اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

امام خمینی

اخلاق در راس برنامه های تحصیلی

آنقدری که اسلام، از زبان و قلم اشخاصی که تعهد به اسلام‏‎ ‎‏نداشته اند و انحراف داشته اند کشور ما صدمه دیده است از توپ‏‎ ‎‏تانک و از محمدرضا و پدرش صدمه ندیده است. صدمۀ اینها‏‎ ‎‏صدمۀ روحی است. صدمۀ روحی بالاتر از صدمات جسمی‏‎ ‎‏است. چنانچه عالِم مهذب نباشد، ولو اینکه عالِم به احکام اسلام‏‎ ‎‏باشد، ولو اینکه عالِم به توحید باشد اگر مهذب نباشد، برای‏‎ ‎‏خودش و برای کشورش و برای ملتش و برای اسلام ضرر دارد که‏‎ ‎‏نفع ندارد. اگر بخواهید خدمتگزار اسلام باشید، خدمتگزار ملت‏‎ ‎‏اسلامی باشید، و اسیر در دست ابر قدرتها و آنها که پیوند با ابر‏‎ ‎‏قدرتها دارند نباشید، باید دانشگاه و فیضیه و همۀ آنها که مربوط به‏‎ ‎‏دانشگاهند و همۀ آنها که مربوط به فیضیه هستند در راس‏‎ ‎‏برنامه های تحصیلی شان برنامۀ اخلاقی و برنامه های تهذیبی‏‎ ‎‏باشد؛ تا امثال مرحوم مطهری ـ رحمهُ الله ـ را به جامعه ‏‏[‏‏تقدیم‏‏]‏‎ ‎‏کند. و اگر خدای نخواسته بر خلاف باشد، آن وقت افرادِ مقابلِ این‏‎ ‎‏افراد را به جامعه می فرستد؛ و اینها جامعه را به فساد می کشند و‏ مردم را به اسارت.

امام خمینی -  10 اس‍ف‍ن‍د ‭1359

صحیفه امام خمینی - جلد 14

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">