اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

اذعان دوست و دشمن بر "ساده لوحی" منتظری

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ب.ظ

انتشار یک فایل صوتی از سخنان حسینعلی منتظری در سال 67 و اعتراض وی به سرکوب منافقین توسط جمهوری اسلامی، اگر چه حاوی ادعاها و اطلاعات به شدت غلط است اما بیش از هر چیز یادآور شخصیت "ساده" و تحت تاثیر او از اطرافیانش است.

نکته مهم در تحلیل شخصیت و رفتار منتظری در سطحی کلان (نه فقط در این مورد خاص) مد نظر قرار دادن شخصیت ساده اوست بگونه ای که جدا از تصریح امام خمینی در نامه معروف 6 فروردین 68 که خطاب به وی نوشت: "از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد." روایت کریم سنجابی از منتظری نیز جالب توجه است.

سنجابی از چهره های ارشد جبهه ملی و همراه مصدق است که پیش از انقلاب مدتی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و بعد انقلاب به عنوان وزیر خارجه دولت بازرگان انتخاب گردید و بعد استعفای دولت موقت به یک ضدانقلاب تمام عیار تبدیل شد و از ایران گریخت.

 وی در 21 اکتبر 1983 و در گفتگو با بخش تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد، پیرامون سوالی درباره منتظری می گوید: "بنده ایشان را آدم فوق العاده ساده و سطحی می دانم ... و تاکنون اغلب تظاهراتی که کرده نشان دهنده یک آخوند ساده لوح بوده است."

 تصریح بسیاری از چهره های سیاسی از امام خمینی (ره) تا طیف جبهه ملی به ساده لوحی منتظری به خوبی نشان دهنده این واقعیت تاریخی است که وی تا چه اندازه ساده و تحت تاثیر القاءات اطرافیان بوده و طنزی بالاتر از این نیست که امروز بعد از چند دهه از بیان اظهارات چنین فردی، جمهوری اسلامی و امام خمینی متهم شوند که چرا به برخورد با منافقین و عوامل کشتار هزاران ایرانی بی گناه اقدام کردند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۱
م. هوشیار

منتظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">