توانستید برای حل مشکلات کشور تلاش کنید، با تمام توان برای انعقاد قراردادی صرف کردید، که اکنون مانند آب خوردن نقض شده است. همان آب خوردنی که آن را هم به رفع تحریم ها گره زده بودید.

 

برجام جوان‌مرگ شد و ما به خاطر هزینه های سنگین و غیر قابل بازگشتی تحمیل شده بر ملت ایران، از نقض این معاهده ناراحتیم، اما آنچه بیشتر مایه ناراحتی است؛ سیاست شخص شما در پیوند زدن همه ی موضوعات به مذاکرات هسته ای بود.

 

شما بر آن بودید تا با دستور و بخشنامه برجام را آفتابی تابان و موهبت الهی توصیف کنید. دستور دادید برجام در مدارس تدریس شود! به نماد انرژی هسته ای پشت اسکناس پنج هزار تومانی هم رحم نکردید،

 

غافل از اینکه کارآمدی برجام به اینها نبود. به جیب مردم بود، به سفره خانواده ها بود، به چرخیدن چرخ زندگی ملت بود، به ارج و آزمایش و 12هزار واحد تولیدی بود، که در دولت حضرت عالی تعطیل شد، آن هم به واسطه ی واردات افسارگسیخته و بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی از توپ بدمینتون تا سنگ قبر!

 

 

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: متاسفانه شواهد روشنی بر عادی شدن فساد در دولت حضرت عالی وجود دارد. مدیری که در دولت شما خائنانه ماهانه 57میلیون تومان دریافت می‌کرد، توسط سخنگوی دولت ذخیره نظام معرفی شد.

 

مردم نمی‌خواهد رئیس جمهور در مقام دفاع از مفسدان اقتصادی توجیه بتراشد و با تغییر ادبیات، دزدی 8000 میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان را، معوقه بانکی بنامد، در حالیکه می‌داند، هستند فرهنگیان، کارمندان و کارگرانی که با حقوق‌هایی ناچیز روزگار می گذارانند.

 

شب پرداخت یارانه 45500 تومانی برای دولتی مصیبت عظمی است که در فیش نجومی مدیرانش حق اوقات فراغت فرزندان وجود دارد. در کشوری که میلیون‌ها نفر از حداقل‌ها محروم اند، وزرای هزار میلیاردی شما با درد مردم بیگانه اند.

 

وزیری که تمام کارنامه اش در حوزه راه و مسکن با واژه آشنای تقریبا هیچ قابل توصیف است، با یادآوری بیمه بودن قربانیان حادثه ی قطار به زخم مردم نمک می پاشد.

 

وزیر دیگری که شما او را پدر صنعت خواندید الاحق و الانصاف به خوبی پدر صنعت را در آورده است. قرار بود صد روزه مشکلات مردم را حل کنید، قرار بود گشایش اقتصادی ایجاد شود، قرار بود در نخستین قدم بیکاری کاهش پیدا کند.

 

اما؛ دولت در فساد اقتصادی رکورد شکنی کرد، در ثبت بالاترین نرخ بیکاری پس از انقلاب رکورد شکست، در تعطیلی هزاران بنگاه تولیدی رکورد شکست، در واردات بنزین و سنگ پا هم رکورد شکست.

 

با این همه ریاست محترم جمهور، مانند شعارهای شب انتخابات 92 به جای اقدام و عمل هنوز هم در مقام مطالبه و انتقاد و اعتراض از مسائل و مشکلات بر می‌آیند. گویا این مردم هستند، که باید شرمسار کاستی ها و نواقص باشند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است که نظام اسلامی با بیشترین انعطاف به استقبال ایده‌های دولت برای رفع مشکلات کشور رفت و هر آنچه که برای عمل به وعده های خود نیاز داشتید در اختیار شما قرار داد.

 

به راحتی مذاکره کردید و آنچه می‌خواستید خیلی سریع در داخل مورد تصویب قرار گرفت، حتی از بعضی خط قرمزها عبور کردید، با این وجود در حل مشکلات اساسی کشور ناتوان بودید.

 

بدانید که قطار ناکارآمدی دولت با صدقه حکومتی به ریل باز نخواهد گشت. اکنون که دیگر فاتحه برجام را خوانده‌اند در این فرصت باقی مانده، برای حل مشکلات واقعی مردم فکری بیاندیشید با مردم روراست باشید و به خاطر آنچه وعده دادید و عملی نشد از این ملت شریف عذرخواهی کنید.

