اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

ایران امپراتوری نیست، کشوری اسلامی است

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ

نصرالله

«ایران امپراتوری نیست، کشوری اسلامی است»

نصرالله: عربستان کاری کرد که ملت یمن هم مثل لبنان و سوریه و عراق عاشق ایران شوند

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود با اشاره به هیاهوی رسانه‌های منطقه‌ای علیه کمک‌های ایران به ملت‌ها تأکید کرد که ایران امپراطوری نیست بلکه کشوری اسلامی است که به ملت‌های منطقه کمک می‌کند.

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی خود درباره آخرین تحولات منطقه گفت: دو روز پیش زمانی دیدم العربیه از آغاز حملات به یمن خبر داد و پس از آن بود که یک ساعت پس از آن مشاهده کردم که "سعد الحریری" به اتخاذ موضع پرداخت و از حملات عربستان حمایت و گروه‌ها در یمن را محکوم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: چند روز پیش خود را برای سخنرانی درباره چندین موضوع آماده می‌کردم اما آن چیزی که در منطقه درباره جنگ علیه یمن روی داد باعث می‌شود تا بر سخنرانی‌ام تأثیر بگذارد همان‌طور که بر موضوعات مهم سیاسی در جهان تأثیر گذاشته است.

سید حسن نصرالله گفت: درباره موضوعات داخلی تنها درباره دو موضوع صحبت می‌کنم وپس از آن به تحولات در منطقه خواهم پرداخت.

وی گفت: هر انسانی در تعیین مواضع خود درباره تحولات در هر منطقه‌ای آزاد است و ما در لبنان با تأخیر در حال موضع گیری درباره اوضاع یمن هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: اخبار را پیگیری می‌کردم و دیدم که حریری درباره مداخله ایران صحبت کرد و در لبنان تمامی گروه‌ها موضع خود را (در قبال یمن) اتخاذ کردند و ما نیز این حق را داریم که موضع متفاوت خود را اعلام کنیم همان‌طور که به رأی دیگران احترام می‌گزاریم این حق را داریم که با ادبیات مناسب دیدگاه خود را اعلام کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که تقسیم بندی‌های جدید حول تحولات اخیر در منطقه به تشنج در لبنان منتهی نشود یا تأثیری بر دولت نداشته باشد.

گفت‌وگوها میان حزب‌الله و المستقبل در راستای منافع ملی بوده است

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: درباره اوضاع داخلی از ابتدا گفت‌وگو را که در راستای منافع ملی بوده انتخاب کردیم که طی آن حزب‌الله و المستقبل با یکدیگر گفت‌وگو کرده و انتظارها منطقی و واقعی بوده که طی آن خواستار کاهش تنش‌ها و جلوگیری از سقوط کشور بودیم.

وی ابراز کرد: از همان ابتدای مذاکرات، برخی گروه‌های سیاسی در لبنان و برخی شخصیت‌ها در داخل المستقبل بودند که در راستای تخریب گفت‌وگوها کار می‌کردند و همچنان نیز در همین راستا فعالیت می‌کنند.

نصرالله تأکید کرد: هیچ اهمیتی به سخنان در دادگاه بین المللی نمی‌دهیم و همچنان به گفت‌وگوها با المستقبل ادامه می‌دهیم و تمامی این تحریک‌ها را تحمل کرده و از طرفداران مقاومت نیز می‌خواهیم که به این مسائل اهمیتی ندهند.

وی گفت: همه می‌دانند که ما به‌روشنی سخن گفتیم و موضع قطعی خود را درباره این دادگاه و اصل و قوانین و نتایج آن اعلام کردیم و این موضوع در گذشته به پایان رسیده و در نتیجه حوادث این دادگاه (رفیق حریری) برای ما اهمیتی ندارد.

