اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

صلاح اندیشه و کردار

چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ق.ظ

قسمت هایی از وصیت نامه شهید دکتر غلامرضا دانش آشتیانی

شهید غلامرضا دانش آشتیانی

«... شهیدان این فرزندان راستین حسین زمان و یاوران مخلص کربلای ایران هستند که آگاهانه دریافتند راهی جز صلاح، صلاح در اندیشه و صلاح در کردار برای رهایی از سقوط و جلوگیری از خسارت و نابودی انسان وجود ندارد. اینان به جان و دل این حقیقت را پذیرفتند و به خوبی دریافتند که صلاح در اندیشه و کردار بدون اخلاص مفهومی نخواهد داشت؛ و لذا دریافتند که راه خمینی، خط انسان و شهادت سرخ از ویژگی های آن است.»

«رسیدن به استقلال اقتصادی و سیاسی و رهایی از اسارت وابستگی و اقتصاد تک محصولی بدون انقلاب و ارزش ها و گام نهادن به سوی فضایل و فرهنگ پویای اسلام و پرورش انسانهای صالح، دلسوز و متدین،‌ امکان پذیر نمی باشد.»

شهید دانش آشتیانی، کمبود نیروی انسانی متخصص را از مشکلات اساسی در‌آن مقطع از انقلاب می دانست و می گفت: «... وزارت آموزش و پرورش [باید] برنامه های انقلابی خود را در سطح کشور، با تقویت و گسترش دانش سراهای تربیت معلم در مرکز استان،‌ با تشکیل و تقویت مجتمع های آموزشی و شبانه روزی در مراکز هر شهرستان و نیز به جای تشکیل یک واحد آموزشی چند کلاسه در هر روستا با تمرکز یک واحد آموزشی کامل در مرکز روستا و در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه برای روستاهای اطراف آن و همچنین در تربیت معلم و ایجاد تسهیلات برای تحصیل نوجوانان، امکانات رشد علمی و آگاهی و تعهد مکتبی آنان را از نظر کمی و کیفی به چند برابر برساند و بدینوسیله در حقیقت ارتش ۲۰ میلیونی انقلاب را سازمان دهد... اگر نیروی انسانی متعهد و آگاه و کارا بیشتر داشتیم، سپاه،‌ جهاد،‌ کمیته، دادگاه انقلاب، و سایر نهادهای انقلابی ما به طور چشمگیرتری می توانستند در به اصطلاح خرابی ها و ... کارایی داشته باشند... این آموزش پرورش و آموزش عالی و مدرسه و دانشگاه و دانشجو و روحانی است که باید پاسخگوی نیازها و کمبودها باشد و تمام ارگانها و نهادهای کشور را خود کفا سازد.»

«به عقیده من مجلسی که با آزادی و اصالت و به معنی واقعی خود به وجود آمده، خود ایران کوچکی است که در عین تکیه بر مذهب و آراء مردم، اصالت آزاد منشی خود را داشته و دارد.»

 

شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا دانش آشتیانی،‌ یکشنبه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ (هـ.ش) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به همراه ۷۲ یار با وفای حضرت امام خمینی(ره) به سوی آسمانها پر کشید و در کنار شهدای اسلام و انقلاب و شهید محبوبه دانش دختر دردانه و ۱۷ ساله اش آرامش گرفت.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی

محل شهادت: دفتر حزب جمهوری اسلامی

 

با تشکر از برادر حسنی برای انتخاب این وصیت نامه

 

موارد مرتبط:

یک عروس و داماد انقلابی

قربانیان ترور

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">