اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

برجام را متخصصان ما نوشتند یا متخصصان امریکایی؟

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ب.ظ
 
چگونه برجام در اندیشکده های امریکایی نوشته و توسط مذاکره کنندگان ایرانی امضا شد

تطابق 95 درصدی برجام با پیشنهاد دو سال قبل اندیشکده گروه بحران!

گرچه متخصصان «توجیه» در وزارت خارجه احتمالا برای این پدیده نادر هم توضیحاتی خواهند داشت. احتمالا باز هم «اتفاقی» این اتفاق رخ داده است! اما حقیقت تغییر نخواهد کرد. برجام توافق مطلوب آمریکاییها بود که عینا (با ابسیلون تغییرات) از طرف متخصصان جناب روحانی مورد پذیرش واقع شد.

زینب سادات موسوی- رجانیوز: رئیس جمهور چندی قبل مدعی شد که استفاده ایشان از بهترین متخصصان کشور در مذاکرات باعث به نتیجه رسیدن برجام شده است[1]. از تمرکز بر کلمه متخصص و شرح احوال متخصصان مورد ادعا میگذریم. از ارزیابی برجام هم میگذریم. دیگر تقریبا همه فهمیده اند و بقیه هم با گذشت زمان متوجه خواهند شد که چه دادیم و چه گرفتیم. فعلا همین ابتدای کار مشخص شد اظهارات جناب ظریف در عدم تناقض قطعنامه 2231 با موشکهای بالستیک ایران، صحت ندارد. همچنین علی رغم لاپوشیهای دولت، هیچ گشایش موثری در روابط بانکی ایجاد نشده و حتی منابع ایران در کشور عمان و هند قابل وصول نیست (اگر مذاکره کنندگان ایرانی تمایل دارند در مورد وضعیت مطالبات 5 میلیارد دلاری از عمان نظر دهد). زمان بقیه مسائل را هم مشخص خواهد کرد.

 

اما برای توجه به عمق تلاش صورت گرفته در جهت طراحی برجام، شما را به سند تهیه شده توسط گروه بین المللی بحران (یکی از اندیشکده های موثر در تصمیم سازی سیاست خارجی آمریکا) ارجاع میدهیم.

 

متن توافق از لینک زیر قابل مشاهده است.

http://www.crisisgroup.org/en/regions/middle-east-north-africa/iraq-iran-gulf/iran/152-iran-and-the-p5-plus-1-solving-the-nuclear-rubik-s-cube.aspx

 

رئوس مفاد پیشنهادی توافق در این سند که در تاریخ 9 می 2014 (یکسال قبل) تهیه شده عبارتند از:

 

1-      اجازه به غنی سازی محدود در ایران و آنهم با سقف 6400 سو در نطنز

2-      جمع آوری سانتریفیوژها از فردو و سالن A و انتقال آن به انبار در سالن B نطنز

3-      اکسید کردن ذخائر سوخت 20 درصد و 5 درصد ایران

4-      بازطراحی راکتور اراک با هدف از بین رفتن بازفرآوری پلوتونیوم

5-      تبدیل مرکز غنی سازی فردو به یک مرکز تحقیقاتی

6-      ایجاد شفافیت و نظارت کامل بر فرآیند غنی سازی ایران

7-      تعلیق تحریمها در بازه‌های زمانی محدود و تمدید آن متناسب با اقدامات ایران

8-      حفظ بازگشت پذیری تحریمها

9-      اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران و کد 3.1

10-  اجازه به آزمایش سانتریفیوژها در مراکز تحت نظارت بازرسان آژانس

11-  اقدام ایران برای حل مسئله PMD

 

متن توافق پیشنهادی این گروه 95 درصد با متن برجام انطباق دارد. گرچه متخصصان «توجیه» در وزارت خارجه احتمالا برای این پدیده نادر هم توضیحاتی خواهند داشت. احتمالا باز هم «اتفاقی» این اتفاق رخ داده است! اما حقیقت تغییر نخواهد کرد. برجام توافق مطلوب آمریکاییها بود که عینا (با ابسیلون تغییرات) از طرف متخصصان جناب روحانی مورد پذیرش واقع شد. البته عبور از خطوط قرمز رهبری و علت رضایت رهبری بر آن هم مساله مهمی است که توضیح بسیار دارد و در یک کلام میتوان گفت برجام تجربه ای از عقب نشینی است تا برای مردم عبرت همیشگی شود. از نظر رهبری مهمتر از هسته ای مساله دشمن شناسی و تقویت ایمان مردم بر راه انقلاب است که لاجرم از مسیر برجام می گذرد. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">