عربستان و الفیصل انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان را با مشکل مواجه کرده است

سید حسن نصرالله گفت: در خلال هفته‌های گذشته اتهامات جدیدی به ما مبنی بر به تعطیل کشاندن انتخابات ریاست جمهوری وارد شد. شکی نیست که برگزاری انتخابات امری ضروری است، ولی آنچه برای من مهم است این است که اخیراً به ایران و به ما اتهاماتی مبنی بر تعطیلی کشاندن انتخابات ریاست جمهوری زده شده است. من تأکید می‌کنم که ایران و ما در انتخابات ریاست جمهوری دخالت نمی‌کنیم. فرانسوی‌ها با ایرانی‌ها تماس گرفتند و آنها را به لبنانی‌ها ارجاع دادند. ایران مسئول به تعطیلی کشاندن انتخابات نیست. مسئول به تعطیلی کشاندن انتخابات ریاست جمهوری کشوری است که درباره نامزدی طبیعی که نماینده مسیحیان بزرگ است وتو می‌کند و این کشور عربستان و سعود الفیصل وزیر خارجه آن است. برآورد من این است که جریان المستقبل با این گزینه مشکلی ندارد ولی مشکل وتوی عربستان است.

ده‌ها سال طوفان و حتی نسیمی برای مبارزه با اسرائیل توسط کشورهای عربی نوزید

نصرالله افزود: اما درباره اوضاع منطقه باید بگویم چه‌چیزی رخ داده تا موجب شده طوفان قاطع نظام عربستان و هم‌پیمانانش بوزد و ما این شجاعت و شهامت را نزد کشورهای عربی ببینیم، اما دردآور این است که ما طی دهه‌ها، در فلسطین و ملت‌های منطقه ندیدیم که طوفان و نسیمی برای مبارزه با اسرائیل بوزد.

وی گفت: ملت فلسطین از سالها پیش فریاد می‌زنند و ملت لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی فریاد زدند و بعد از آن دیگر به شما نیازی ندارند. اما مردم مسلمان و اهل تسنن فلسطین همچنان شما را می‌خوانند و رهبران عربی را صدا می‌زدند که هیچ حرکتی از خود نشان ندادند. پس این شجاعت و این اراده از کجا آمده است، این امر نیازمند درنگ و تفکر است.

وی همچنین گفت: همه آنچه طی سالهای گذشته در منطقه ما رخ داده است نیاز به دخالت‌های عربستان نداشته، پس امروز چه رخ داده است؟ اگر هدف نجات مردم یمن است چرا مردم یمن را ترک کردید؟

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر به‌زعم شما هدفتان برگرداندن دولت مشروع به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی است، چرا تلاش نکردید که سرزمین فلسطین را بازگردانید؟

آیا اسرائیل امنیت ملی اعراب را تهدید نمی‌کند که حال از یمن احساس تهدید می‌کنند؟

دبیر کل حزب الله لبنان سؤال کرد: شما می‌گویید که اوضاع جدید در یمن امنیت ملی شما را تهدید می‌کند. آیا خطر اسرائیل را که دارای یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان است، حس نکردید؟ این بدان معناست که اسرائیل از نظر اینها دشمن یا تهدیدی به شمار نمی‌آید که نیازمند همت یا طوفانی از این نوع باشد.

وی افزود: عربستان با انقلابی که به سرنگونی مبارک منتهی شد مخالف بود و این موضعی علنی بود اما هرگز اقدام به تشکیل ائتلافی بین المللی برای جنگ و حمایت از رئیس جمهور مشروع نکرد اما چرا این اقدام را در یمن انجام داد؟ این بهانه و دروغ است و این شیوه بازگرداندن رئیس جمهور در هیچ جای دنیا نیست.

سه بهانه عربستان برای آغاز جنگ علیه یمن

نصرالله درباره جنگ عربستان و بهانه‌های این کشور برای آغاز حمله به این کشور گفت: سه بهانه هست که عربستان بر اساس آن جنگ علیه یمن را آغاز کرده است.

