اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

شاید بر اساس سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان بتوان از همایش "دلولپسیم" به عنوان یک الگوی درست از تجمعات انتقادی دانشجویان نام برد.

 رهبر انقلاب در دیدار صمیمانه ­ی رمضانی خود با دانشجویان نکاتی را در رابطه با مدل درست تجمعات دانشجویان بیان کردند.

 

رهبر انقلاب در این دیدار در رابطه با لزوم حضور فیزیکی دانشجویان در صحنه های مختلف فرمودند:

 

" حضور جسمی -یا به قول شماها حضور فیزیکی- هم گاهی لازم است؛ اجتماعات لازم است، اجتماعات هیچ اشکالی ندارد، البتّه قانونی باشد. حالا یک وقت قانون یک جا ممکن است یک سخت‌گیری‌ای بکند، یک اشکالی داشته باشد، ایرادی ندارد؛ حالا بالاخره همیشه که همه‌چیز برطبق مراد انسان نیست؛ اجتماعات شما خوب است، اجتماع داشته باشید در مسائل مهم و به شیوه‌ی درست."

 

ایشان در ادامه به ذکر یک مدل درست از اجتماعات دانشجویی پرداختند و گفتند :

 

" اینکه مثلاً فرض کنید علیه برجام بروند جلوی مجلس شورای اسلامی اجتماع کنند، من فکر نمیکنم یک منطقی پشت سر این باشد؛ خب، حالا مگر نمایندگان مجلس چقدر فرصت دارند؟ اجتماعِ درست این است که شما یک سالنی اجاره کنید یا در اختیار بگیرید، پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر، ده هزار نفر دانشجو آنجا جمع بشوند، دو نفر سه نفر با مطالعه‌ی قبلی بروند آنجا به‌طور استدلالی حرف بزنند؛ این مهم است. این حرف، هم به گوش نماینده‌ی مجلس میرسد، هم به گوش نماینده‌ی دولت میرسد، هم به گوش نماینده‌ی رهبری میرسد؛ این‌جور اجتماعاتی مهم است. "

 

شاید بر این اساس بتوان از همایش "دلولپسیم" به عنوان یک الگوی درست از تجمعات انتقادی دانشجویان نام برد.

 

 

  همایشی که دوسال پیش با عنوان همایش "دلواپسیم" توسط تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان انقلابی که تحت عنوان کمیته صیانت از منافع ایران گرد هم جمع شده بودند برگزار شد و باعث جا افتادن کلیدواژه «دلواپسی» در ادبیات سیاسی کشور شد.

 

اتفاقی که در همایش دلواپسیم افتاد این بود که کارشناسانی خبره، که عمیقا بر فرآیند مذاکرات ورود و نظارت داشتند نکات و انتقادات خود نسبت به توافق نامه ی ژنو و مسیر مذاکرات را با استدلالاتی محکم  بیان کردند و تعداد زیادی از جوانان مومن و انقلابی نیز با حضور در این اجتماع به این نکات توجه کردند. نکاتی که اکنون پس از گذشت 2 سال از آن زمان و مشخص شدن واقعیات برجام درستی آن ها کاملا مشخص است.

 

 

این همایش بازتاب ممتد و گسترده ای چه در رسانه های داخلی و چه در رسانه های خارجی داشت و زمینه ای شد برای شکل گیری یک جریان منتقد اجتماعی در سطح کشور و همچنین انتشار کتابهایی همچون "گزارش ناخوانده" با موضوع بررسی تحریم های امریکا علیه ایران.

 

هرچند رسانه های حامی دولت حتی تحمل برگزاری یک همایش از طرف منتقدان را نداشتند و پس از آن تا مدت ها حملات تخریبی زیادی را با کلید واژه ی " دلواپسان " بر علیه منتقدان مذاکرات انجام دادند که هنوز نیز ادامه دارد. 

 

گروه سیاسی – رجانیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۵

نظرات  (۱)

چه حرکت جالبی!

کاش ادامه پیدا میکرد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">