اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

 

سخنرانی منتشر نشده آیت الله خامنه ای/ وظیفه ما به عنوان حزب جمهوری اسلامی چیست؟

همه افراد بصیر بی‌غرض اقرار و اتفاق نظر دارند که برای اداره انقلاب اسلامی وجود یک تشکیلات اسلامی الزامی است.

 

صاحب نیوزمتن زیر گفتاری از آیت الله سیدعلی خامنه ای است که در زمان ریاست جمهوری ایشان و به عنوان دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در جمع اعضای این حزب در شهر دارالعباده یزد ایراد شده است که به عنوان بخشی از تاریخ و هویت کشور ما دارای ارزش فراوانی است.

اصل این سخنرانی قسمت دوم جزوه منتشر شده توسط حزب جمهوری اسلامی دفتر اصفهان است که به طور کامل و بدون هیچگونه دخل و تصرف، برای اولین بار در فضای مجازی توسط پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز منتشر می گردد.

***

به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با روز ۲۹ بهمن آغاز ششمین سال بنیانگذاری «حزب شهیدان» حزب جمهوری اسلامی

حزب جمهوری اسلامی

 

***

جمعی از روحانیون و مردم شهیدپرور استان یزد به همراه اعضای حزب جمهوری اسلامی این استان با آقای سیدعلی خامنه‌ای رئیس‌جمهور و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

در این ملاقات ابتدا گزارشی توسط یکی از مسئولان حزب جمهوری اسلامی یزد به استحضار دبیر کل حزب جمهوری اسلامی رسید. آنگاه رئیس‌جمهوری طی سخنان مبسوطی ضمن اشاره به ایمان و سخت‌کوشی مردم استان یزد گفتند:

ایمان، تلاش و کوشش مداوم و پیگیر در هر انسان، مجموعه و مقطعی از تاریخ آن انسان یا مجموعه و برهه تاریخ را آباد می‌کند. بحمدالله استان یزد عزیز ما از ایمان و سخت‌کوشی برخوردار بوده و هست و نشانه آن هم این است که دفتر حزب جمهوری اسلامی یزد از وضعیت خوبی برخوردار می‌باشد.

شما بدانید که آینده این انقلاب و کشور به کار شما و دید نافذ و دقیق و عمل مستمر و خستگی‌ناپذیر شما زن و مرد وابسته است. اگر شما کار کنید این انقلاب، حزب و کشور از آن شماست.

کسانی پیش از شما تلاش نمودند و امروز این امانت در دست شما جوانان است که باید به نسل بعد از خود آن را تحویل دهید و جز با یک پشتکار دقیق و پیگیر و خستگی‌ناپذیر همراه با بصیرت و دقت و صفا این کار عملی نیست که بحمدالله همه این صفات در شما وجود دارد.

دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر این مسئله که هرچه بیشتر از آغاز فعالیت و تشکیل حزب می‌گذرد ضرورت این اقدام برای ما بیشتر آشکار می‌شود افزودند:

همه افراد بصیر بی‌غرض اقرار و اتفاق نظر دارند که برای اداره انقلاب اسلامی وجود یک تشکیلات اسلامی الزامی است.

شما ملاحظه کردید در گذشته هم که برادران حزب جمهوری اسلامی به خدمت حضرات آیات منتظری و مشکینی رسیده بودند ایشان بر این معنی تاکید نمودند و وجود حزب و ضرورت یک تشکیلات اسلامی را لازم دانستند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه از ساعات اولیه تشکیل حزب جمهوری اسلامی دو گروه این معنی را بخوبی درک کردند و هر دو گروه هم تلاش مناسب خود را انجام دادند افزودند:

گروه اول دوستان مخلصان و علاقمندان به انقلاب بودند و نقش حزب را در پیشبرد انقلاب اسلامی موثر یافته بودند لذا کمک‌های فراوان می‌کردند و هرچه می‌توانستند به پیشرفت و شتابنده کردن تلاش‌های موجود در حزب کمک می‌نمودند. مرحوم شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی با همه زحمات و مسئولیت‌هایی که بر عهده ایشان بود در طول ساعات مشخص و معتنابهی از وقت خود را برای حزب می‌گذاشتند و از استراحت خود می‌گذشتند که در حزب حضور داشته باشند این خصلت در برادران دیگر هم وجود داشت و امروز هم به فضل الهی برادران دلسوز و مخلص و علاقمند با همان بینش و درک و احساس ضرورت در حزب سرمایه‌گذاری می‌کنند.