بهانه اول بازگرداندن رئیس جمهور قانونی به قدرت است. اگرچه وی استعفا داد و مدت ریاست جمهوری‌اش نیز به پایان رسید. فرض کنیم که رئیس جمهور، قانونی و مشروع است. آیا این بهانه برای آغاز جنگ علیه یمن کافی است؟ چرا شما قبلا این کار را در تونس انجام ندادید که علیه زین‌العابدین بن علی قیام کردند. در مصر همه می‌دانند که موضع خصمانه عربستان در قبال انقلاب مصر که حسنی مبارک را ساقط کرد چه بود حال آنکه عربستان علیه این اتفاقات ائتلافی تشکیل نداد تا رئیس جمهورها در این کشورها را حفظ کند. پس در یمن چه شده؟ بنابراین این دلیل،‌ بهانه‌ای پوچ و دروغی بزرگ است و این راه بازگرداندن رئیس قانونی به قدرت نیست.

بهانه دوم این است که وضعیت جدید در یمن، امنیت عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس را تهدید می‌کند. آیا دلیلی هست که این ادعا را ثابت کند یا این خونریزی در یمن را توجیه کند؟ این کار انسانیت نیست و جزء دین خدا هم نیست بلکه این از آیین جرج بوشی است که مردم را به دلیل نیت‌هایشان بازخواست می‌کرد. همه چالش‌های داخلی یمن از جمله تروریسم، اقتصاد، توسعه و سیاست را می‌دانستند و این بدان معناست که ملت یمن کارهایی داشت که باید ده‌ها سال برای آنها تلاش می‌کرد، پس آیا این ملت می‌تواند امنیت عربستان و کشورهای خلیج فارس را تهدید کند؟ آنچه ما از آن خبر داریم این است که برادران ما در انصارالله با عربستان، قطر و کشورهای عربی خلیج فارس تماس داشتند و در مراسم فوت شاه عربستان حضور یافتند اما شاه درگذشت و تماس‌ها قطع شد. انصارالله اعلام جنگ نکرد بلکه خواستار گفت‌وگو بود و هیچ اقدام خصمانه‌ای مرتکب نشد.

بهانه سوم که مهم‌ترین و سست‌ترین بهانه است اما در رسانه‌های کشورهای خلیج فارس بیشترین تبلیغ درباره آن می‌شود، این است که ایران یمن را اشغال کرده و ایران بر یمن سیطره پیدا کرده و باید دخالت ایران در یمن متوقف شود. این بزرگ‌ترین دروغی است که الان ترویج داده می‌شود. اما برای این بهانه، چه دلیل و مدرکی وجود دارد که یمن را ایران اشغال کرده است؟ اشغالگری نشانه‌هایی دارد. آیا ایران در یمن ارتش دارد؟ آیا ایران پایگاه نظامی دارد؟ آیا ایران واقعا یمن را اشغال کرده است؟


وی گفت: مشکل ذاتی در عقل نظام سعودی و کسانی که با این کشور همراه هستند وجود دارد و آن این است که به وجود ملت‌ها و دغدغه‌ ملت‌ها اهمیتی نمی‌دهند، به همین دلیل است که اگر روزی مخالفتی در جریان مقابل وجود داشته باشد، رویکرد مشابهی با آن چیزی که با رویدادهای مصر و تونس و لیبی اتخاذ کردند، خواهند داشت و این تفکر به نتایج و سیاست‌های شکست خورده و اشتباه منتهی می‌شود.

سیاست‌ خارجی عربستان ملت‌های منطقه را به‌سوی ایران هدایت کرده است

نصرالله اظهار کرد: سیاست‌های خارجی عربستان منطقه را به جایی رسانده است که درهای آن به‌سوی ایران گشوده شود. مشکل به شما و به شکست و به فهم شما برمی‌گردد نه به ایران.

