اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

گامهایی در جلوگیری از تحریف امام خمینی

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ق.ظ

تحریف امام

یکی از نشانه های این تلاش، طرح مجدد و چند جانبه ی امام رحمانی در مقابل امام ایستاده بر اصول اعتقادی و انقلابی می باشد. البته مقام معظم رهبری پس از مدتی مجددا این طرح را در قالبی دیگر مورد حمله قرار داده و شاخه های جدید آن را نیز خشکاندند.


پایگاه تحلیلی خبری البرزبان : موضوع تحریف شخصیت امام خمینی (ره) که به عنوان یکی از پروژه های جدی دشمنان انقلاب اسلامی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مهمی نیز در خصوص آن صورت پذیرفت، در اوج فعالیت کارگزاران آن توسط مقام معظم رهبری، در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، و در مرقد مطهر آن امام همام برملا شد.
ایشان به صورتی دقیق و با ارائه ی شاخص های شخصیتی امام (ره)، همه اقدامات گذشته و احتمالی مجریان این پروژه ی شوم را بیان کرده و شاید بتوان گفت کودتای معنوی انقلاب را خنثی نمودند. البته بدیهی است که عاملان این طرح بلافاصله عقب نشینی نکرده و تلاشهای خود را در شکلی سنگین و جدی با این امید که مطالب رهبر معظم انقلاب بررسی و نشر داده نشود ادامه دهند. یکی از نشانه های این تلاش، طرح مجدد و چند جانبه ی امام رحمانی در مقابل امام ایستاده بر اصول اعتقادی و انقلابی می باشد. البته مقام معظم رهبری پس از مدتی مجددا این طرح را در قالبی دیگر مورد حمله قرار داده و شاخه های جدید آن را نیز خشکاندند.
اکنون نکته مهم این است که آیا در مقابل این کودتا در بخش معنوی نظام، تنها و تنها بایست ولی فقیه وارد میدان شده و یک تنه با جریانی که اتاق فکر صهیونیستی عوامل گسترده ای را (از به اصطلاح روشنفکران بی تعصب به دین و ملیت گرفته تا افرادی که روزگاری طلحه و زبیر وار در کنار امام (ره) بودند) در سیر آن قرار داده مبارزه کنند یا همه علاقمندان به امام راحل و انقلاب اسلامی، از نخبگان حوزوی و دانشگاهی تا مردم متدین تا پای جان ایستاده در این عرصه وظیفه مندند؟
پاسخ این سوال گر چه واضح و مبرهن است لیکن شاگرد خلف صالح امام خمینی(ره) یعنی مقام معظم رهبری در همان سخنرانی تاریخی ایام ارتحال، این نکته را نیز مشخص فرمودند، ایشان در بخشی از بیانات خود گفتند:
 "آن راهی که می تواند مانع از این تحریف بشود بازخوانی اصول امام است.
امام یک اصولی دارد، یک مبانی‌ای دارد؛ این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیّت اسلامی و پیش از آن در طول پانزده سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است؛ اصول امام را در این بیانات می شود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد؛ شخصیّت امام این است."
به این ترتیب می توان چند گام را در خنثی سازی این کودتا مفروض دانست :
گام اول برملا کردن اصل کودتا و جریان تحریف امام خمینی (ره) توسط رهبر انقلاب، و ایجاد موج بیداری در برابر آن به همراه ارائه شاخص های اصلی شخصیت آن امام الهی که مورد هجمه قرار گرفته یا در طراحی جریان تحریف قرار دارد.
این گام توسط معظم له در حالی که برخی از شخصیت های داخل در طرح تحریف در مرقد امام (ره) حضور داشتند انجام گرفت و با ارائه کدهای مشخص در همان زمان سخنرانی، برخی از این افراد برای مردم مشخص شدند.
گام دوم، اقدامات نخبگانی؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امام (ره) مبانی و اصولی در دوران مبارزه و حکومت داری داشته اند که این اصول در صورت شناخته نشدن ممکن است فضا را برای تحریفان شخصیت امام (ره) فراهم نماید. نخبگان انقلاب اسلامی موظفند این اصول که اصلی ترین فهرست آن را مقام معظم رهبری بیان نمودند را کشف و به شیوه های مختلف در منظر و مرآی آحاد متدینین قرار دهند. همچنین رصد اقدامات دشمن در این عرصه نیز برعهده نخبگان می باشد. دراین گام آنچه مهم است این است که مردم خط کش ها و شاخص های قابل اعتمادی را در خصوص شخصیت معنوی وسیاسی امام (ره) داشته باشند تا بتوانند سخنان باطل و نسبت های ناروا به امام (ره) را تشخیص دهند.
گام سوم: آحاد جامعه؛ مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی ثابت کرده اند که در خصوص مبانی اسلام و انقلاب دارای تعصب دینی و رفتار مجاهدانه می باشند. حضور چشمگیر و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، صبر مجاهدانه وهمکاری ایثارگرانه با نظام در دوران های سخت تحریم تنها نمونه هایی از رفتار انقلابی این مردم می باشد. در این عرصه نیز ازمردم توقع می رود بر اساس شاخصه هایی که مقام معظم رهبری فرمودند و با شناختی که از امام راحل دارند، بر روی شخصیت امام (ره) که انقلابی را بنیان گزارد که آرزو و آمال همه علما و مجاهدان اسلام در طول غیبت کبرای امام زمان (عج) بوده است، باغیرتی دینی و رفتاری آگنده از شوق به امام و انقلاب این طرح شوم را خنثی نموده و بار دیگر از امتحانی مهم سربلند بیرون بیایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">