اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

گرچه من را میتوانی زود از سر وا کنی
تا سحر این پا و آن پا میکنم در وا کنی

آمدم دیگر بمانم پس مرا بیرون نکن
مشت خاک آورده ام که کیسه‌ی زر وا کنی

اول مهمانی از تو خواهشی دارم فقط
می شود زنجیر را از پای نوکر وا کنی

من خودم رسوای این و آن شدم با معصیت
پیش چشم خلق لازم نیست دفتر وا کنی

افتضاحی که به بار آورده ام شد دردسر
اصلاً اینجا آمدم که از سرم شر وا کنی

واسطه چه بهتر از این نام زهرا هست که
آنقدر می‌کوبم این در را که آخر وا کنی

گریه از نان شبی که می‌خورم واجب‌تر است
کاشکی بر چشم خشکم نهر کوثر وا کنی

من گرفتاری خود را میبرم امشب نجف
تا گره‌های مرا با دست حیدر وا کنی

هرشبی که روزه ام وا می شود با یاحسین
می شود رویم حسابی صد برابر وا کنی

دست و پا کمتر بزن خیلی اذیت می شوم
می شود زیر لگد چشمی به خواهر وا کنی

بی حیا آهسته تر، آهسته‌تر خنجر بزن
کاشکی از گریه های مادرش پَروا کنی

 


اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
باید توبه کنی تا استغفار حضرت صاحب علیه السلام برای تو نتیجه داشته باشد.
بحث توبه و استغفار مانند دو برادر بیان شده ، همیشه در کنار هم هستند، مگر به بیان دیگری گفته شده باشد. استغفار در ماه رمضان و در رویت هلال ماه هم بیان شده و ماه استغفار و شهر التوبه است. عجیب است که هر که می‌خواهد امشب را بهتر درک کند باید قسمتی از جوشن کبیر را بخواند و همچنین وقتی دعای چهل و چهارم صحیفه را می‌خوانی متوجه بیانات زیبای امام سجاد علیه السلام در مناجات می‌شوی ، در آنجا هم بحث ماه توبه آمده است. خود استغفار یک عمل مستحبی است و در لغت هم به معنی طلب پوشش است، درخواست برای زمینه‌ی آمرزش، اما توبه واجب است و در لغت به معنای رجوع است، پشیمان شدن از گناه و برگشتن است. گاهی خدا برمی گردد می‌شود تواب. توبه یعنی برگشتن از آنچه که غیر خداست حالا چه معصیت باشد یا چیز دیگری. استغفار نوعی دعاست و حضرت صادق علیه السلام می‌فرمایند: جامع‌ترین دعاست. در حالی که توبه از موارد دعا به شمار نمی‌رود. استغفار وابسته به لفظ است اما توبه نیاز به لفظ خاصی ندارد. عرض کردیم الان در کارخانه‌ها جرم گیر درست می‌کنند برای پاک کردن چیزهایی که به راحتی پاک نمی‌شود، گاهی انسان هم یک گناهی کرده که جِرم شده و از جُرم هم گذشته این حتما جرم گیر می‌خواهد، با حضور در یک مجلس نمی‌شود برطرف کرد اما در یک ماه رمضان می‌شود. گاهی خطیئه است، ذنب است، اینها هرکدام یک شوینده دارد. بعد از الهی العفو که می‌گویی باید اقدامی هم داشته باشی اگر به دروغ بگویی انگار خودت را مسخره کرده ای لذا اول باید جرم‌ها پاک شود. یکی از وسایلی که بلای جان شده و نمی‌گذارد توبه کنی همین تلفن همراه است. هر شب استغفار کنید، هزار مرتبه سوره قدر وارد شده لااقل صد مرتبه را بخوانید سوره دخان صد مرتبه حداقل یک بار بخوانید اما اگر جرم از دلت کنده نشود باز کار مشکل می‌شود. توبه تنها از شخص تائب صورت می‌پذیرد و نیابتی نمی‌شود. اما در استغفار بحث نیابت وجود دارد، مانند زمانی که برادران یوسف به حضرت یعقوب علیه السلام گفتند برای ما استغفار کن "قَالُواْ یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا" . همه برای هم دعا می‌کنیم اما اگر مستجاب نمی‌شود مشکل از خودمان است. باید خودمان توبه کنیم تا دعای دیگران در حق ما مستجاب شود، امام زمان علیه السلام هم برای ما استغفار می‌کنند در روایت است هفتاد مرتبه صبح و هفتاد مرتبه شب ، ولی در سوره توبه خدا به پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرماید اگر برای این گنه کاران استغفار هم کنی نمی‌پذیرم . باید تو توبه کنی تا استغفار حضرت برای تو نتیجه داشته باشد. توبه مخصوص گناه است اما استغفار عام است ، هر زمان که غیر خدا را در زندگیت قرار دهی باید توبه کنی اما استغفار عام و یک طلب پوشش و برطرف ساختن چاله‌های زندگی است. گناه در زندگی چاله ایجاد می‌کند. پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرمایند: هر کس بسیار استغفار کند، خداوند تمام راه‌های بسته در زندگیش را برایش باز می‌کند و او را از تمام گرفتاری‌ها نجات می‌دهد و از جایی که گمان ندارد روزی او می‌رسد. (بحارالانوار، ج93، ص2782). باید بفهمیم "دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَی الْبَرِیَّةِ" معنایش این است که دائما فیوضات الهی می‌رسد، بزرگترین فیض الهی هم دعای امام زمان علیه السلام است و از همه مهمتر این که حضرت برای ما استغفار می‌کنند . اما اگر توبه کنی از همین شب اول نتیجه استغفار حضرت را متوجه می‌شوی و حالت عوض می‌شود، حالت نماز خواندنت عوض می‌شود، سیر کمالاتت عوض می‌شود . ان شاء الله که همه‌ی ما عوض شویم.

 

بیانات حاج منصور ارضی در شب اول ماه مبارک رمضان مورخ هجدهم خرداد ماه 1395 مسجد ارک تهران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">