اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

اندیشه های تمدن ساز

باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامیِ نوین بر دوش آنهاست. رهبر معظم انقلاب

جنبش letter4u

Reba.ir

اندیشه های تمدن ساز

من با اطمینان کامل می‏گویم: این هنوز آغاز کار است، و تحقق کامل وعده‏ ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ»
نشانه‏ ی این وعده ی تخلف‏ ناپذیر در اولین و مهم‏ترین مرحله، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بنای بلندآوازه ی نظام اسلامی بود که ایران را به پایگاه مستحکمی برای اندیشه ی حاکمیت و تمدن اسلامی تبدیل کرد.
پیام رهبری به کنگره عظیم حج - 17/09/1387

کانال ما در سروش:
http://sapp.ir/tamadonsazan

مذاکره یا تذکر...؟

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

امام حسین(ع) تذکر داد مذاکره نکرد /تحلیل رئیس جمهور مبنای قرآنی و تاریخی ندارد

طائب


استاد حوزه و دانشگاه درس اصلی قیام تاریخی عاشورا را نفی باطل دانست و گفت: امام حسین(ع) در عاشورا مذکر بود و نه مذاکره کننده؛ چرا که در آن حادثه افرادی بودند که گمراه بودند و حضرت می‌خواست آنان را آگاه سازد و نه اینکه با آنان مذاکره کند.

حجت الاسلام مهدی طائب در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور که بیان کرده بود درس کربلا، درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق است، اظهارداشت: ما تحلیل‌هایی که نسبت به حوادث تاریخی انجام می‌دهیم، یا بر اساس نقل‌های تاریخی است و یا بر اساس ارزش‌ها و  دستورات خداوند متعال که حاکم بر آن حادثه است. من نمی‌دانم تحلیلی که آقای رئیس جمهور در مورد حادثه عاشورا داشتند بر اساس کدامیک از این دو مسیر بوده است.

وی افزود: این تحلیلی را که آقای رئیس جمهور بیان کردند اگر بر اساس مسیری که قرآن در مورد روابط داخلی و خارجی تفسیر کرده و اینها باید حاکم بر حرکت کربلا باشد، یا اگر هم بر اساس نقل‌های تاریخی باشد به این نتیجه‌ای که آقای روحانی رسیده نمی‌رسیم و در طول تاریخ نیز چنین تحلیلی از حادثه عاشورا سابقه نداشته است.

استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: از نظر مبنای قرآنی معنا ندارد با کسی که کفر مطلق است مذاکره کنیم. امام حسین زمانی که می‌خواست از مدینه بیرون بیاید یکی از کسانی که به ایشان گفت با یزید بیعت کن مروان بن حکم بود. اما حضرت به او فرمود "وقتی چنین فردی خلیفه باشد دیگر باید با اسلام خداحافظی کرد."

وی با طرح این سوال که آیا امام حسین می‌توانست براساس آموزه‌های دینی با یزید تعامل کند، گفت: مذاکره‌ با یزید معنایش چیست؟ امام حسین(ع) می خواهد چه به یزید بدهد و چه از آن بگیرد؟! مذاکره یعنی آنکه ما موضوعی را به طرف مقابل یادآور شویم و طرف مقابل نیز موضوعی را به ما یادآور شود؛ اما حضرت نسبت به چیزی جهل ندارد که بخواهد با کسی مذاکره کند.

این کارشناس مسائل دینی و سیاسی، افزود: از لحاظ نقل تاریخی یزید از آغاز به دنبال کشتن امام حسین(ع)  بود و امام حسین(ع) نیز به دنبال آن بود که حرف خودش را به گوش همه برساند که یزید لیاقت ندارد و بالاخره در کربلا یزید موفق شد امام حسین(ع) را بکشد و امام حسین(ع)  نیز موفق شد که به همه ثابت کند یزید باطل مطلق است و در این حادثه نه مذاکره می‌بینیم و نه تعامل.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین در عاشورا مذکر بود و نه مذاکره کننده، اظهارداشت: در این بین افرادی بودند که روشن نبودند و حضرت می‌خواست آنان را آگاه سازد و نه اینکه با آنان مذاکره کند.

حجت السلام طائب با بیان اینکه تحلیل رئیس جهور نه با قرآن و سنت و نه تاریخ همخوانی ندارد، ادامه داد: این یک تفسیر جدید است که توسط رئیس جمهور بیان شده  و نه قبل از ایشان کسی گفته و نه بعد از ایشان کسی خواهد گفت.

وی درس اصلی از حادثه عاشورا را نفی باطل به طور مطلق خواند و  با اشاره به مصادف شدن 13 آبان با روز عاشورا گفت: امسال با توجه به مصادف شدن روز عاشورا و روز 13 آبان می‌توان پیام عاشورا یعنی نفی باطل را به درستی درک کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: همچنان که امام خمینی نیز فرموده بودند آمریکا شیطان بزرگ است و ما نسبت به شیطان نفی مطلق داریم. ما می توانیم نسبت به شیطان تذکر داشته باشیم اما مذاکره با شیطان معنا ندارد و این درسی است که عاشورا به ما داد و تا زمانی که آمریکا نیز شیطان بزرگ است همین قانون حاکم است.

گفتنی است حسن روحانی در اجتماع پرشور مردم زنجان در ورزشگاه کارگران اظهار داشت: درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">