اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

دوستی فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ

برخلاف واکنش‌های ایجاد شده که توام با تعجب بوده است، دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت و سرسپرده اسرائیل جای هیچ گونه تعجبی ندارد؛ چرا که فائزه هاشمی با جایگاه میانی و معمولی‌اش در کشور، و تمامی ارادتی که به سرسپردگان رژیم صهیونیستی دارد فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که هم جایگاه فراتری از فرزندش به عنوان رئیس یکی از نهادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی دارد و هم دارای افکاری در رابطه با رژیم صهیونیستی هست که بررسی آن نشان می‌دهد که دختر تنها به عنوان شاگردی وظیفه‌شناس در نزد پدر درس پس می‌دهد!

برخلاف واکنش‌های ایجاد شده که توام با تعجب بوده است، دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت و سرسپرده اسرائیل جای هیچ گونه تعجبی ندارد؛ چرا که فائزه هاشمی با جایگاه میانی و معمولی‌اش در کشور، و تمامی ارادتی که به سرسپردگان رژیم صهیونیستی دارد فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که هم جایگاه فراتری از فرزندش به عنوان رئیس یکی از نهادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی دارد و هم دارای افکاری در رابطه با رژیم صهیونیستی هست که بررسی آن نشان می‌دهد که دختر تنها به عنوان شاگردی وظیفه‌شناس در نزد پدر درس پس می‌دهد!

دیدار فائزه هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال‌آبادی عضو ارشد بهائیت ایران که برای مرخصی از زندان خارج شده‌ است تعجب بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش رجانیوز برخی از شخصیت‌های سیاسی و دینی باتوجه به رابطه بهائیت با رژیم صیهونیستی،  اقدام دختر هاشمی رفسنجانی - که سابقه شش ماه حبس تعزیری به علت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارد- در دیدار با سرکرده این فرقه ضاله را محکوم کرده نسبت به آن موضع گرفتند.

 

در همین راستا آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس خارج امروز خود (دوشنبه بیست و هفت اردیبهشت) با انتقاد از این دیدار در رابطه با فرقه بهائیت گفت: باید توجه داشت مخالفت ما با فرقه ضاله، تنها به خاطر دشمنی آنها با اسلام و توطئه بر ضدّ مسلمانان نیست بلکه آنها به یقین جزء عوامل بیگانه مانند آمریکا و اسرائیل هستند.

همچنین  احمد مازنی عضو لیست امید و منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در ارتباط با جریان بهائیت گفت: تردیدی نیست که ما مسلمانان بهائیت را قبول نداریم، چرا که بهائیت یک گروه اسرائیلی و انگلیسی است و ارتباطی با ادیان ندارد.

 

اما برخلاف واکنش‌های ایجاد شده که توام با تعجب بوده است، دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت و سرسپرده اسرائیل جای هیچ گونه شگفتی ندارد؛ چرا که فائزه هاشمی با جایگاه میانی و معمولی‌اش در کشور، و تمامی ارادتی که به سرسپردگان رژیم صهیونیستی دارد فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که هم جایگاه فراتری از فرزندش به عنوان رئیس یکی از نهادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی دارد و هم دارای افکاری در رابطه با رژیم صهیونیستی هست که بررسی آن نشان می‌دهد که دختر تنها به عنوان شاگردی وظیفه‌شناس در نزد پدر درس پس می‌دهد!

 بررسی برخی از این افکار و عقاید که در ادامه این گزارش به آن اشاره می‌شود نشان دهنده عمق نفوذ دشمن در هاشمی رفسنجانی است و دیگر جای هیچ‌گونه تعجبی را از اقدامات فرزند هاشمی باقی نمی‌گذارد.

 

1- بنا نداریم با اسرائیل درگیر جنگ شویم!

 

هاشمی رفسنجانی سال 1387 در مصاحبه با سریع‌القلم در ارتباط با مسئله ارتباط ایران و رژیم صهیونیستی می‌گوید: یادم نیست که بحث فقهی کرده باشم. بحث عقیدتی و سیاسی کردم. از لحاظ مبنایی هیچ اشکالی ندارد که اسرائیل را قبول نداشته باشیم و به رسمیت نشناسیم. اما مثل خیلی از کشورهای دنیا ماهیت اسرائیل را متجاوز ببینیم و در امورش دخالت نکنیم. نمی‌خواهیم بجنگیم. اصلاً چنین وظیفه‌ای نداریم که همه دنیا را از خود بد کنیم. ممکن است حکم شرعی آن درچنین شرایطی برعکس باشد. گفتم که امام نگذاشتند نیروهایی که می‌خواستند به اسرائیل بروند، به آنجا بروند و آنها را برگرداندند. امام حرفهای صریح‌تری دارند که چون گفته نشد، من هم نمی‌گویم. به نظرم هیچ مانع عقیدتی، سیاسی و شرعی نداریم که اسرائیل را مانع همکاری جهانی خود قرار دهیم. وقتی مصلحت ما ایجاب کند، تکلیف داریم که حلش کنیم.

 

 

همچنین هاشمی رفسنجانی در بخشی دیگر از این مصاحبه در اظهار نظری شاذ و برای کم‌رنگ نشان دادن دشمنی جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی می‌گوید: ما که نمی‌خواهیم زندگی مردم ایران را تابع سرنوشت اسرائیل قرار بدهیم. دشمن ما هست، ولی [اسرائیل]دشمن آنچنانی نیست. ما این مسئله را عملاً حل کردیم........ چون بنا نداریم با اسرائیل درگیر جنگ شویم و بنا نداریم یهودیان را در دریا بریزیم. یعنی حرفی که ناصر زده بود. همسایه اسرائیل هم نیستیم. از لحاظ عقاید، اشغال سرزمینهای اسلامی و آواره کردن مسلمانان و کارهای دیگر اسرائیل را قبول نداریم و مخالف هستیم، ولی در عمل دخالت نمی‌کنیم.

