اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

شهید دیالمه4 - خانه خیابان پاستور

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

کتاب دیالمه

* هر چه در خانه بود مال همه بود. رسم دانگی و سهمی خرج کردن دانشجویان در خانه وحید معنا نداشت؛ یعنی او اجازه نمی داد. هرکس هر چه خرج می کرد باید پولش را می گرفت.

* بیشتر غذایش را انواع تخم مرغ تشکیل می داد: نیم رو، آب پز، خاگینه و ... می گفت همین ده دقیقه را که می خواهم غذا درست کنم می گذارم برای کتاب خواندن یا جلسات. زندگی ساده وحید را هر کس می دید تصور نمی کرد که خانواده پول داری داشته باشد.

* اکثر رؤسای دانشکده ها وابسته به رژیم بودند، اما به خاطر ادبش به او احترام می گذاشتند.

* قبل از هر جلسه بچه ها قسمتی از قرآن را مطالعه می کردند و وحید در مورد آن سئوال می کرد. بعد نیم ساعت در مورد تاریخ اسلام صحبت می کرد. به هرکس هم موضوعی می داد که تحقیق کند و در جلسه ارائه دهد. گاهی اوقات هم کتاب هایی به بچه ها می داد که خلاصه کنند.

* وحید می گفت بچه ها آیات پر کاربرد قرآن را حفظ کنند. گاهی جلسات 4-5 ساعت طول می کشید. بدون اینکه کسی احساس خستگی و گرسنگی کند. بچه ها پلک نمی زدند، مثل آدم تشنه که به آب گوارا رسیده باشد؛ اشتیاق داشتند.

* در کنار این مباحث که برای تقویت بنیه دینی دانشجویان تشکیل می شد، مسائل سیاسی و اجتماعی هم مطرح می شد. تحلیل هایی در رابطه با وضع مملکت و دانشگاه و انقلاب.

* جلسات دعا، به خصوص دعای کمیل هر هفته به راه بود. در بعضی از جلسات دعا هم وحید تفاسیری درباره مفاهیم ادعیه مطرح می کرد. جلسات اگرچه پربار و کارآمد بود، ولی خشکی و سختی جلسات رسمی نداشت. جمع منتخبی بودند که شوخی و خنده و کشتی گرفتن شان فضای صمیمی و شادی را فراهم می کرد. چیزی که توجه هر تازه واردی را جلب می کرد، سکوت خاص کلاس ها و جلسات بود. نه به این دلیل که کسی جرأت یا فرصت حرف زدن نداشت، بلکه به این دلیل که وقت مطالب کلاس گرفته نشود و محتوای جلسه ناقص نماند. طبق نظم و وقت شناسی وحید، شروع هر کلاس همیشه سر وقت بود، اما پایان اش سقفی نداشت.

 

برگفته شده از کتاب دیالمه از ص 71 تا 40

 

چقدر خوب میشد هر کدام از ما که کتابی یا مطلبی را می خواندیم به صورت خلاصه و یا نکات برجسته اش را مطرح می کردیم تا اشتیاق دیگران را در زمینه مطالعه بالا ببریم.

 

معرفی کتاب دیالمه

مطالب مرتبط با شهید عبدالحمید دیالمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">