 

قرار بود صدای ترک برداشتن دیوارهای تحریم اقتصادی را بشنویم نه عربده کشی مکرر مستکبران غربی

 

علیرضا فقیر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: سلام آقای رئیس‌جمهور! خدای را شاکریم که این برنامه با مهندسی مدیران دانشگاهی‌تان به جنگ شادی و استندآپ کمدی تبدیل نشد تا آئین‌های روز دانشجو بیش از این مایه شرمساری شما نباشد. اما چرا از حاشیه نشین‌های فراموش شده کارگران غریب، کامیون‌داران بی‌تریبون، کارتن‌خواب‌های بی‌پناه، قربانیان فقر و فساد و تبعیض و در یک کلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساری نمی‌کنید؟

 

صبر بفرمایید آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهید، هر چند اگر بدانیم با ورود ما به جهنم صاحبان فیش‌های نجومی ذخایر زیاده‌خوار نظام، غارتگران صندوق فرهنگیان و اصحاب زر و زور و تزویر نیز با ما به جهنم خواهند آمد آتش جهنم را هم به جان می‌خریم.

 

 

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور! ما از یک راه طی شده با شما سخن می‌گوییم، راه اعتماد و تکیه بر توان داخل، راه شهریاری‌ها، راه طهرانی‌‌مقدم‌ها، راهی که خیلی زود خسته و پشیمان از آن برگشتید، می‌دانید چه زمانی؟ از آن روز که طبل پایان انقلابی‌گری را به بهانه بازگشت به عقلانیت زدید و کوشیدید انقلابی‌گری را بر خلاف باورهای پیشین خود افراطی‌گری بنامید.

 

میوه این حرکت شتابان به سمت غرب را در برجام بی‌ثمرتان دیدیم، تا جایی که یادمان است قرار بود صدای ترک برداشتن دیوارهای تحریم اقتصادی را بشنویم نه عربده کشی مکرر مستکبران غربی را.

 

شما برای دلبری از فرنگی‌های پررو حتی فتیله حمایت از مظلومان امیدوار به انقلاب اسلامی را هم در سراسر جهان پایین کشیدید. اما آنچه به دست آوردیم چه بود؟ به قول خزانه‌دارتان تقریبا هیچ.

 

آقای روحانی! در این سه سال و نیم می‌شد به جای مزخرف نامیدن مسکن مهر، بر وعده‌هایتان پایبند می‌ماندید و یک میلیون خانوار چشم انتظار مسکن مهر را خانه‌دار می‌کردید؛ می‌شد به جای تزریق پول‌های کلان به جیب بعضی پزشکان کاسب‌کار به هشدارهای کارشناسان نظام سلامت گوش می‌دادید و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستید.

 

می‌شد به جای اعتماد به شرکت‌های بدعهد خارجی و برخورد گازانبری با دانشجویان معترض به قراردادهای آی‌پی‌سی در برابر وزارت نفت به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کردید؛ می‌شد به جای حذف طرح‌هایی همچون شبنم، کارت سوخت و ایران کد به وعده‌هایتان عمل می‌کردید و به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور روی می‌آوردید.

 

جناب آقای رئیس‌جمهور! لازمه مقابله با فساد، سیستمی شفاف اطلاعات است نه همایش‌های کلیشه‌ای، راه مقابله با فساد سیستمی آن است که حسن روحانی علی لاریجانی و صادق آملی‌لاریجانی به جای شعار، شفافیت را از خودشان آغاز کنند. لیست اموال و دارایی‌هایتان را به افکار عمومی اعلام کنید، به جای ابلاغیه‌های نمایشی، فیش حقوقی‌تان را منتشر کنید. دانستن حق مردم است.

 

نگاه‌های تبعیض‌آمیز و جناحی در مقوله مبارزه با فساد، سبک زندگی اشرافی مسئولان ویژه‌خواری و آقازاده پروری زمینه‌ساز انحراف از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی شده است.

 

آقای رئیس‌جمهور! شما با شعار امید بر کرسی قدرت نشستید اما کورسوهای امید را هم خاموش کردید. رکود و تعطیلی صنایع و شرمندگی نان آوران خانواده‌ها را می‌بینید؟ نمی‌بینید؛ از سونامی آسیب‌های اجتماعی خبر دارید؟ ندارید؛ از اعتیاد گسترده نوجوانان و جوانان از طوفان سهمگین طلاق اطلاع دارید؟ ندارید.

 

آقای رئیس‌جمهور! ما ریشه این به هم ریختگی را در یک چیز می‌دانیم. در عقب ماندن خواص از آرمان‌های حضرت روح‌الله، ما به پشتوانه این مکتب عزت و سربلندی را زیستیم. از امام خامنه‌ای آموختیم دل به نقطه‌های خیالی نبندیم و از امام خمینی آموختیم که کدخدا و هم پیاله‌هایش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. باید به راه امام خمینی و خلف صالح او برگردیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">