 

2- هم نوایی با مقامات صهیونیستی ، آمریکایی و سعودی در حمله به نظام سوریه

 

شهریور ماه 1392 بود که پس از پیشروی ارتش سوریه در غوطیه شرقی دمشق که به ثبیت امنیت پایتت سوریه منجر می شد تروریست ها خبر از استفاده گاز کلر از سوی نظامیان بشار اسد دادند. خبری که بلافاصله با استقبال کشورهای غربی وحامی تروریست ها مواجه شد و این موضوع بهانه ای شده بود برای حمله نظامی این دست کشورها علیه سوریه.

 

 

در آن زمان دولت سوریه با ارائه اسنادی که بعدها مورد تایید سازمان ملل نیز قرار گرفت تروریست ها را مسئول استفاده از گازهای شیمیایی علیه مردم سوریه عنوان کرد. شواهد و مدارک رسانه های مستقل نیز نشان می داد ادعای حمله شمیایی ارتش سوریه علیه مخالفان حربه ای برای جلوگیری ارتش سوریه در پاکسازی منطقه غوطیه شرقی دمشق و یکسره کردن کار بشار اسد با حمله نظامی به این کشور است. با این حال هاشمی رفسنجانی هم نوا با مقامات صهیونیست و آمریکایی گفته بود: مردم سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند.مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.

 

3- ارتباط تنگاتنگ با دست‌نشانده اسرائیل درمنطقه

 

ارتباط تنگانگ هاشمی رفسنجانی با ملک‌عبدالله پادشاه سابق عربستان موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

 

صباح زنگنه 8دی‌ماه 92در یادداشتی در روزنامه آرمان که در سایت هاشمی با تیتر «قدر رابطه هاشمی و عربستان را بدانیم» منتشر شد نوشت: «درمجموع به‌نظر می‌رسد که روابط دو کشور در سه پرونده محل اختلاف دارد و در عین حال در چند مورد دیگر امکان همکاری قطعی است. اما مهندسی این روابط و چگونگی حل گره‌های موجود طبعا از افرادی برمی‌آید که مورد اعتماد دو طرف باشند. در اینجاست که شخصیت‌ آیت‌ا... هاشمی می‌تواند مطرح باشد و نقش خودش را در رفع سوءتفاهمات و همچنین گسترش زمینه‌های همکاری ایفا کند.»

 اردیبهشت 93 نیز امیرموسوی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در یادداشتی کلید روابط ایران و عربستان را در دستان هاشمی دانست و نوشت: «با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی ثابت کرده است که تسلط خوبی بر پرونده روابط ایران و عربستان دارد، گفت: در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی هم دو کشور پس از سال ها تیرگی در روابط توانستند آشتی موقتی برقرار کنند که این نشان دهند آن است که آقای هاشمی کلید باز کردن قفل روابط ایران و عربستان را در اختیار دارد.»

گفتنی است در حالی که طرفداران هاشمی و شخص او، او را عامل برقراری روابط ایران و عربستان می‌دانند، عفت مرعشی همسر او نیز مدعی است پیش از هاشمی روابط ایران و عربستان را برقرار کرده است! او در گفتگو با نشریه مدیریت ارتباطات می‌گوید: «من سال اول خودم تنها رفتم و آقای هاشمی نبود. تقریباً من روابط ایران و عربستان را درست کردم. اولین دفعه‌ای که من رفتم مکه، خانم ملک عبدالله میهمانی داد و یک عده را دعوت کرد و جلسه گذاشت.

 بعد از آن جریان کشتار مکه؟ بله. من تنها بودم. آقای هاشمی نیامده بودند. این روابط را شما چه جوری برقرار کردید؟ آنها از من خواستند که میهمانی را بپذیرم و من هم پذیرفتم. وقتی پذیرفتم روابط برقرار شد.»

 

 

اما نکته جالب توجه آن است که نمونه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد به همراه شام‌ خصوصی خانواده هاشمی و ملک عبدالله در زمان سفر حج، صحنه‌ای که هاشمی و پادشاه عربستان دست در دست هم وارد کنفرانس خبری می‌شوند و موارد بسیار دیگری که از حوصله این گزارش خارج است در زمانی رخ می‌دهد که زلمای خلیل‌زاد مهره کلیدی واشنگتن در خاورمیانه و جهان اسلام معترف است پادشاه سابق عربستان در آن برهه از آمریکا می‌‌خواسته است تا به ایران حمله کرده و به تعبیر خودش «سر مار» را بزند.

در جمع‌بندی مواردی که به آن اشاره شد باید اشاره کرد که تعجب از اقدامات فائزه هاشمی تنها در زمانی قابل پذیرش است که عقاید اکبر هاشمی رفسنجانی را نشناخته باشیم؛ در واقع غلبه نام بزرگ دختر پدرخوانده دولت اعتدال بر نام کوچک وی و عمل به راه پدر است که امروز فائزه هاشمی را به جایی رسانده که با کمال وقاحت دیدار با سرکرده بهائیت را " کار خطایی " ندانسته و حتی از کار خود ابراز پشیمانی هم نمی‌کند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">