وی افزود: در سال ۱۹۸۲ در لبنان هنگامی که اسرائیل لبنان و پایتخت آن یعنی بیروت را اشغال کرد همه کشورهای عربی لبنان را تنها گذاشتند به‌جز سوریه. این حق لبنانی‌ها بود که به‌دنبال کسانی بگردند که به آنها کمک کنند. سوریه و ایران آمدند و لبنانی‌ها را تنها نگذاشتند. به ندای کمک لبنانی‌ها لبیک گفتند و آنها را کمک کردند و تجربه و مهارت و سلاح را به آنها انتقال دادند، اما مقاومت در لبنان لبنانی بود. اما شما مردم لبنان را نمی‌شناسید و گفتید این مقاومت ایرانی است و بر اساس این داده‌های ذهنی خود رفتار می‌کنید بدون اینکه دلیلی نزد خود داشته باشید.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هنگامی که آمدیم و گفتیم که می‌خواهیم پیروزی در لبنان را به همه اعراب منتقل کنیم، نپذیرفتید و گفتید که این پیروزی، ایرانی و مذهبی است. اما ایران لبنان را اشغال و نظر خود را به این کشور تحمیل نکرده است.

ایران به‌خلاف اعراب هر آنچه توانست به ملت فلسطین تقدیم کرد

نصرالله افزود: درباره فلسطین، اعراب و مشخصاً عربستان و خلیج فارس باید بگویم که شما ملت فلسطین را برای اسرائیل تنها گذاشتید تا اسرائیل مردم این کشور را بکشد و آواره کند. اینکه آمریکا به‌دنبال راه حل سیاسی می‌گردد سرابی بیش نیست. شما پول و ثروت دارید پس چرا مردم فلسطین در فقر و بدبختی زندگی می‌کنند. حالا اگر شما نمی‌خواهید سلاح بفرستید، اشکالی ندارد. ما به افسران و سلاح و نه طوفان قاطع شما نیاز نداریم. بخشی از ثروت‌های خود را که در اروپا خرج می‌کنید به ملت فلسطینی که آنها را در برابر رنج و سختی‌ها تنها گذاشتید اختصاص دهید. این ملت از ایران کمک خواست. علی‌رغم اینکه ایران به‌لطف شما سالهاست در تحریم به سر می‌برد آنچه توانست تقدیم مردم فلسطین کرد از موضع گیری سیاسی تا ارسال سلاح و پول.

سازمان‌های اطلاعاتی عربستان افراد انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده را به عراق می‌فرستادند

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: در عراق نیز، عربستان و همراهانش صدام حسین را برای جنگ علیه ایران تشویق و کمک مالی کرد که در این جنگ ایران و عراق ویران شدند و پس از آن نیز جورج بوش را برای اشغال عراق تشویق کردید و بخشی از عملیات پشتیبانی را انجام دادید اما زمانی که ملت عراق تسلیم نشد و از فرصت خلاص شدن از صدام حسین استفاده کرد گروه‌های القاعده و تکفیری را وارد این کشور کردید. من از عراقی‌ها می‌خواستم و همچنان می‌خواهم که حقیقت را برای تمامی ملت‌های جهان آشکار کنند که چه‌کسانی افراد انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده را به عراق ارسال می‌کردند. این افراد سازمان‌های اطلاعاتی عربستان بودند که این جنایت را علیه ملت عراق مرتکب شدند و آخرین جنایت شما داعش بوده که طی آن بتوانید نظام اسد و دولت مالکی را سرنگون کنید.

وی تأکید کرد: بندر بن سلطان همان کسی است که داعش را تشکیل داد و به تأمین مالی آن پرداخت و پس از آن داعش از سیطره شما خارج شد و هم اکنون شما را ترسانده است.

