اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

نظر امام خمینی در مورد پیشنهاد رفراندوم ...

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۳۱ ب.ظ

نظر امام خمینی در مورد پیشنهاد رفراندوم ...

امام خمینی

نظر امام خمینی ره در مورد کسانی که به هر بهانه ای برگزاری رفراندوم را برای پیشبرد مقاصدشان مطرح می کردند:

دنبال این افتادند که ما همه بساط را به هم بزنیم! باز دو سه سال بنشینیم دوباره رفراندم کنیم: رفراندم برای اصل جمهوری! حالا اگر برای اصل جمهوریش هم نگویند، رفراندم برای قانون اساسی؛ رفراندم برای رئیس جمهور، رفراندم برای مجلس؛ رفراندم کنیم برای اینها. این معنایش چیست؟ معنایش این است که ثبات این مملکت را از دست بگیرند. اینکه الآن ثبات دارد و از افتخارات این انقلاب است که در ظرف یک سال همه این چیزها درست شد، این را از دست بگیرند، بگویند حالا نشد، دوباره از سر! دوباره از سر!؛ آراءْ [آراءِ] مردم است. خوب، اگر میزان آراء مردم است، آراء مردم است اینها که هستند. اینها که از اروپا نیامده‏ اند! اینها آراء همین مردم‏اند؛ همین مردم‏اند که به مجلس رأی دادند، وکیل تعیین کردند؛ همین مردم‏اند که به جمهوری اسلامی رأی دادند و همین مردم‏اند که به قانون اساسی رأی دادند و همین مردم‏اند که همه چیز را خودشان ایجاد کردند. حالا ما دوباره از سر برویم سراغ چه مردمی؟ باز برگردیم به این مردم! این مردم همان مردم‏اند که اگر پنجاه دفعه هم [نظام‏] به هم بخورد، همین است. اینها این اشتباه را دارند که خیال می‏کنند که اگر این دفعه به هم بخورد- مثلًا- فلان جمعیت تو کار می‏آید. اینها نمی‏دانند که اگر این دفعه به هم بخورد، یکی از اینها هم نمی‏ آید! این دفعه مردم فهمیدند که چه اشخاصی به اسلام اعتقاد دارند و چه اشخاصی به اسلام اعتقاد ندارند یا خیلی پایبند نیستند. اگر این دفعه به‏ هم بخورد و رفراندم بشود، رفراندمش تمام اینها را کنار می‏ گذارد. یک اشخاص دیگری را می‏آورد در کار که آن اشخاص مطلوب مردم باشد، نه [اینکه‏] اشخاصی بیایند که غیر مطلوب باشند. لکن مسأله این است که آنها احتیاط کردند؛ ما این احتیاط را بکنیم، بلکه ان شاء اللَّه، به هم بخورد این اوضاع، باز یک دو سالی تزلزل بشود، یک راه مفری برای امریکا پیدا بشود که ما را درست بتوانند تربیت کنند، ما که نمی‏ توانیم خودمان را اداره کنیم، بیایند ما را اداره بکنند! این مسائل را پیش آوردند.
و من می‏ خواهم به شما آقایان بگویم که بیدار باشید و هوشیار! دشمن های شما پشت همین دروازه‏ های تهران و دروازه‏ های ایران هستند. در داخل این کشور هم دشمنه ای ایران هستند. یک دسته دشمن نیستند؛ [عده‏ ای‏] از روی نادانی کار دشمن را می‏ کنند.

(صحیفه امام، ج 14، ص 439)

منبع: سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی

دانلود کلیپ نظر قاطع امام خمینی در مورد رفراندوم و نظر دکتر حسن روحانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">