اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

شهید دیالمه5 - اساتید اندیشه

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ

انجمن اسلامی پزشکان باب آشنایی وحید شد با متفکران مسلمان انقلاب. استاد مطهری، دکتر بهشتی، آیت الله خامنه ای، دکتر شریعتی و... نظریه پردازان انقلاب اسلامی و اسلام ناب. وحید علاقه عجیبی به استاد مطهری داشت. کمتر روزی بود که صفحاتی از اندیشه های استاد را ورق نزند.

وقتی شهید مطهری مباحث مربوط به التقاط مجاهدین را مطرح کد، وحید هم در مشهد مجموعه مباحث اعتقادی اش را شروع کرد: شفاعت، زهد، توکل و ... چیزهایی که مجاهدین توی جزوات شان زیرسوال می بردند.

کتاب های مختلفی در اختیار دوستانش قرار می داد. آثار شهید مطهری، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، مهندس شریعتی، مهندس بازرگان و حتی کتاب های گروه های چپ. بعد از این که بچه ها کتاب ها را می خواندند، روی محتوای آن ها با هم بحث می کردند. وحید نقاط ضعف و قوت کتاب هایی را که به دوستان می داد برمی شمرد.

اولین باری که وحید با علامه عسکری برخورد کرد، علامه با توجه به شناختی که نسبت به فضای دانشگاهی و دانشجویان آن زمان داشت گفت: من ارتجاع هزار و چهار صد ساله ام.... دیالمه هم فوراً جواب داد: من ارتجاع دو هزار ساله ام. علامه خندید... همین یک جمله شد زمینه رفاقت و استاد و شاگردی وحید با علامه عسکر.

آثار شهید مطهری، علامه طباطبایی و دکتر شریعتی و ... کلیدهای رهایی بودند که وحید به دست دوستانش می داد.

وحید آشنایی اش با تاریخ اسلام را مدیون علامه عسکری بود.

با آیت الله خامنه ای هم ارتباط نزدیکی داشت. ایشان هم به وحید علاقه خاصی داشت. بعد از انقلاب و پس از تشکیل حزب جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای دستور داداند وحید عضو شورای مرکزی حزب شود و به ثبت نام های حزب رسیدگی کند.

 

برگفته شده از کتاب دیالمه از ص 43 تا 46

 

چقدر خوب میشد هر کدام از ما که کتابی یا مطلبی را می خواندیم به صورت خلاصه و یا نکات برجسته اش را مطرح می کردیم تا اشتیاق دیگران را در زمینه مطالعه بالا ببریم.

 

معرفی کتاب دیالمه

 

مطالب مرتبط با شهید عبدالحمید دیالمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">