اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

باید دعا یا اسم مخصوص خودتان را پیدا کنید

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ق.ظ

باید دعا یا اسم مخصوص خودتان را پیدا کنید

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: بعضی از دعاها یا اسما مال خود انسان است و همراه اوست. باید آن را پیدا کرد. بعضی را می‌بینیم از بچگی «لا حول ولا قوه الا بالله» به ذهنشان آمده است. اگر خلقش تنگ شود یا حالش به جا آید این ذکر را می‌گوید.

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: بعضی از دعاها یا اسما مال خود انسان است و همراه اوست. باید آن را پیدا کرد. بعضی را می‌بینیم از بچگی «لا حول ولا قوه الا بالله» به ذهنشان آمده است. اگر خلقش تنگ شود یا حالش به جا آید این ذکر را می‌گوید. یکی «سبحان الله» می‌گوید و دیگری «الحمدالله». یکی شکر می‌کند و دیگری استغفار.


اینها مال خود شماست. خدا به شما داده است و این خیلی قیمتی است. ان شاء الله یک روز خودتان را پیدا می‌کنید و مصداق همان ذکر می‌شوید. یک وقت می‌گوییم: «یا غفّار» و یک وقت خودمان می‌بخشیم. مصداق، بالاتر است. یا غفّار به من رسید و خودم هم بخشنده شدم.


اول گفتم: «یا غفّار»، کم کم دیدم شب و نیمه شب خدا دستی به سرم کشید و حالم بهتر شد. قوّت قلبم زیادتر شد. می‌توانم با او بنشینم و صحبت کنم. در وقت گرفتاری رضایتم بیش‌تر شد. غفار آمد و مرا گرفت. الان خودم ریخت و پاش می‌کنم. هر کس به من ظلم کرده است، آبرویم را ریخته است، او را می‌بخشم.


«یا من اظهر الجمیل» وقتی آفتاب بزند، تاریکی‌ها کنار می رود جمیل و جمال و جمال آفرین که آمد تاریکی‌ها کنار می‌‌رود. «سَتَرَ القَبیحَ» ؛ تاریکی‌ها رفت چون جمال آمد. چه این که جمال را ببینی یا جمال در خودت بیاید و خودش اخلاق باشی. کسی که قبیح را می‌پوشاند نامه را رسیدگی نمی کند، می‌بخشد.


همه این‌ها در «یا من اظهر الجمیل» هست. «یا عظیم العفو» خدایا چه کردی؟ گمان می‌کردم جمال آوردی، بعد دیدم کمال هم هست. این تعبیر «اظهر الجمیل» را در قلبت وارد کن تا لذت آن را ببری.


«انا اعطیناک الکوثر»(1) فاطمه زهرا(س) است. هرچه «لیل» در قرآن آمده است فاطمه زهرا(س) است. پیغمبر خدا هر روز سینه‌اش را می‌بوسید. صبح و عصر او را می‌بویید. این به خاطر این نبود که زهرا(س) فرزند اوست. چون کلام و رفتار پیامبر همه وحی و نور است. همه از جانب خداست. ان شاء الله خود را بیابید، مومن باشید و با خدای خود معامله کنید که افعال و کردار شما همه به او می‌خورد.

1- سوره کوثر، آیه 1.
کتاب طوبی محبت – ص 121

تسنیم

 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸
م. هوشیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">