اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

رحیم‌پور ازغدی:

کلید حل مشکلات جامعه در اصلاح بانک‌ها است/ سود مفت بانک‌ها با تبلیغات سوء

رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش تقدیر از فرماندهان و مدیران برتر بسیج ادارات خراسان رضوی   با بیان اینکه صدقه علامت صداقت فرد است، اظهار کرد: هر نوع پرداخت مالی و خدمت به دیگران که همراه با ریا باشد صدقه محسوب نمی‌شود لذا خداوند در قرآن کریم می‌فرماید صدقاتتان را با منت و اذیت نابود نکنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بنای اصلی در ادارات تبلیغات برای خودشان شده است، بیان کرد: تبلیغ بی‌جا کار اشتباهی بوده و در منطق قرآن تمام بحث بر این است که بدون نام خدمت به خلق صورت گیرد اما ما کاری کرده‌ایم که حتی با نام خدمتی برای خلق انجام نداده‌‌ایم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه بانک‌ها با تبلیغات سو به دنبال سود مفت برای خود هستند، عنوان کرد:‌ تمام این تبلیغات خلاف مکتب قرآن بوده و در مکتب اسلام همگان دعوت به کار و تولید شده‌اند.

وی کلید حل مشکلات جامعه را در اصلاح بانک‌ها عنوان کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی در رشد و یا نابودی تولیدکننده داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از اسراف در مراسم‌ها تصریح کرد:‌ گل‌باران حرم مطهر در ایام ولادت نوعی اسراف است که پول این همه گل را می‌توان خرج زندگی فقرا کرد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: این فرهنگ ادا و اصول که 6 دهه فاطمیه می‌گیریم اما خودمان فاطمی نیستیم چه فایده‌ای دارد.

وی در ارتباط با شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: هنگامی که صدها هزار شیعه در واقعه کربلا حضور داشتند اما تنها 70 نفر به میدان آمدند و بقیه گفتند شما بروید کشته شوید تا ما برایتان عزاداری کنیم این‌ها شیعیان انگلیسی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید براینکه مدیران باید با ارباب رجوع خودمانی باشند، گفت:‌ مردم باید بدانند مسئولان از جنس خودشان هستند و نباید احساس کنند آنان مردمی نیستند.

وی با بیان اینکه مدیران در یک حکومت اسلامی و علوی نباید بی‌غیرت باشند، تأکید کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد و بگوید ما تنها کار خودمان را انجام می‌دهیم مدیر اسلامی نیست و کسانی که ادعای مدیریت اسلامی را دارند نباید ذره‌ای نسبت به مردم بی‌اعتنا باشند.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید براینکه در جامعه اسلامی هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان نباید وجود داشته باشد، بیان کرد: اگر ارباب رجوعی ترس انتقاد از کارمند اداره‌‌ای را داشته باشد بدانید مدیریت در آن اداره اسلامی نیست و دچار مشکل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شیعه علوی بودن در حکومت بسیار سخت است،‌ متذکر شد: جامعه ما در غم و شادی ظواهر را درست کرده اما به محض پا گذاشتن به بازارها همه کلاه هم را برمی‌دارند در حالی که بازار اسلامی و دینی بازاری است که وقتی چیزی فروخته می‌شود به همان اندازه دقت در آن صورت گیرد که هنگام خرید انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تا زمانی که قسم خوردن، دروغ گفتن و چانه‌ زدن در بازارها رواج داشته باشد جامعه اسلامی نمی‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">