اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

شباهت پیام نوروزی اوباما و دکتر حسن روحانی

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ب.ظ

پاسخ مدبّرانه و حکیمانه رهبری پیش از اظهار رئیس جمهور: باید چاه حفر کنی تا محتاج ‌آب آن همسایه بخیل نباشی!

اوباما و روحانی

متاسفانه جملات بیان شده توسط رئیس جمهور (جمهوری اسلامی ایران) شباهت هایی به پیام نوروزی رئیس جمهور(ایالات متحده امریکا) داشت که البته این موارد در سخنرانی ابتدای سال توسط رهبر معظم انقلاب به صورت کامل رد شده بود. البته به نظر می رسد رئیس جمهور در سخنرانی های بعدی سعی در برطرف کردن این اشتباه داشته اند.

 

پیام نوروزی اوباما: "رهبران ایران دو راه انتخاب دارند. اگر آن‌ها نتوانند با توافقی منطقی موافقت کنند، ایران را در مسیر امروزی خود نگاه خواهند داشت، راهی که ایران و ایرانیان را از بخش بزرگی از دنیا منزوی کرده است، سختی‌های زیادی را برای خانواده‌های ایرانی به بار آورده است، و بسیاری از جوانان ایرانی را از کار و فرصت‌هایی که شایستگی آن‌ها را دارند محروم کرده است. از طرف دیگر، اگر رهبران ایران بتوانند با توافقی موافقت کنند، می‌تواند به راهی بهتر بیانجامد، راه فرصت‌های بهتر برای مردم ایران. تجارت و رابطه بیشتر با دنیا. سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر و فرصت‌های کاری، ازجمله برای جوانان ایرانی. تبادلات فرهنگی بیشتر و فرصت‌هایی برای دانشجویان ایرانی برای رفتن به دیگر کشورها. همکاری‌های بیشتر در زمینه‌هایی مانند علوم و فن‌آوری و نوآوری. به بیانی دیگر، یک توافق هسته ای می توان اکنون درها را به آینده ای روشن تر برای شما باز کند."

 

بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول سال 94 در حرم امام رضا: "من پیام رئیس جمهور آمریکا را که به مناسبت عید نوروز خطاب به مردم ایران ‌کرده است دیدم؛ او در این پیام می گوید که شما بیایید حرفهای ما را قبول بکنید؛ در واقع محتوا و محصول حرف او این است می گوید در مذاکرات هسته‌ای آن چیزی را که ما به شما دیکته می کنیم این را شما قبول بکنید تا در کشور شما ‌کار به وجود بیاید، ‌تا سرمایه به وجود بیاید، تا فعّالیّت اقتصادی در کشور شما راه بیفتد؛ یعنی همین نگاه دوّم. این نگاه، نگاهی است که هرگز به نتیجه نخواهد رسید؛ ‌باید نگاه کنیم به درون کشور، ظرفیّتهای درونی بسیار است. این اقتصاد مقاومتی‌ای که ما عنوان کردیم و مطرح کردیم و خوشبختانه مورد قبول و استقبال همه‌ی صاحب‌نظران قرار گرفت – یعنی من حتّی یک نفر از صاحب‌نظران اقتصادی و اجتماعی را ندیدم که آنچه را به‌عنوان سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح شده، او رد کند – ناظر به همین است؛ یعنی ناظر به امکانات درونی کشور. وقتی که اجازه نمی دهند که شما برای زمین خودت از بیرون آب بیاوری، باید چاه حفر کنی و از درون زمین خودت آب بیرون بیاوری تا محتاج ‌آب آن همسایه‌ی بخیل نباشی؛ باید از درون خود استمداد کنیم و بتوانیم کارها را پیش ببریم. این هم نکته‌ی دوّم."


صحبت های دکتر حسن روحانی در ، مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست(دو ماه و 17 روز بعد از بیانات رهبری): "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و تا مسئله محیط زیست حل بشود، تا اشتغال جوانان حل بشود، تا صنعت جامعه حل بشود و تا آب خوردن مردم حل بشود، تا منابع آبی زیاد بشود و تا بانک‌های ما احیا شوند."

 

 

متاسفانه جملات بیان شده توسط رئیس جمهور (جمهوری اسلامی ایران) شباهت هایی به پیام نوروزی رئیس جمهور(ایالات متحده امریکا) داشت که البته این موارد در سخنرانی ابتدای سال توسط رهبر معظم انقلاب به صورت کامل رد شده بود. البته به نظر می رسد رئیس جمهور در سخنرانی های بعدی سعی در برطرف کردن این اشتباه داشته اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">