ایران اولین کشوری بود که به عراق در جنگ با تروریسم کمک کرد

سید حسن نصرالله اضافه کرد: زمانی که عراق با جنگ از سوی سازمان‌های تروریستی مواجه شد اولین کشوری که به کمک ملت عراق شتافت که بود؟ ایران این اقدام را انجام داد. امروز شاهد اتهام کشورهای عربی هستیم که ایران بر عراق سیطره یافته است. این سیطره همه‌اش به‌دلیل شماست چون شما تنبل و بی‌حال و شکست خورده هستید و به مسئولیت‌های خود در قبال ملت عراق عمل نکردید.

عربستان و قطر و ترکیه تمام وحشی‌های کره زمین را به‌سوی سوریه سرازیر کردند

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: زمانی که با تمام وحشی‌های کره زمین به‌سوی سرنگون کردن سوریه حرکت کردید تا این کشور را تحت تبعیت خود در آورید و عربستان و قطر و ترکیه اقدامات زیادی در راستای تابع کردن بشار اسد انجام دادند اما سوریه خواست تا همچنان مستقل باقی بماند و نقش منطقه‌ای خود را ایفا کند. شما ملت سوریه را کشتید و این کشور را نابود کردید و امروز همه در سوریه خواستار راه حل سیاسی هستند اما چه‌کسی مانع از حصول این راه حل می‌شود؟ چه‌کسی است که آتش را در سوریه می‌افروزاند؟ این عربستان و هم‌پیمانانش است که این اقدامات را انجام می‌دهند چون هدفشان سرنگونی سوریه است و طبیعی است که به نقش ایران در سوریه احترام گزارده شود چون در راستای کمک به ملت سوریه حرکت کرد. این در حالی است که سعود الفیصل [وزیر خارجه عربستان] می‌گوید که سوریه از سوی ایران یا حزب الله به اشغال در آمده است، این دروغ و تزویر و کذب است.

نصرالله ادامه داد: من امشب صراحتا می‌گویم آیت الله خامنه ای را امام و ولی امر مسلمانان می‌دانم اما در عین حال قسم می‌خورم ایران هیچ گاه به ما دستور نداده است و به جای ما تصمیم نگرفته است. اما عربستان درباره‌ی همپیمانانش این کار را انجام می‌دهد. ایران امپراطوری پارسی نیست. ایران کشور محمدرضا پهلوی همپیمان و بلکه امیر قبلی شما نیست. ایران کشور امام خمینی و ملت مسلمان و مبارز ایران است. به خاطر همین شما تعجب می‌کنید که چطور ایران در کشورهای منطقه هزینه می‌کند ولی دنبال سلطه نیست؟

وی اضافه کرد: ایران هیچ دستوری به ما نمی‌دهد و از ما هیچ چیزی را در امور داخلی و منطقه‌ای نمی‌خواهد و ما فرماندهی مستقلی داریم.

ایران امپراطوری نیست بلکه کشوری اسلامی است

سید حسن نصرالله ابراز کرد: ایران امپراطوری نیست بلکه کشوری اسلامی است، به همین دلیل است که تعجب می‌کنید که چگونه ایران به لبنان و سوریه و عراق و یمن بدون هیچ چشم‌داشتی کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: گروهی از رهبری حماس در ریاض حضور داشتند. زمانی که سعود الفیصل از آنها خواست که ارتباط با ایران را قطع کنند، آنها گفتند: ایران به ما آموزش و سلاح داده و از ما حمایت می‌کند زمانی که عربستان از ما حمایت کرد و به ما سلاح داد روابط با ایران را قطع می‌کنیم.

