اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

استاد پناهیان در جمع عاشوراییان؛

«غدیر» را باید زنده و «امام حسین» را جهانی کرد

پناهیان

به گزارش روضه نیوز ؛مجموعه فرهنگی عاشوراییان ویژه برنامه ای تحت عنوان «آیا می شود راحت خوابید؟» را جمعه ۲۷ شهریورماه با حضور حجت الاسلام پناهیان و موضوع نگاه بین المللی در فعالیت های فرهنگی برگزار کرد که با استقبال چشم گیر خانواده عاشوراییان همراه شد.

 
در این جلسه استاد پناهیان با بیان این که بزرگ ترین مشکل ما در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی غفلت از تهدید ها بوده است، اذعان داشتند: حتی بزرگ ترین مشکل ما نقاط قوت دشمن که از نظر تکنولوژی است، نیست بلکه بزرگ ترین مشکل ما از دست دادن فرصت های بسیار است.
 
کسانی را جذب کنید که به دنبال بهتر هستند
حجت الاسلام پناهیان همچنین با خواندن روایتی از امام صادق علیه السلام که می فرمایند: شما شیعیانِ ما که قطعاً به بهشت می روید به فکر درجات باشید؛ بیان داشتند: اصل رویکرد دین ما برای آدم سازی این روایت است. این روایت به چه کسانی انگیزه می دهد و برای چه کسانی اثر سوء تربیتی دارد؟ آدم هایی که گِل شان را با تنبلی سرشته اند مثل یک بادکنک پر از آب بر روی زمین می افتند و این روایت برای آنان اثر سوء تربیتی دارد و حتی کسانی که گِل شان از ترس سرشته شده باشد همین وضعیت را دارند اما افراد بلند همت با این روایت پرواز می کنند.
این استاد بزرگوار سخنان خود را در این باره ادامه دادند و متذکر شدند: که خداوند متعال در سوره واقعه مردم را به سه قسمت تقسیم می کند ولی نه آن قسیمی که ما انجام می دهیم؛ در حالی که ما می گوییم انسان ها بر سه قسم خوب، بد و خاکستری هستند، خداوند در قرآن تقسیم دیگری دارد به نام اصحاب یمین، اصحاب شمال و السابقون والسابقون و این چقدر با نگاه ما متفاوت است. ما در هر شهری به گروهی نیاز داریم که دغدغه ی آنها از السابقون السابقون شدن باشد در حالی که این ادبیات حتی در جامعه ی ما تولید نشده است.
 
حجاب بهتر است
سخنران جلسه با پیشنهاد این جمله در تبلیغ حجاب که «حجاب بهتر است» گفتند: این ادبیات السابقون والسابقون است. لذا می گویم از اول انقلاب بزرگ ترین مشکل ما از دست دادن فرصت هاست یعنی ما می توانستیم بهتر باشیم و نشدیم و این مصیبت بسیار بزرگی است.
 
ایشان این سوال را پرسیدند که چرا امام حسین علیه السلام را اسیر کرده اید در حالی که امام اخیراً با اربعین بیست میلیونی در حال آزاد شدن است، شما و شهرتان با جهانی کردن امام حسین درست می شوید و الا در رقابت های درون گروهی گیر می افتید.
 
این استاد گرامی در ادامه صحبت های خود به نمونه ای از فرصت های از دست داده اشاره کردند و گفتند: رزمندگان دوران دفاع مقدس را که با الله اکبر جنگیدند و به شهادت رسیدند را معرفی نکردیم و دلمان خوش بود به چیزهایی دیگر یا اینکه در شهر ما به این تعداد افراد محجبه هست اما گیر داده ایم به تعدادی افراد غیر محجبه و یادمان رفت که حجاب را باید به جهان صادر کنیم، چراکه چنان این حجاب در جهان خریدار دارد که در حال حاضر تبلیغ داعشی ها با استقبال مواجه شده است.
 
امام حسین را باید جهانی کرد
استاد پناهیان در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر به این مشغول شویم که هیئت خوبی داریم و در حد خوبی هایش متوقف شویم روبه نابودی خواهیم گذاشت چرا که به این می گویند عُجب و همان چیزی است که پیغمبراکرم فرمودند: اگر گناه نکنی و از این بابت دچار عجب شوی، گناه می کردی بهتر از این بود. برای اینکه دچار عجب نشوی باید انتظارات باقی مانده خدا از خودت را نگاه کنی.
 
غدیر را زنده کنید
ایشان همچنین در قسمت مهمی از سخنان خود به این نکته اشاره کردند: که شما با عاشورا آغاز کردید ولی در عاشورا نمانید؛ یعنی می گویید اگر امام حسین در روز عاشورا محاصره شد من وارد جنگ می شدم، ولی ما می گوییم نباید به اینجا برسد که امام محاصره شود، ما از فتح جهان صحبت می کنیم. اگر هیئت عاشوراییان روز غدیر ناهار ندهد یعنی ما منتظریم عاشورا فرا برسد و وارد عمل شویم. به شخصی که قصد داشت بداند فرق ما در دین شیعه چیست، گفتم از ما چه می دانی گفت عاشورای شما را می شناسم ولی غدیر را نمی شناخت، به او گفتم پیامبر در روز غدیر حضرت علی را جانشین خود اعلام کرد آیا شما قبول داری پیامبر هیچ جانشینی برای خود معرفی نکرده باشد؟ فرق ما با شما در این است که می گوییم پیامبر جانشینی را انتخاب کرده است و او در جواب به من گفت باید بر این قضیه فکر کرد، ببینید اگر تنها فقط فکر کند آن را قبول می کند دلیل و اثبات نمی خواهد. ما آدم های جالبی هستیم کار سخت که باید خودمان را بزنیم انجام می دهیم ولی کار آسان را که باید جشن بگیریم وشادی کنیم انجام نمی دهیم. غدیر روز وحدت شیعه و سنی است چون در محبت اهل بیت با هم شریک هستیم و آقا نیز فرموده اند غدیر محل وحدت است.
 
مسئولیت جهانی خودتان را بشناسید
این فعال حوزه فرهنگ دینی با بیان این مسئله که آیا روزی می شود جوان حزب اللهی به عشق امام حسین زبان انگلیسی یاد بگیرد تا امام خود را در تمام جهان تبلیغ کند گفتند: شما در زمانی دورهم جمع شدید و می خواهید یک هیئتی برگزار کنید، اما ابتدا باید مسئولیت های جهانی را که بر دوش شماست را بشناسید و این در حالی است که ما هیئت های خود را جهانی نکرده ایم ولی اگر کار کنیم می شود مثلاً اربعین استعداد این را دارد که چهل میلیون نفر از کشور ما در آن شرکت کنند.
 
و در پایان سخنان خود در خصوص حد هیئت داری افزودند: این مسئله هم حد مشخصی دارد، به جمعیت زیادی احتیاج ندارد بلکه به اخلاص، صفا و نور نیازمند است. همت خود را بلند کنید، هیئت برای این نیست که گناه نکنید و از اصحاب یمین شوید بلکه باید به فکر درجات خود باشید، خدا خودش فرموده که این یک مسابقه برای مشخص شدن بهترین هاست. هیئت برای ساختن افراد السابقون السابقون است نه اصحاب یمین. هرکسی که برای جهانی کردن امام حسین علیه السلام تلاش کند قدم جای قدم های زینب کبری گذاشته است و این جلسه را با روضه ای از حضرت زینب به پایان رساندند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۵
م. هوشیار

عید غدیر

پناهیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">