و همانطور که بعضی از بزرگان نیز به ما توصیه نموده‌اند این احساس وجود دارد که باید برای حزب سرمایه‌گذاری وقتی نمود. اعتقاد ما این است که مسائل حزب، امروز برای انقلاب اسلامی اساسی و موثر است. کسانی که احساس می‌کردند حزب لازم است، بر روی همین اصل از وقت خود سرمایه‌گذاری کردند، مال و جان خود را نیز اهدا نمودند در این راه شهید هم شدند. شهید عراقی که به دست منافقین به شهادت رسید و اولین شهید شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی نیز بود جزء جرائمی که منافقین برای ایشان ذکر کرده بودند عضویت در شورای مرکزی حزب بود. برادران دیگر شورای مرکزی نیز می‌دانستند که منافقین در صدد هستند این اعضاء را تک‌تک برچینند و شورای مرکزی حزب را ناقص نمایند.

. . . . گروه دوم هم که ضرورت حزب و حیاتی بودن آن را برای انقلاب درک کرده بودند و بدین سبب به مخالفت با آن برخاسته بودند دشمنان انقلاب و ناخالصان بودند. دشمنان انقلاب تنها آمریکا و دشمنان خارجی نیستند بلکه ایادی داخلی آن‌ها هستند که بزرگ‌ترین ضربه‌ها را وارد می‌کنند، گردهمایی تحت عناوین مختلف برای ضدیت با اصل انقلاب، اسلام، حضور روحانیت و حضور مردم و توده‌های عظیم مستضعفین فعالیت می‌کردند و عده‌ای هم بودند که سنگ خود را به سینه می‌زدند و می خواستند خود در رأس کارها باشند و عده‌ای هم در عطش قدرت می‌سوختند و هیچ انگیزه‌ای جز دست یافتن به قدرت نداشتند و خلاصه همه این‌ها با انگیزه‌های مختلف یک وجه مشترک با هم داشتند و آن مخالفت و ضدیت با انقلاب اسلامی بود. لذا جستجو می‌کردند که ببینند که چه چیزی به نفع انقلاب است و بنای مخالفت با آن را می‌گذاشتند. . . . .

در هر قلمرو و هر منطقه اجتماعی و سیاسی که حزب به قصد تلاش برای خدا وارد شده این دشمنان انقلاب نیز وارد شدند و بنای ضدیت با او را گذاشتند برای مثال وقتی دیدند که حزب جمهوری اسلامی در امر انتخابات شرکت کرد و این به معنی تمرکز دادن و وحدت دادن به آرای مردم در زمینه انتخابات است به تحریک افتادند که آرای مردم را متشتت نمایند و زمینه‌ای پیش آورند که آراء بر افراد صالح مجتمع نشود و چنین خدمات با ارزش حزب را می‌خواستند صلب کنند.

بنی‌صدر فراری در آن زمان آشکارا به حزبی که از مردم تشکیل شده بود حمله می‌کرد که چرا حزب برای مردم کاندیدا معرفی می‌کند و این در حالی بود که خود او از طریق دفتر هماهنگی که مجتمعی از افراد از فرنگ برگشته بودند در انتخابات برای مردم کاندیدا معرفی کرده بودند.

