اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

 در پی مصافحه و خوش و بش ظریف و اوباما
بازتاب دست دادن ظریف و اوباما در رسانه های جهان

رسانه های آمریکایی و اسرائیلی از اولین رسانه هایی بودند که در سطح جهان مصافحه محمدجواد ظریف و باراک اوباما را در راهروهای سازمان ملل پوشش داده اند.

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، وزیرخارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل و برای دقایقی بایکدیگر خوش و بش کردند و پس از بیش از سه دهه یک مقام ارشد ایرانی با رئیس جمهور آمریکا  دست داد.

سایت آمریکایی بلومبرگ درست ساعتی پس از این رویداد آن را منتشر کرد و به نقل از یک مقام دیپلمات آمریکایی، این دیدار را تایید کرد. 

این رسانه آمریکایی اشاره می کند در حالیکه انتظار می رفت برخوردی میان روحانی و اوباما در راهروهای سازمان ملل صورت گیرد، این جواد ظریف بود که این حادثه تاریخی را رقم زد. این خبر را یک مقام دولتی آمریکا داده و خواست به خاطر حساسیت موضوع، نام او منتشر نشود. 

بلومبرگ در ادامه افزوده آنچه از این رویداد می توان برداشت کرد این است که این اقدام به ظاهر روتین، در قلمرو دیپلماسی، حرف های زیادی را در پشت سر دارد. کافی است به دیدار نیکسون و مائو و دست دادن یاسر عرفات و اسحاق رابین فکر کنید.

پایگاه صهیونیستی هاآرتض نیز این خبر را در صبح روز سه شنبه منتشر کرده است. هاآرتض نوشته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و محمودجواد ظریف،وزیر خارجه ایران، شب دوشنبه در راهروهای سازمان ملل با یکدیگر دست دادند. این مصاحفه برای اولین بار بین یک مقام ارشد ایرانی و رئیس جمهور آمریکا پس از انقلاب 1979، صورت پذیرفته است. 

این خوش و بش میان اوباما و ظریف در حالی صورت گرفته که تاکنون هیچ مقام ایرانی آن را تایید نکرده است. 

در همین حال یکی از رسانه های ایران به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به هیات ایرانی عنوان کرده که نقل قول ها درباره از پیش تعیین شده بودن این دیدار درست نیست. بنابراین با توجه به این اظهارنظر، دیدار ظریف- اوباما صدرصد تایید می شود. 

جروزلم پست، سایت اسرائیلی در خبری فوری خبر دیدار ظریف و اوباما را منعکس کرده است. این پایگاه صهیونیستی نوشته است که این دو مقام ایرانی و آمریکایی در اجلاس سران سازمان ملل در راهروهای این سازمان بایکدیگر دیدار و خوش و بش می کنند.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری مدعی شد که یک مقام آگاه ایرانی به این خبرگزاری گفته که این دیدار به صورت اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است و اوباما و ظریف پس از سخنرانی حسن روحانی در اجلاس سران سازمان ملل، به صورت بسیار اتفاقی یکدیگر را در راهرو دیده اند و پس از دست دادن به احوالپرسی و خوش و بش پرداخته اند. 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۸
م. هوشیار

ظریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">