عربستان با تکبر و اهانت با ملت یمن برخورد می‌کرد

نصرالله گفت: اما در یمن، شما در یمن چه‌اقدامی انجام دادید؟ عربستان ده‌ها سال است که بر یمن سیطره دارد و در امور یمن مداخله می‌کند آیا پولی برای تغییر مذاهب قبائل صرف کرد؟ رفاه و استقرار یمن کجاست؟ با پیوستن یمن به شورای همکاری خلیج فارس مخالفت کردید و با تکبر و اهانت با این ملت برخورد کردید. آیا از ۶ جنگ علیه حوثی‌ها که در صعده محاصره بودند حمایت نکردید تا آنها را متفرق کرده و شکست دهید؟ پس از آنکه حوثی‌ها جایگاهی پیدا کردند نزد شما آمدند و خواستار گفت‌وگو شدند اما شما جز سرزنش آنها و حمایت از گروه‌های تکفیری چه اقدامی انجام دادید؟

این رفتار اعراب است که تمام ملت یمن را به دامن ایران هدایت می‌کند

دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: انصارالله تا چند سال پیش هیچ ارتباطی با ایران نداشت بلکه با کشورهای عربی از جمله قطر در ارتباط بوده است. ایران کنار اینها ایستاد اما در یمن و در تصمیماتش مداخله نکرد و امروز نیز خود یمنی‌ها هستند که نحوه برخورد با این جنگ را مشخص می‌کنند و حتی امروزه نیز ایران در یمن مداخله نمی‌کند، شما هستید که تمام ملت یمن را به دامن ایران هدایت می‌کنید. بازگرداندن یمن به‌وسیله جنگ نخواهد بود بلکه از طریق گفت‌وگو و رفتار عاقلانه با یمنی‌ها است.

وی اضافه کرد: دلیل واقعی برای این جنگ آن است که عربستان در یمن شکست خورد و احساس کرد که یمن حق حاکمیت واقعی خود را پیدا کرده و در برابر کسی سر تعظیم فرود نمی‌آورد و هدف از این جنگ بازگرداندن سیطره و سلطه بر یمن است و در این راستا در حال کشتار سربازان و نظامیان ارتش یمن و دیگر ارتش‌ها هستند.

خواستار توقف جنگ در یمن و بازگشت به راه‌حل سیاسی هستیم

سید حسن نصرالله گفت: خواستار توقف هم اکنون این جنگ و بازگشت به راه‌حل‌های سیاسی هستیم که این اقدامی امکان پذیر است و از ملت‌هایی که دولت‌های‌شان در این جنگ مشارکت داشته می‌خواهیم که به وجدان‌ها و عقیده‌شان بازگردند.

وی گفت: از حق ملت یمنی مظلوم، شریف، شجاع و حکیم است که از خود دفاع و مقاومت کند و ملت یمن این اقدام را انجام می‌دهد و پیروز خواهد شد چون این قاعده خدا و تاریخ است. آیا ارتش عربستان از ارتش آمریکا قدرتمندتر است؟ ارتش آمریکا در عراق کجاست؟

عربستان نمی‌خواهد وارد جنگ زمینی در یمن شود

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: سران سعودی همچنان این فرصت را دارند که با یمنی‌ها تعامل کنند و از خوار کردن خود پرهیز کنند و نباید از برخی از حملات هوایی خوشحال شوند. همه دانشکده‌های نظامی می‌دانند که حملات هوایی پیروزی را به‌همراه نخواهد آورد. نیروی زمینی عربستان کجاست؟ عربستان نمی‌خواهد که وارد جنگ زمینی شود بلکه می‌خواهد پاکستانی‌ها و مصری‌ها و اردنی‌ها را وارد جنگ زمینی کند و این مسئولیت ملت‌ها است چون شکست نظام آل‌سعودی قطعی است.

شکست و خواری سرانجام اشغالگران است

سید حسن نصرالله در پایان گفت: ملت یمن در دفاع از ناموس و سرزمین خود مبارزه خواهد کرد اما فرصت برای راه حل سیاسی همچنان باقی است و کشورهای عربی به‌جای آنکه در کشتار ملت یمن مشارکت کند در طرح عربی یا اسلامی مشارکت کند چون شکست و خواری سرانجام اشغالگران است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">