این کیفیت کاری است که دشمنان انقلاب همیشه علیه حزب جمهوری اسلامی انجام می‌داده‌اند. البته اکنون بنی‌صدر وجود ندارد ولی باید دید که در حقیقت بنی‌صدر مگر چه بود، شاه و بنی‌صدر و انسان بد انسانی است که برای قدرت‌طلبی، هوس‌ها و هواهای نفسانی خود حقایق و ارزش‌های واقعی را زیر پا بگذارد، منظور حضرت امام از اینکه می‌فرمودند “من مگوئید” در حقیقت  آن منیتی بود که در یک انسان ممکن است وجود داشته باشد و بخاطر اینکه به هوی ها و هوس‌ها و مطامع خود برسد حاضر است تمام ارزش‌ها را ندیده بگیرد …

کسانی که تشکل‌های بی‌نام را تحت باندبازی اداره می‌کنند، ملاک آن‌ها ارزش‌های اسلامی نیست و فقط ارتباط با یکدیگر است. ما می‌خواهیم از کسانی نباشیم که بخاطر خود و گروه گرایی‌شان ارزش‌ها را پایمال می‌کنند و بنده اعلام می‌کنم که حزب جمهوری اسلامی ارزش‌های اسلامی را بالاترین انگیزه‌ها می‌داند و هیچ‌چیز را معادل ارزش‌های اصیل اسلامی همچون تقوا، دانش، عبادت، خدمت به مردم و جهاد فی سبیل الله نمی‌داند و هر فردی هم که حتی عضو حزب نباشد ولی دارای این ارزش‌های اسلامی باشد او نور چشم ماست و هر فردی هم که در داخل این تشکیلات باشد ولی این ارزش‌ها را نداشته باشد ما او را جزء اعضای حزبی که شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی آن را معبد خود می‌دانست نمی‌دانیم و ما در این زمینه امتحان خود را داده‌ایم و این مسئله را به اثبات رسانده‌ایم و شما بدانید که امروز انقلاب به حرکت حزب و به حرکت یکایک زن و مرد مؤمن این مملکت نیاز دارد.

ما در مقابل قدرت‌های متجاوز شرق و غرب مصمم هستیم که شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی خود را ثابت نماییم و این کار را هم خواهیم کرد. قدرت‌هایی که تصور می‌نمودند با تحمیل جنگ چندساله همسایه نابکار ما بر جمهوری اسلامی ایران می‌توانند انقلاب اسلامی ما را کم خون و آسیب‌پذیر نمایند اشتباه کرده‌اند. ما ان شاالله آن‌ها را از این کارشان پشیمان خواهیم کرد. این بلندگوهای تبلیغات جهانی که سعی می‌کنند با جو سازی، عزم ما را در ادامه جنگ با متجاوز ظالمی مثل رژیم عراق سست نمایند بدانند که کار عبثی انجام می‌دهند. ما آن روزی که اعلام کردیم مصمم هستیم این بازیچه‌های دست ابرقدرت‌ها را از تجاوز خود پشیمان کنیم این حرف را محاسبه نشده نگفته‌ایم و دقیقاً محاسبه کرده بودیم و من به همه برادران و خواهرانی که مایلند بدانند تصمیم مسئولان جمهوری اسلامی ایران در رابطه با جنگ و دشمن متجاوز چیست این است که بدانند ما تا آخرین گامی که منجر به پیروزی نهایی ملت ایران و انقلاب خواهد شد پیش خواهیم رفت و اجازه نخواهیم داد که دشمن از این تجاوزی که کرده خشنود و دلشاد از میدان خارج شود. شرایط جمهوری اسلامی ایران شرایط قطعی است و این شرایط حتماً باید مورد قبول قرار گیرد در غیر این صورت جنگ تا سقوط رژیم صهیونیستی عراق که همه دنیا امروز می‌دانند بازیچه دست ابرقدرت‌ها است ادامه پیدا خواهد کرد و امروز خوشبختانه آمادگی ما و امکانات ما از همیشه بهتر و دل‌های ما از امید به پروردگار و آینده از همیشه سرشارتر است.

ان شاالله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">