اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

دولت امریکا در روزهای اخیر اقدام به تحریم های جدیدی علیه ایران کرده است، که علت این تحریم ها را خطر موشکی ایران عنوان می کند. نکته ای که باید توجه کرد، آن است که چگونه در عرصه رسانه ای با این تحریم ها برخورد کنیم.

درست بعد از اعلان خبر تحریم های جدید امریکا علیه ایران، بخش های مختلف خبری شروع به تحلیل این خبر کردن، نکته جالب در این تحلیل ها نوع سوالات از مردم و مسئولین کشور بود.

نوع سوالاتی که انسان را یاد سالهای 80 و 81 یعنی زمان شروع مسئله هسته ای می انداخت. همان زمان هم همین سوالات مطرح می شد. آیا ما حق داریم انرژی هسته ای داشته باشیم؟ یا اینکه آیا انرژی هسته ای ما متعارف است یانه؟ و سوالاتی از این دست که در انتها بعد از 14 سال منتهی به توافق هسته ای بین ایران و1+5 شد. و ما مجبور به قبول خواسته های آنها و از دست دادن مقدار زیادی از حقوق هسته ای خود شدیم.

اگر ما باز هم بخواهیم از این دست سوالات را مطرح کنیم، بعد از چندسال خدای نکرده مجبور خواهیم شد، مثل مسئله هسته ای از ظرفیت موشکی خود صرف نظرکنیم و دوباره در موضع دفاعی قرار گیریم و خواسته های امریکا و همپیمانانش را بپذیریم. وآن وقت بایدمنتظر حمله امریکا و هم پیمانانش به ایران اسلامی باشیم. آن وقت دیگر تنها ما نیستیم که شکست می خوریم بلکه اسلام هم صدمه جدی خواهد خورد. و امام خوب گفت که اگر جمهوری اسلامی شکست بخورد، اسلام سیلی خواهد خورد که تا صدها سال کمر راست نخواهد کرد. وآن وقت بلایی که سر قوم بنی اسرائیل آمد عیناً سر ما هم خواهد آمد.

چه باید کرد؟

درچه بایدکرد، ما باید سوالاتمان را در مورد بد عهدی آمریکا و از موضع بالا، نه از موضع دفاع مطرح کنیم. و این گفتمان را در مردم ایجاد کنیم که با نقض عهد آمریکا ما هم نباید به توافق هسته ای عمل کنیم و انرژی هسته ای را تا هرحدی که می خواهیم ارتقاء می دهیم. این کار دو حسن دارد:

1-حافظه تاریخی مردم حفظ خواهد شد و درس عبرتی از این واقعه خواهند گرفت و در آینده ضربه نخواهند خورد.

2-مسئولین هم ثمره اعتماد به ایالات متحده ببینند و دیگر با گرگی روباه صفت پشت یک میز ننشینند.

ان شاالله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">